Nis goed benutten, ideeën?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible
🏆 Paardenfluisteraar

Nis goed benutten, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 19:38

onze logeerkamer heeft een flinke nis aan de achterkant. En eigenlijk is dit het net niet. Te diep voor schappen, te breed voor een kast...

Ik zat zelf aan lades te denken maar dat lijkt me ook instabiel. Wie oh wie heeft een slim idee voor deze niet-handige hoek?

Afbeelding

Afbeelding

Pluttersput

Re: Nis goed benutten, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:46

Kapstok?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:50

Paspop met je (trouw)jurk?
Koelkast?
Vogelkooi?
T.V.?
Schoenrek dat rondom een paal draait?
Computermeubel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:50

Ik zou er een legkast van maken voor beddengoed en seizoenskleding. Neemt veel ruimte in altijd.

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:54

Planken maken en dan afwerken met een deurtje? Kun je goed dekbed achter kwijt of winterjassen bijvoorbeeld. Of misschien tuinstoelkussens in de winter?

Gewoon houten latjes tegen de wand aan boren en planken er op leggen?

secricible
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 20:02

Ik wil er wel echt bergruimte van maken. Een vogelkooi in de logeerkamer vind ik geen goed idee.

Gewoon planken was ook ons idee maar de nis is zo diep dat ik nooit volledig achterin kan komen en dat vind ik nogal onhandig. Vandaar dat ik liever iets handigers zou willen waardoor ik er beter bij kan.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:04

Tegen de linker- en achterkant legplanken?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:05

secricible schreef:
Ik wil er wel echt bergruimte van maken. Een vogelkooi in de logeerkamer vind ik geen goed idee.

Gewoon planken was ook ons idee maar de nis is zo diep dat ik nooit volledig achterin kan komen en dat vind ik nogal onhandig. Vandaar dat ik liever iets handigers zou willen waardoor ik er beter bij kan.

Planken op geleiders? Zodat je ze uit kan trekken? IKEA heeft ze in het assortiment

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:06

Maar je hoeft de planken toch niet zo diep als de nis te maken? Je kunt ze toch ook wat minder diep maken zodat je wel achteraan kunt komen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:07

secricible schreef:

Spullen in dozen? Er zijn van die lange dozen in de handel. Als je de afstanden van de planken afstemt op de maat van die dozen, kun de ruimte optimaal benutten.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:07

Of planken tegen links of rechts maken? En dan over de volle diepte? Benut je toch de ruimte terwijl je er goed bij kunt.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:32

Misschien kun je er een stang in zetten zodat je er kleding kan ophangen? Zoiets:
Afbeelding

Dan kun je er ook nog een kist of schoenenrekje onder zetten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:35

secricible schreef:
Ik wil er wel echt bergruimte van maken.

Dan simpel een (schuif)deur ervoor, eventueel planken erin en klaar.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:38

Of eventueel planken in L-vorm, tegen de achterwand en de rechterwand, als je echt geen diepe planken wil? Lekker trouwens, zo’n extra opbergruimte!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:42

Ik zou er een deur voor maken gebruiken voor grotere seizoensdingen als tuinkussens, koffers etc. Fijne nis daarvoor.

secricible
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 21:04

het is net te smal om er echt lekker in te stappen. Dus planken links en rechts gaat niet echt. Nu wordt het zo'n "alles op een hoop" plek maar ik wil het graag fatsoenlijker maken dus :D

Het is denk ik 90cm breed en 1,5m diep, maar door de schuine wand blijft het een onhandige hoek.

Zouden planken op geleiders werken voor zo'n diepe nis?
Ik dacht al aan een soort "apothekerskast" idee. Of bakken die je als lades eruit trekt waarbij ze dus steun van elkaar houden bij uittrekken.

De hoop is dat het ooit een babykamer mag worden dus dan zou ik er toch graag babyspullen in willen doen. Voor koffers en seizoensspul heb ik een grote zolder :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:38

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:53

secricible schreef:
het is net te smal om er echt lekker in te stappen. Dus planken links en rechts gaat niet echt. Nu wordt het zo'n "alles op een hoop" plek maar ik wil het graag fatsoenlijker maken dus :D

Het is denk ik 90cm breed en 1,5m diep, maar door de schuine wand blijft het een onhandige hoek.

Zouden planken op geleiders werken voor zo'n diepe nis?
Ik dacht al aan een soort "apothekerskast" idee. Of bakken die je als lades eruit trekt waarbij ze dus steun van elkaar houden bij uittrekken.

De hoop is dat het ooit een babykamer mag worden dus dan zou ik er toch graag babyspullen in willen doen. Voor koffers en seizoensspul heb ik een grote zolder :D

Ja, die laderails werkt wel, maar je moet dan aan de voorkant ook veel plek hebben.

Beetje google helpt soms, maar de gemiddelde knutselmarkt gaat je niet helpen. Dat soort lengtes is professioneel spul::
https://www.videohouse.nl/thomas-regout ... -paar.html

https://dizzytrading.be/

https://www.ijzerwarenwinkel.org/ladepr ... degeleider

https://www.haefele.de/de/produkt/kugel ... d00010023/

secricible
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 22:56

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:08

Ibbel schreef:

Ik zou armlengte diepe planken maken (boven schouderhoogte wat ondieper) en dan daarvoor 1 of 2 van de hierboven genoemde rekken. De rekken kan je er dat uit rollen als je wat van de planken nodig hebt. En dan aan de voorkant een deur of gordijn maken om het af te maken.

Heb nog wel een ideetje hoe je die rekken zelf kan maken/knutselen zodat de precies de goeie maat hebben, als je dat wil weten laat maar horen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:23

Ik zou het logeerbed er in zetten. Dat wordt (neem ik aan) niet vaak gebruikt en is anders ook maar een sta-in-de-weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:12

"Achter elke deur, een sanibroyeur" :Y)

( Oké, moet een deur in, maar gok zo dat je geen toilet hebt op die verdieping)

secricible
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 19:12

Nielojram schreef:
"Achter elke deur, een sanibroyeur" :Y)

( Oké, moet een deur in, maar gok zo dat je geen toilet hebt op die verdieping)

Haha, jawel, dit is eerste verdieping dus een volledige badkamer op die verdieping :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:24

Een vriendin van mij gaat verhuizen naar een huurappartement. In de wasruimte/berging lijkt veel ruimte te zitten als je op de plattegrond kijkt, maar... er staat een warmtepomp in en dat ding heeft een afmeting van zo’n enorme koelkast. Het nisje wat nog overblijft kan de wasmachine en droger in (op elkaar gestapeld), maar daarna kun je niks meer zonder dat je de weg naar de wasmachine blokkeert of de toegang tot de warmtepomp.
Een handige Harry gaat voor haar een opbergmeubel maken op wielen wat voor de warmtepomp komt te staan. Wel opbergruimte, maar ook mobiel zodat je erachter ook nog bij kunt.
Ik denk dat je ook op zo’n soort optie gaat uitkomen; planken van zo’n 60 cm diep (normale diepte voor een kledingkast) tegen de muur en één of twee opbergmeubels op wielen. Je kunt daar wellicht platen op maat tegenaan (laten) maken, zodat je daarmee de opening van de nis afsluit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:32

secricible schreef:
Haha, jawel, dit is eerste verdieping dus een volledige badkamer op die verdieping :D

Dan nog, als je samenwoont, kan je geen toiletten genoeg hebben :P