Zakloze stofzuiger die NIET piept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Zakloze stofzuiger die NIET piept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 19:34

My goodness.
We hebben onze zakloze Philips stofzuiger nu een jaar, maar het kreng is qua piep vergelijkbaar met een serieus aantal Db alarminstallatie met een piep die door merg en been gaat.

Ik wil dus een nieuwe bestellen, maar voornaamste is dus dat het kreng écht geen geluid gaat maken naast het normale stofzuigergeluid. Heeft ieman aanraders?

Ik zoek geen Dyson-prijzen. Iets rond de 100 euro maximaal zou perfect zijn. :)

Cilli96

Re: Zakloze stofzuiger die NIET piept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:47

https://www.voordeelvanger.nl/stof-en-s ... ypen.html#

Ik heb deze een keer gewonnen via vakantie veilingen. Was als nood toen ik niet veel geld had. Maar ruim 2 jaar later doet hij het nog steeds super goed! Af en toe alle onderdelen even afspoelen met water en hij zuigt als nieuw^^

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:47

Misschien een stomme vraag, maar maak je alle filters regelmatig schoon? Zo’n stofzuiger heeft soms wel 4 of 5 verschillende filters.

BartVB
Eigenaar
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:29

Ik heb ook al een (hele) tijd een Philips zakloze stofzuiger. Die maakt wel een hoop lawaai, zeker op de hoogste stand, maar geen piep? Bedoel je een elektronische piep (alarmsignaar) of een bijgeluid tijdens het zuigen (meer fluiten dan piepen)?

Als hij een jaar oud is zou ik eerst even contact opnemen met Philips support?

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:37

De goedkoopste Rowenta (was toen 80 euro geloof ik) van 4 jaar geleden gaat bij ons nog steeds probleemloos mee. Heb nog nooit een piep gehoord. De modellen van nu zijn wel anders zie ik, maar de prijsklasse is heel aantrekkelijk.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:40

geen :)) hoor echt van iedereen die een stofzuigerloze heeft dat ze uiteindelijk gaan piepen. Of dat je heel vaak de filters schoon moet maken

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:43

Ik heb een Dyson :o ben dol op dat ding. Geen filters en geen piep.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:46

Rowenta! <3 ideale dingen

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:49

SillyB schreef:
geen :)) hoor echt van iedereen die een stofzuigerloze heeft dat ze uiteindelijk gaan piepen. Of dat je heel vaak de filters schoon moet maken

Euh van beide geen last had eerst een lg maar die is na acht jaar overleden ivm kapotte steel heel jammer want deed het prima maar een rol plakband per x stofzuigen is wat veel en dan deed hij nog halverwege knak ( was aan /uit boven op handvat dus niet te vervangen)

En nu al 6 jaar een aldi servin oid.. doet prima.. ja het snoer rolt zich zelf langzaam op ( halverwege even snoer uit rollen ) maar verder top qua zuigen borstel geregeld de hond naast de stofzuiger ( minder troep) en we wonden buiten af dus genoeg zand binnen met2 honden en 2 kids onder de 10 die graag in de zandbak zitten en vergeten om daar hun laarzen te legen wel na leeg ik na elke zuigronde de opvang bak en blaas ik ze zeker 2x per jaar door met de compressor

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:54

Hier al jaren een Miele, goedkoper dan Dyson maar denk dat je het met 100,- ook niet red. Maak niet meer geluid dan eentje met zak en zuigt goed.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 21:54

Er hebben de hele machine binnenstebuiten gekeerd en schoongemaakt, maar het helpt niks..

Bart, het is echt een keiharde fluittoon, heel hoog..

Ik zal eens naar Rowenta gaan kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:55

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:55

Ik heb een nagenoeg nieuwe zakloze Philips
Maar heb er weer een met zak gekocht . Aangezien zakloos de haren van de hond niet graag opzoog.
Zakloze in de aanbieding nu :D
Piept niet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:56

Wij hebben ook een Dyson.
Hij piept niet, maar dat is het enige positieve er aan :')
Ik zuig dus gewoon weer met onze oude stofzuiger met zak.

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:57

Zit er niks klem in de slang oid. Als daar lucht doorgaat fluit dat als een malle. Maar ik heb al hee wat jaren een dyson zonder fluiten. Stofzuig ook regelmatig met een rowenta ook zonder gepiep

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:58

upendo schreef:
Er hebben de hele machine binnenstebuiten gekeerd en schoongemaakt, maar het helpt niks..

Bart, het is echt een keiharde fluittoon, heel hoog..

Ik zal eens naar Rowenta gaan kijken!

Dit doorgeven waar je hem gekocht heb ik herken het een ook Philips.
Ze hebben toen iets vervangen in motor en sindsdien doet ie het niet meer. Ook hebben ze gelijk alles na gekeken en een nieuwe 'rol'? erin gezet dat de stekker weer oprolde ( dit haperde soms)
Top service

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:58

Bekend probleem van de philips zakloze stofzuiger, de verbinding tussen het stofgedeelte en de motor sluit niet 100% en zuigt lucht aan, daardoor krijg je een fluitend geluid.
Netjes schoonmaken (eerste advies van de klantenservice) loste niets op, maar een (gedroogd!) wergwerp-vochtig-schoonmaakdoekje over de filter (dus tussen het stofgedeelte en de motor, zie foto) klemmen heeft bij ons het probleem verholpen, de verbinding is dan weer luchtdicht dus geen gefluit meer. Kost bijna niets, dus imo de moeite van het proberen waard voor je een nieuwe stofzuiger aanschaft.

Edit: foto toegevoegd

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lon op 10-06-20 22:09, in het totaal 3 keer bewerkt

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:00

Ik heb de Philips FC9334/09 al meer dan 2 jaar, maar hoor geen fluittoon.

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:11

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:16

Lon schreef:
Bekend probleem van de philips zakloze stofzuiger, de verbinding tussen het stofgedeelte en de motor sluit niet 100% en zuigt lucht aan, daardoor krijg je een fluitend geluid.
Netjes schoonmaken (eerste advies van de klantenservice) loste niets op, maar een (gedroogd!) wergwerp-vochtig-schoonmaakdoekje over de filter (dus tussen het stofgedeelte en de motor, zie foto) klemmen heeft bij ons het probleem verholpen, de verbinding is dan weer luchtdicht dus geen gefluit meer. Kost bijna niets, dus imo de moeite van het proberen waard voor je een nieuwe stofzuiger aanschaft.

[ [url=m/psLvtS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat een geweldige tip!
Wij hebben ook een zakloze philips die piept, echt zo hard dat het niet grappig meer is.
Dit ga ik uitproberen :D

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:21

Ik zweer bij de rowenta

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:09

Ik las dakloze stofzuiger... geen wonder dat ie gaat piepen als ie niet naar binnen mag :D.

Ik heb zelf ook een Philips en die piept echt niet. Misschien kijken of je nog garantie hebt?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:26

Lon schreef:

[ [url=m/psLvtS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn dyson doet dat de laatste tijd dus ook, ga het eens proberen met deze oplossing.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:28

Bij een hoge pieptoon zoals jij beschrijft zou ik denken aan valse lucht aanzuigen.

Zelf heb ik ondertussen mijn tweede Dyson en ik vind ze heel fijn. Helaas zo enorm duur.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:39

Ik heb veel zak loze geprobeerd. Uiteindelijk allemaal bagger. Snel stuk of kuren.
Behalve de Dyson. Voor mij echte de investering waard, doe er nu al jaren mee.