Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wij wassen met waspoeder en soms een half dopje wasverzachter. Witte was met vanish. Wisselende programma's, soms bubble soak en soms maar een uurtje op 30 graden. Soms een wasje op 60 of 90.
) succes 
rien10 schreef:2 kilo? Dat is niks! Wat is de capaciteit van je machine? Er gaat dus relatief veel waspoeder in jouw machine. 10 x 2 kg wasgoed is 20 kg wasgoed. Ik heb een 9 kg machine (Miele) voor 20 kg wasgoed hoef ik dus maar 2 wassen te draaien, de andere 2 kg gaan dan weer een andere keer. Ik gebruik dan 2 tot 3 keer waspoeder, jij 20!

) Ik gebruik de capsules van Ariel, daarbij moet je ook wel een volle machine hebben anders is dat teveel.
rien10 schreef:2 kilo? Dat is niks! Wat is de capaciteit van je machine? Er gaat dus relatief veel waspoeder in jouw machine. 10 x 2 kg wasgoed is 20 kg wasgoed. Ik heb een 9 kg machine (Miele) voor 20 kg wasgoed hoef ik dus maar 2 wassen te draaien, de andere 2 kg gaan dan weer een andere keer. Ik gebruik dan 2 tot 3 keer waspoeder, jij 20!
Petrichor schreef:rien10 schreef:2 kilo? Dat is niks! Wat is de capaciteit van je machine? Er gaat dus relatief veel waspoeder in jouw machine. 10 x 2 kg wasgoed is 20 kg wasgoed. Ik heb een 9 kg machine (Miele) voor 20 kg wasgoed hoef ik dus maar 2 wassen te draaien, de andere 2 kg gaan dan weer een andere keer. Ik gebruik dan 2 tot 3 keer waspoeder, jij 20!
Ik gebruik maar een heel klein beetje waspoeder. Ik heb geleerd dat je geen schuim mag zien in de trommel want dan heb je teveel. Ik zie dus meestal ook geen schuim.
Capiciteit van de machine geen idee, het is in elk geval een Miele W1 eco.
rien10 schreef:Leg een stapel handdoeken voor je filter voordat je het open draait.
En dan: invlecht eleastiekjes, opsteeknaald, schuifspeldjes.
Ik: Dochter, eerst je zakken leegmaken voordat je je rijbroek in de was gooit!
xPearl schreef:Ik lees even mee..
Kleding stinkt hier ook. Wij hebben geen wasdroger, dus moet het laten drogen aan de lijn. Haal het gelijk uit de machine en hang het direct op. Dan heeft het een heel apart geurtje. Als het opgedroogd is niet meer.. Handdoeken ruiken vaak gewoon oke.. Ik was altijd met pods.
Hoe doen jullie dat met azijn/afwasblokjes? Blokjes in de trommel/azijn in wasmiddelbakje? En dan 60/90°?
Heb echt geen verstand er van