Bad op zolder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bad op zolder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:08

Op mijn 1e verdieping heb ik een douche, maar deze ruimte is zo klein dat er echt geen bad bij in kan. Doorbreken naar andere kamers is ook geen optie. Hier heb ik een toilet, douche en wastafel. Ik wil sowieso een 2e toilet houden.
Nu heb ik wel nog een hele royale zolder. Is het dan heel gek om hier een bad te plaatsen? Dus enkel een bad met eventueel een kleine wastafel en spiegel..
Is het met het oog op ooit een verkoop interessant om dit ten koste van de zolderruimte te doen? Het zolder heeft schuine wanden, dus juist een bad kun je daar mooi onder kwijt.

Edit: op de zolder hangt mijn cv, dus leidingwerk en afvoeren zijn daar aanwezig.

verootjoo

Re: Bad op zolder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:16

Dan zou ik kijken of je de hele badkamer naar zolder kan verplaatsen, dan kan je van die ruimte een kamer maken bv :)
Alleen een bad op zolder lijkt me niet handig met oog op verkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:23

verootjoo schreef:
Dan zou ik kijken of je de hele badkamer naar zolder kan verplaatsen, dan kan je van die ruimte een kamer maken bv :)

Heb ik ook aan gedacht, maar een toilet op zolder vind ik niet logisch. Plus dat je dan ook een rioolafvoer moet hebben vanaf zolder en dat is meer werk.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:25

Waarom niet de badkamer op zolder en het 2e toilet op de 1e verdieping laten zitten en verkleinen zodat je een andere kamer kan vergroten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:28

Wildgirl schreef:
Waarom niet de badkamer op zolder en het 2e toilet op de 1e verdieping laten zitten en verkleinen zodat je een andere kamer kan vergroten?

Kamer vergroten kan dan niet, de deur en de trap naar zolder zit dan in de weg..
Dus dan zou je een heel groot toilet houden :+

sans6
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:29

Of je maakt van de zolderverdieping een mooie slaapkamer met badkamer (incl bad) ensuite.
Mocht je je huis ooit verkopen is dat een mooie extra.
Je huidige badkamer kun je dan houden zoals die is.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:30

Als je boven ook ruimte hebt voor een slaapkamer, is het zeker geen verkeerde optie denk ik. Ik zou juist niet alleen een badkamer maken op zolder. Dat zou voor mij een dealbreker zijn, dan moet je half slapend een etage hoger klimmen. Als je er een soort luxe slaapkamer/logeerkamer van kunt maken, met dus een wastafel en bad, denk ik dat dat niet zal afdoen aan de waarde, misschien zelfs verhogen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:33

Relaxed schreef:
Wildgirl schreef:

Kamer vergroten kan dan niet, de deur en de trap naar zolder zit dan in de weg..
Dus dan zou je een heel groot toilet houden :+

Kan je niet van een andere kamer een klein stukje opofferen voor een toilet, dan de oude badkamer een gewone kamer maken en dan op zolder de badkamer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:35

Ik wil eigenlijk niet een mega verbouwing :+ alles is klaar behalve de douche en zolder. Ik woon alleen, dus op zolder slaapkamer en badkamer is een beetje idioot, staat mijn hele 1e verdieping leeg :')

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:36

sans6 schreef:
Of je maakt van de zolderverdieping een mooie slaapkamer met badkamer (incl bad) ensuite.
Mocht je je huis ooit verkopen is dat een mooie extra.
Je huidige badkamer kun je dan houden zoals die is.

Dit zou ook mijn optie zijn. Heb je prachtige voorbeelden van op internet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:39

Doe anders zo’n opblaasbaar bubbelbad in de tuin :P Die kan je ook nog meenemen als je je huis ooit verkoopt :)

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:39

Toch vind ik het idee van een slaapkamer met badkamer ensuite op je zolder dan een aantrekkelijker idee dan een badkamer op je zolder en 1 etage lager nog een douche... Mocht je ooit verkopen, lijkt me dat ook zeker geen pluspunt voor je woning.
is het een optie om toch 1 slaapkamer op te offeren, hier een mooie badkamer van te maken en op zolder een mooie slaapkamer te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:41

De huidige douche is 2x2.5,dus niet eens heel gek om daar alleen een toilet en mooie grote wastafel in te laten. Dan op zolder een douche en bad, waardoor er ook genoeg bergruimte over blijft.
Thanks voor het meedenken +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:41

verootjoo schreef:
Doe anders zo’n opblaasbaar bubbelbad in de tuin :P Die kan je ook nog meenemen als je je huis ooit verkoopt :)

Haha goed idee :+

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:47

Als ik er zo over nadenk, kan het juist gunstig zijn toch? Eerste etage zo houden en dan op zolder een slaapkamer met "mini badkamer" van bad en wastafel. Bij verkoop presenteren als een luxe ouderslaapkamer op zolder, beneden slaapkamers en de huidige badkamer voor de kinderen.

Dan kan jij het nu gewoon blijven gebruiken zoals je nu doet (alleen dan met bad :+) en het bed op zolder als zijne logeerkamer?

Edit: zie nu je bericht hierboven pas.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:23

Al eens aan een ruimtebesparend bad gedacht? Wij hebben dat en het bevalt eigenlijk heel goed. Bijv. Zoiets
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:39

Nee joh, de ruimte is 2x 2.5,nu is het al proppen :+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:48

Relaxed schreef:
verootjoo schreef:

Heb ik ook aan gedacht, maar een toilet op zolder vind ik niet logisch. Plus dat je dan ook een rioolafvoer moet hebben vanaf zolder en dat is meer werk.

Hoe denk je dan van het badwater af te komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:50

Janderegelaar, badwater gaat/kan door een veel kleinere afvoer dan het toilet.. Een normale afvoer ligt al op zolder voor de cv en wasmachine.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:52

Misschien wel even bouwtechnisch laten nakijken of je zolder wel een bad plus inhoud kan dragen? Is je vloer berekend op dat gewicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:01

Jazeker roosje dat ga ik wel checken. Volgens mij is het allemaal beton..

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:05

Met het oog op eventuele verkoop altijd de badkamer incl. douche op de eerste verdieping behouden. In mijn ogen is de enige optie die niet voor waardevermindering zou zorgen de optie waarbij je die dus behoudt en een slaapkamer met badkamer op de zolder creëert waarbij je de slaapkamer niet hoeft te realiseren maar het bad en de wastafel wel zo plaatst dat de mogelijkheid om e.e.a. te realiseren open blijft.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 22:20

Ik zou er ook een soort van ouderslaapkamer van maken op zolder. Dat met een extra badkamer is wel echt waarde vermeerderend. Als je het toilet boven het toilet in de badkamer maakt hoeven ze maar een klein stukje riool te koppelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:47

Maar mensen, ik woon alleen, heb 3 slaapkamers. Dan ga ik toch niet nog een 4e erbij maken op zolder.. Het moet ook leuk blijven :')

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:54

Ik ken mensen die beneden een badkamer hebben met een bad en een wastafel. Boven dat bad wel zo’n eenvoudige douche, zodat je even kan naspoelen of haren wassen na het badderen. Een los toilet beneden en daarnaast boven nog een “gewone” badkamer. Als het bouwtechnisch kan, en jij wilt graag een bad. Waarom niet.
Maar zou dan wel echt nog iets doen voor het afspoelen. Als het niet aan een wand kan, eventueel een losse wanddouche.