Bubbelbad kopen zonder proefliggen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yvje86

Bubbelbad kopen zonder proefliggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 16:40

Goedemiddag Bokkers,

Ik heb jullie advies nodig.
Wij zijn voornemens een flink bubbelbad te kopen voor in de nieuwe badkamer (ongeveer l×b 1.80m×1.40m).
Nu heb ik eigenlijk 2 baden gezien die aan mijn eisen voldoen.
Echter zijn deze baden niet te bekijken in een showroom in Nederland. Ze zijn wel te kopen bij 2 verschillende badenwinkels in Nederland.
De producent van het bad heeft in Duitsland wel een showroom maar ik weet niet of daar de baden staan opgesteld en als ze er wel staan is het een reisje van (enkele reis) 5.5 uur.

Zouden jullie de gok durven nemen en een bubbelbad bestellen van zo'n 3000 euro (incl. alle opties) zonder dat je het in het echt gezien hebt?
Daarnaast zit er in het bad een voorgevormde bodem die ik dus ook graag had willen voelen of het wel comfortabel ligt.
Het gaat om de volgende baden:

https://sanitairkamer.nl/saniclear-zeus ... 21149.html

https://sanitairkamer.nl/saniclear-anda ... 21157.html

Edit...
Het bubbelbad moet voldoen aan de volgende eisen:
* met 2 personen naast elkaar kunnen zitten.
*maximale afmeting 1.90mx1.50m
*het liefst zonderopbouwkranen etc. aangezien ik deze inbouw wil hebben.
*rechthoekig, dus geen afgeronde hoeken aan het bad aangezien het bad tussen 2 muren wordt geplaatst.
Laatst bijgewerkt door yvje86 op 18-05-20 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Roadracer
Amazone

Re: Bubbelbad kopen zonder proefliggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:59

Geen ervaring met bubbelbaden, maar voor dat soort bedragen zou ik wel zeker willen weten dat ze bevallen en dus inderdaad willen proefliggen. Hoewel ook dat gokken blijft natuurlijk, want een leeg bad voelt toch anders dan een vol bad :+

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:00

Ik zou het niet doen. Proefzitten vind ik toch wel belangrijk. Ben zelf ook aan het kijken voor een bad en ik vind de hoek/helling van rug ook erg belangrijk, niet te schuin, maar ook niet te recht.
Overigens iets anders, weet je zeker dat je naast elkaar wilt zitten? Ik zou kiezen voor tegenover elkaar.
Maar misschien heb je hier al goed over nagedacht :)

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:03

Ik zou toch naar de showroom gaan (wanneer dit weer kan) en daar proef zitten. Misschien op internet het telefoonnummer/mailadres opzoeken en vragen of ze hem ook echt hebben staan, zodat je niet voor niks gaat. Ik zou er geklijk een weekendje weg van maken dan, gezien de afstand :')

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 17:07

Lizz schreef:
Ik zou het niet doen. Proefzitten vind ik toch wel belangrijk. Ben zelf ook aan het kijken voor een bad en ik vind de hoek/helling van rug ook erg belangrijk, niet te schuin, maar ook niet te recht.
Overigens iets anders, weet je zeker dat je naast elkaar wilt zitten? Ik zou kiezen voor tegenover elkaar.

Bedankt voor je reactie, ja ik ben juist op zoek naar een bad waarbij je naast elkaar kunt zitten. Anders was de zoektocht iets minder moeilijk want modellen tegenover elkaar zijn er meer te vinden.
Dit omdat tegenover het bad een tv komt en dan kunnen we samen film kijken vanuit bad.
Dit gaat niet als je tegenover elkaar zit namelijk.
Ik sta ook open voor baden waarbij je én tegenover én naast elkaar kunt zitten eventueel.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:12

Er zit zeker verschil in het zitcomfort.
Ook is de hoogte van de hoofdsteun erg belangrijk. Maar proef zitten is eigenlijk pas echt proef zitten als er water in zit. Door de opwaartse druk van het water zit je toch anders dan zonder water.

Foaly
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:14

Het gaat om een investering van 3.000 euro voor iets waar je jaren plezier van wilt hebben... waarom dan moeilijk doen over een dagje naar Duitsland op en neer rijden?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 18:24

Foaly schreef:
Het gaat om een investering van 3.000 euro voor iets waar je jaren plezier van wilt hebben... waarom dan moeilijk doen over een dagje naar Duitsland op en neer rijden?

Nou niet persé moeilijk doen over een dagje naar Duitsland maar 5.5 uur rijden heen en terug vind ik nogal wat.
Daarnaast is mijn Duits zeer slecht maar ik heb net m.b.v. Google translate de Duitse website een berichtje gestuurd of de baden in de showroom te bezichtigen zijn.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 18:26

tjiftjaf schreef:
Er zit zeker verschil in het zitcomfort.
Ook is de hoogte van de hoofdsteun erg belangrijk. Maar proef zitten is eigenlijk pas echt proef zitten als er water in zit. Door de opwaartse druk van het water zit je toch anders dan zonder water.

Dat ben ik helemaal met je eens. Wellicht zit hij 'droog' heerlijk maar 'nat' voor geen meter.
Blijft lastig dit.
Dat wil namelijk zeggen dat als hij in de showroom te zien is je eigenlijk nog niet weet hoe hij zit als het water erin zit.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:10

Je zou ook aan de verkoper kunnen vragen of er iemand in Nederland ook zo'n bad heeft staan. Vaak zijn mensen wel bereid om je te laten kijken of proef zitten.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:59

yvje86 schreef:
Lizz schreef:

Bedankt voor je reactie, ja ik ben juist op zoek naar een bad waarbij je naast elkaar kunt zitten. Anders was de zoektocht iets minder moeilijk want modellen tegenover elkaar zijn er meer te vinden.
Dit omdat tegenover het bad een tv komt en dan kunnen we samen film kijken vanuit bad.
Dit gaat niet als je tegenover elkaar zit namelijk.
Ik sta ook open voor baden waarbij je én tegenover én naast elkaar kunt zitten eventueel.

Ah ja dat klinkt wel logisch idd.

Ik zou toch proberen bij showrooms langs te gaan. Veel baden zaken hebben niet alles online staan wat ze in de zaak hebben.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 21:36

Ik heb inmiddels contact gehad met de Duitse leverancier maar deze heeft het bad ook niet in de showroom.
:(

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:41

Zijn er verder helemaal geen andere 2 persoons baden?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 21:46

tjiftjaf schreef:
Zijn er verder helemaal geen andere 2 persoons baden?

Tot zo ver ik kan vinden niet wat aan mijn wensenlijstje voldoet :n

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:57

Kun je geen bad laten metselen?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 22:04

tjiftjaf schreef:
Kun je geen bad laten metselen?

Daar heb ik ook aan zitten denken maar vraag me af of dit wel zo comfortabel is en ook met de jets en de lampjes etc. Kortom, wel heel veel gedoe voor een bad denk ik.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:13

Is dit bubbelbad er ook in een 1 persoons uitvoering? Dan zou je daar eens in kunnen proefliggen, dan krijg je al een beetje een idee hoe het ligt.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:20

Bedenk ook even dat je met dat voorgevormde niet even lekker naar beneden kan glijden en je dus verplicht in die houding zit.

Ik zou echt even proef gaan zitten.
Dealers zijn echt wel bereid om iets neer te zetten voor je als je even belt, Zeker voor dit soort bedragen

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:25

Wij hebben dit bad lijkt het. Niet zelf gekocht maar al ingebouwd in nieuwe woning. Ik met mijn 1.68 kan er niks mee... schuif onderuit en ga kopje onder. Ik heb er 2 keer in gelegen. Andere kant op zit ook voor geen meter..
Laatst bijgewerkt door Maiske op 18-05-20 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 22:26

mag schreef:
Is dit bubbelbad er ook in een 1 persoons uitvoering? Dan zou je daar eens in kunnen proefliggen, dan krijg je al een beetje een idee hoe het ligt.

Dit ben ik inderdaad aan het bekijken, bedankt voor de tip!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 22:28

Silly1972 schreef:
Bedenk ook even dat je met dat voorgevormde niet even lekker naar beneden kan glijden en je dus verplicht in die houding zit.

Ik zou echt even proef gaan zitten.
Dealers zijn echt wel bereid om iets neer te zetten voor je als je even belt, Zeker voor dit soort bedragen

Klopt, en daarom wou ik ook proefliggen om te ervaren of het wat is.

Nou ik heb al behoorlijk wat badenwinkels benaderd maar veel hebben zo'n bad niet in de showroom omdat het veel plek inneemt en men meestal niet zo'n groot bad wil hebben.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 22:30

Maiske schreef:
Wij hebben dit bad lijkt het. Niet zelf gekocht maar al ingebouwd in nieuwe woning. Ik met mijn 1.68 kan er niks mee... schuif onderuit en ga kopje onder. Ik heb er 2 keer in gelegen. Andere kant op zit ook voor geen meter..

Oh een ervaringsdeskundige :) .
Ook een voorgevormd bad? En hoe is het lawaai van de bubbels/motor?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:32

Oh, ik heb in de showroom een bubbelbad gezien en met alle opties besteld. Was volgens mij 2700€. Onze verbouwing moet nog beginnen. Ik heb geen idee hoe hij het in het echt gaat doen maar ik verwacht voor dat geld wel prima. :+

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:33

yvje86 schreef:
Maiske schreef:

Oh een ervaringsdeskundige :) .
Ook een voorgevormd bad? En hoe is het lawaai van de bubbels/motor?

Volgens mij exact dit bad. Alles komt overeen... kranen.. jets....

Geluid is niet meer dan gemiddeld hoor... ligt aan je postuur. Vriend ligt er prima in met 1.90

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 22:35

Giolli schreef:
Oh, ik heb in de showroom een bubbelbad gezien en met alle opties besteld. Was volgens mij 2700€. Onze verbouwing moet nog beginnen. Ik heb geen idee hoe hij het in het echt gaat doen maar ik verwacht voor dat geld wel prima. :+

Waar? :o
Ben nu toch wel erg benieuwd haha.