Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
akishino schreef:@superpony, heb je gewone muurverf gebruikt?
K_nolan schreef:Fotos moet ik even voor zitten, ben sinds maart verhuisd en hier hebben we het niet alhoewel ik het misschien wel weer ga doen. Wij hebben een stuccoating speciaal voor bakstenen muren gehaald, deze heb je in verschillende kleuren zoals wit en grijs. Gehele muur toen ingesmeerd, en een aantal plekken nogmaals opgedreven waardoor hier de coating verplaatst werd en de muur dus lichter. Als ik Google op de stuccoating voor deze muren kom ik deze vb foto tegen.
[ [url=m/kaDHt4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was precies wat wij ook hadden, de plekken waar je 'meer' baksteen had wrijf je zeg maar droog.
akishino schreef:@boemel, dat dat ooit een trend is geweest hè?!
Behalve de bakstenenmuur is hier alles nog granol (zeg je dat zo?)
Vind ik zo afgrijselijk
[ [url=m/egtDqC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C3EUtW.jpg]Afbeelding[/url] ]
boemel schreef:akishino schreef:@boemel, dat dat ooit een trend is geweest hè?!
Vind ik zo afgrijselijk
Ha ha, ja ongelooflijk hè.
Dat granol is ook helemaal niet mijn ding.
Wel bikkelhard
soesita schreef:Steenstrips kan je, als ze geen té gladde structuur hebben, met gewone muurverf voor buitenmuren schilderen. Wel een goede primer er op zetten en het is geen leuk werkje door al die voegen. Maar wel te doen.
akishino schreef:soesita schreef:Steenstrips kan je, als ze geen té gladde structuur hebben, met gewone muurverf voor buitenmuren schilderen. Wel een goede primer er op zetten en het is geen leuk werkje door al die voegen. Maar wel te doen.
Wordt het dan egaal wit (of welke andere kleur je kiest)? Het zijn behoorlijk ruwe stenen, maar ik wil het niet helemaal egaal.
akishino schreef:soesita schreef:Steenstrips kan je, als ze geen té gladde structuur hebben, met gewone muurverf voor buitenmuren schilderen. Wel een goede primer er op zetten en het is geen leuk werkje door al die voegen. Maar wel te doen.
Wordt het dan egaal wit (of welke andere kleur je kiest)? Het zijn behoorlijk ruwe stenen, maar ik wil het niet helemaal egaal.
boemel schreef:K_nolan schreef:Fotos moet ik even voor zitten, ben sinds maart verhuisd en hier hebben we het niet alhoewel ik het misschien wel weer ga doen. Wij hebben een stuccoating speciaal voor bakstenen muren gehaald, deze heb je in verschillende kleuren zoals wit en grijs. Gehele muur toen ingesmeerd, en een aantal plekken nogmaals opgedreven waardoor hier de coating verplaatst werd en de muur dus lichter. Als ik Google op de stuccoating voor deze muren kom ik deze vb foto tegen.
[ [url=m/kaDHt4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was precies wat wij ook hadden, de plekken waar je 'meer' baksteen had wrijf je zeg maar droog.
Mooi! Dat loont zich nog. Bij rode stenen is dit erg mooi.
Ons "nieuwe" huis en verbouwproject heeft een keuken en hal met nogal lelijke geelachtige steenstrips.
Ik vrees dat dit gewoon helemaal met gladde stuc gedaan moet worden.
[ [url=m/tpPn3P.jpg]Afbeelding[/url] ]
Erg jammer dat ze een jaren 30 huis in de jaren 70 opgeknapt hebben.
Maar, de stenen muur van de TS kan met wat stuc en grondverf erg mooi worden.
akishino schreef:@boemel, dat dat ooit een trend is geweest hè?!
Vind ik zo afgrijselijk
Amado7 schreef:[ [url=m/rarhQh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZTshSU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kleur is wat lastig te zien nu. Het is echt donkergrijs.
Ze waren overigens zo:
[ [url=m/Qafo1M.jpg]Afbeelding[/url] ]
chanicha schreef:K-Nolan heel mooi die muur zo, heb het op tv gezien een tijd geleden.
https://nl.pinterest.com/19lenny74/german-smear/
Amado7 schreef:[ [url=m/rarhQh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZTshSU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kleur is wat lastig te zien nu. Het is echt donkergrijs.
Ze waren overigens zo:
[ [url=m/Qafo1M.jpg]Afbeelding[/url] ]