Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gloa schreef:Regenwater opvang![]()
Zeker nu het eruit ziet dat het steeds droger gaat worden (en veel huizen hierdoor verzakken).
Wij ga alle regenpijpen van zowel huis als schuur afkoppelen van het riool en het water terug geven aan de bodem/grondwater.
. Of de regenpijp boven de grond uit laten komen, dan zoekt het zelf z'n weg wel weer. verootjoo schreef:Gloa schreef:Regenwater opvang![]()
Zeker nu het eruit ziet dat het steeds droger gaat worden (en veel huizen hierdoor verzakken).
Wij ga alle regenpijpen van zowel huis als schuur afkoppelen van het riool en het water terug geven aan de bodem/grondwater.
Zitten de regenpijpen aan het riool gekoppeld?? Ik dacht serieus dat dat al naar het grondwater ging... wat erg zeg.
Misschien is een groendak een optie TS?
afhankelijk van hoeveel ramen/kozijnen je laat vervangen natuurlijk.
troi schreef:Hoe dan? Ik heb 10 jaar geleden rondom nieuwe kozijnen (kunststof) met HR++ (was nog enkel) laten zetten. Dat kostte toen al meer dan 20k.Misschien nieuwe kozijnen/ramen, maar dan houd ik nog steeds wat over.
. Gloa schreef:Nee standaard zitten de regenpijpen gewoon op het riool. Sommige gemeentes en volgens mij alle nieuwbouw zijn wel bezig met aparte riolering voor alleen regenwater.
Wil je loskoppelen van het riool dan moet je wel ondergronds filtratieboxen ingraven omdat een regenpijp zo in de aarde steken niet werkt natuurlijk. Of de regenpijp boven de grond uit laten komen, dan zoekt het zelf z'n weg wel weer.