Compacte portemonnee: Secrid of een pashouder op Iphone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Compacte portemonnee: Secrid of een pashouder op Iphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 11:22

Aangezien Bokt alles weet en ik wel wat gebruikers-ervaringen kan gebruiken :D

Ik wil graag van m'n enorme portemonnee af. Al een tijdje kijk in daarom naar zo'n Secrid portemonnee. Toch merk ik dat ik de afgelopen weken m'n belangrijkste pasjes (een ov-kaart, m'n pinpas en m'n bonuskaart :') ) in het hoesje van m'n telefoon heb gestopt.

Nu wil ik één van deze twee keuzes maken:
Een kaarthouder achterop de Iphone (die enigszins 'mooi' is)
https://www.bol.com/nl/p/luxe-xtreme-sh ... oductTitle

of

https://www.bol.com/nl/p/extra-stevige- ... oductImage

En de andere optie is dus:
https://www.debijenkorf.nl/-miniwallet- ... r9EALw_wcB

De overwegingen die ik meeneem:
- Ik reis graag en veel, als m'n telefoon wordt gestolen ben ik álles kwijt met een kaarthouder en telefoon in 1
- Ik heb 2 tot 4 'belangrijke' passen, ik kan het dus reduceren maar de kans bestaat dat er het een en ander gaat slingeren
- Ik vergeet vaak alles (als m'n hoofd niet vast zat... :D ), behalve m'n telefoon, dus dan heb ik wél altijd m'n pasjes bij me

Wie kan mij helpen met tips en ervaringen? Zijn denk ik voors en tegens te bedenken, maar zoek vooral naar ervaringen wat handig is en wat goed werkt of niet. :)

Dankjewel alvast!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:26

Ik ben helemaal weg van mijn Secrid portemonnee! Daar kan ook wat meer in dan 1-2 pasjes, maar blijft wel compact. En er kan zelfs een beetje geld in als het moet.
In mijn secrid passen 2 bankpassen, mn creditcard, rijbewijs, zorgverzekeringspas, sligro pas ( :+ )
Creditcards zijn wel dikker, dus volgens mij kunnen er in plaats van 1 creditcard ook 2 gewone passen in.

Ik ben er dus heel tevreden mee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:26

Ik heb mijn pinpassen allemaal in Apple Pay staan en daarnaast een kleine portemonnee met mijn rijbewijs, kentekenbewijs etc. Ik hou het wel bewust gescheiden, juist omdat ik idd wil voorkomen dat ik mijn telefoon kwijtraak en dan ook gelijk mijn rijbewijs kwijt ben. Daarnaast doen sommige pasjes het niet goed in de buurt van magnetische velden en kunnen ze hun werking verliezen (denk bijvoorbeeld aan ov-chipkaarten).

Ik zou dus gaan voor een kleine portemonnee en die op een plek neerleggen waar je hem niet over het hoofd ziet, bijvoorbeeld standaard in je handtas bewaren of bij je sleutels neerleggen zodat je hem altijd meeneemt als je de deur uit gaat.

Ik vind Apple Pay overigens fijn voor het geval ik mijn portemonnee wél vergeet, dat gebeurt wel eens namelijk :))

Picassox

Re: Compacte portemonnee: Secrid of een pashouder op Iphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 11:30

Hmm, is idd ook nog een overweging. Om het meeste in Apple Pay te zetten om zo minder passen etc. bij te hoeven hebben. Want m'n bonuskaart kan natuurlijk ook gewoon in m'n Wallet van de Iphone...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:43

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:20

Ik heb ook m’n pinpassen in de Wallet van m’n iPhone en dan een passen portemonnee van de Hema voor de rest :P bonuskaart in de AH app waar je ook gelijk zegeltjes enzo kan sparen. Vind het ideaal zo.

Als je zo’n passenhoesje voor je iPhone gebruikt kan je niet meer draadloos laden en Apple Pay gebruiken plus je telefoon wordt er zo dik van, dus dat vind ik sowieso niks.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:21

Warboel schreef:
Ik heb ook m’n pinpassen in de Wallet van m’n iPhone en dan een passen portemonnee van de Hema voor de rest :P bonuskaart in de AH app waar je ook gelijk zegeltjes enzo kan sparen. Vind het ideaal zo.

Als je zo’n passenhoesje voor je iPhone gebruikt kan je niet meer draadloos laden en Apple Pay gebruiken plus je telefoon wordt er zo dik van, dus dat vind ik sowieso niks.

Ik kan nog gewoon draadloos opladen en Apple Pay gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:26

Apple Pay kan idd sowieso, draadloos opladen is volgens mij een beetje afhankelijk van wat voor hoesje je hebt. Ik heb er eentje van Ali gehad en daarmee kon het idd niet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:26

Ik gebruik al 2 jaar een secrid en ik vind het ideaal :) Stiekem heb ik nog best wat pasjes en ik vind het toch wel fijn om wat cash (briefjes en munten) op zak te kunnen hebben.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:48

Ik heb ook zo'n metalen omhoogwipding. Daar zitten 5 pasjes in en die heb ik altijd bij me. Ideaal. Geen gesleep met tassen meer of dikke telefoonhoesjes waar ik bang ben dat de magnetische strip straks niet meer werkt enzo

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:49

Voor mij ook een Secrid! Briefgeld ook geen probleem, al heb ik nog steeds niet echt een oplossing gevonden voor muntgeld. Let er wel op dat je de OV-chipkaart niet in het metalen deel, maar in het hoesje eromheen doet, anders moet je hem er constant uithalen om in en uit te checken (=extra kwijtraakgevaar) want het metalen deel blokkeert nfc.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:28

Ik heb al jaren een Secrid en dat bevalt me erg goed. Het enige nadeel is dat contant geld meenemen beperkt is, met name kleingeld, maar ik heb eigenlijk toch nooit contant geld op zak. Voor als ik wel een keer contant geld heb heb ik dan weer wel een grote beurs in mijn tas zitten. Als het in mijn tas zit maakt het formaat niet zoveel uit, maar die Secrid is wel zo lekker klein dat hij in mijn broekzak past als ik geen tas meeneem.

Persoonlijk houd ik het hoesje van mijn telefoon (XS) graag zou compact/plat mogelijk, dat maakt dat hij makkelijker ergens weg te steken is. Hij zit er eigenlijk alleen omheen, omdat mijn telefoon zonder hoesje geen lang leven heeft :+

In het beveiligede deel van de segrid heb ik de pasjes zitten die ik graag beveiligd heb (bankpassen (3x), rijbewijs, OV kaart) en de laatste plek die over is wordt door mijn meeste gebruikte pasje ingenomen. In de omslag heb ik nog 4 pasjes meer zitten die niet persee beveiligd hoeven te worden (personeelspas, ANWB pas en ziekefondspas) en alle andere pasjes staan in stocard.

Overigens wil ik inderdaad ook wel eens m'n secrid vergeten als ik m'n tas niet meeneen, m'n telefoon vergeet ik inderdaad zelden. Toch zou ik het niet willen combineren in een hoesje.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:32

Partner en ik zijn ook zeer tevreden gebruikers van een Secrid. Ideaal!
Ik heb er 2; eentje voor dagelijks gebruik en eentje voor overige pasjes. De overige pasjes heb ik ook in Stocard op mijn telefoon staan.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:47

Ik heb een spigen hoesje om mijn iPhone, met een pas vakje achterop. Mijn bankpassen heb ik allemaal in mijn iPhone/Apple Watch staan, dat bevalt mij wel goed. Ik heb wel 1 bankpas, mijn rijbewijs en een briefje van 10 in het vakje zitten. Ik kan gewoon draadloos opladen met dit hoesje.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:32

nessinator schreef:
anders moet je hem er constant uithalen om in en uit te checken (=extra kwijtraakgevaar) want het metalen deel blokkeert nfc.

Dat is het hele punt van Secrid :P

Ik krijg in die van mij toch aardig wat muntgeld. Ik stop het altijd in het leren vakje achter het knoopje, gaat prima :)

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:41

Vanillia schreef:
nessinator schreef:
anders moet je hem er constant uithalen om in en uit te checken (=extra kwijtraakgevaar) want het metalen deel blokkeert nfc.

Dat is het hele punt van Secrid :P

Ik krijg in die van mij toch aardig wat muntgeld. Ik stop het altijd in het leren vakje achter het knoopje, gaat prima :)

Ja, en hoe gebruik je een OV-chipkaart? Juist om via NFC in en uit te checken, dan is het juist handig om hem te bewaren op een plek waar NFC wél doorheen komt.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:58

Ja dat klopt, je antwoord kwam op mij alleen over alsof je het NFC blokkeren een nadeel vindt, terwijl het voor mij juist een pluspunt is :)

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:25

Vanillia schreef:
Ja dat klopt, je antwoord kwam op mij alleen over alsof je het NFC blokkeren een nadeel vindt, terwijl het voor mij juist een pluspunt is :)

Oh, nee, ik bedoelde het alleen in het geval van de OV-chipkaart. Ik heb de Secrid juist vanwege de NFC-blokkering, maar dat vond ik niet handig met in- en uitchecken :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:52

Ik heb de bovenste gehad, uit de OP. En er kwamen echt heel snel krassen op het hoesje en hij werd helemaal vaal. Het systeem werkte wel heel goed!

Ik heb nu iets van Ideal of Sweden. Een soort mapje waar je je telefoon met hoesje in kunt plaatsen door middel van een magneet. In het mapje kun je je pasjes doen en je telefoon als je weggaat. In huis heb ik het mapje op een vaste plek liggen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:52

nessinator schreef:
Vanillia schreef:

Oh, nee, ik bedoelde het alleen in het geval van de OV-chipkaart. Ik heb de Secrid juist vanwege de NFC-blokkering, maar dat vond ik niet handig met in- en uitchecken :)

Ik heb mijn OV kaart er juist wel in zitten. Hij is zo omhoog gewipt dus ik stoor me er niet aan dat ik dat moet doen om in en uit te checken. Scheelt misschien ook dat ik maar weinig met het OV reis.

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:59

Ik heb sinds kort een secrid en ik ben erg tevreden. Mijn bankpassen stopten allemaal met werken omdat ik ze altijd bij mijn telefoon stopte, nu blijven ze werken. Ook beschermt ie tegen skimmen etc wat mij een veilig gevoel geeft. Ik vind m makkelijk in gebruik, dus in en uitchecken voor het OV is zo gebeurt. Ik heb er een met een extra vakje voor muntgeld dus dat is ook erg fijn. Enige nadeel voor jou misschien is dat je in het beveiligde deel wel echt vol met pasjes moet hebben, anders vallen ze er sneller uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:00

Hier ook grooooooot fan van m'n Secrid portemonnee! Zou niet anders meer willen. Bij m'n telefoon lijkt me alleen maar een dik pakket en erg onhandig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:02

Picassox schreef:
Hmm, is idd ook nog een overweging. Om het meeste in Apple Pay te zetten om zo minder passen etc. bij te hoeven hebben. Want m'n bonuskaart kan natuurlijk ook gewoon in m'n Wallet van de Iphone...

Je bonuskaart staat ook gewoon in de app van de AH
Ik heb mijn betaalpassen ook in apple pay, ideaal!!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 07:50

Ik heb ook een secrid portomonnee. <3 Matchend met pen, mobiel en sleutelbos. _O- Oh nee, dit is mijn oude mobiel en mijn nieuwe hadden ze niet meer in het paars. -O-

Alle pasjes enzo staan in Stocard en heb idd alleen de meest belangrijke pasjes mee zoals bankpas, OV, rijbewijs, ID, kentekenbewijs, donor, ziektekostenverzekering en briefje van 20 euro.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 25-07-20 07:58, in het totaal 3 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 07:54

Ik heb nu ook al een paar jaar en secrid en zou echt niet anders meer willen, vind het echt ideaal! Zo klein, dat het zelfs in m'n kleinste tasje past en ik laat m'n telefoon nog wel eens thuis, dus dan is dit voor mij ideaal.