Nu is het zo dat ze weet dat ik al heel lang graag op mij zelf wil wonen, maar dat financieel gezien vrijwel onmogelijk bleek als alleenstaande starter. Zodoende is haar keus op dit huis gevallen, ik mag dit kantoorpand nu voor mij zelf gaan ombouwen tot woonhuis en tegen een heel laag bedrag in de maand van haar huren.
Mijn geluk kan niet op natuurlijk, zo'n grote vrijstaande woning straks helemaal voor mijzelf

Mondeling is het huis nu gekocht en het dromen van wat ik er van ga maken is begonnen. Nu hoop ik hier op bokt ook leuke inzichten te krijgen. Het pand staat nu helemaal leeg, er zit in principe niks in (kleine toilet wel, maar die gaat er uit en wil ik in de badkamer er bij hebben)
Nu heb ik al heel veel zitten brainstormen over de indeling, maar vind dit nog best wel lastig goed te visualiseren en misschien dat er bokkers zijn die toch ineens nog iets verzinnen waar ik niet aan gedacht heb
Hierbij de foto's met kleine omschrijving
Dit is de beneden verdieping, het huis is een stuk verlaagd, omdat ze het pand niet hoger mocht bouwen hebben ze besloten een stuk de grond in te gaan, heel slim dus, maar daar kan dus niks aan veranderd worden betreft verdieping, ingang van de woning is te zien op foto 1 achterin de grote groene glasdeur
1

2

3

Dit is de boven verdieping, de balken wil ik graag behouden, wel worden de ruimtes er tussen beter afgewerkt. Kasten en alle spullen die er nu in staan zijn er al uit.

Nouja dan hebben jullie nu een beetje een idee van hoe het er aan de binnenkant uit ziet. Dan nu waar het om gaat natuurlijk, de plattegrond en indeling.
Beneden verdieping

boven verdieping

Wat moet er allemaal in:
Een keuken, badkamer, zithoek en eethoek, piano, wil een hoekje voor mijn schilder spullen. verder graag een opbergkast voor spullen als de stofzuiger etc. een slaapkamer waar een 2persoons bed in past en een kledingkast.
Volgens mij zijn dat de belangrijke items wel.
Kleine belangrijke toevoeging, zeker gezien we een stuk onder straatniveau gaan kan daar bijvoorbeeld geen badkamer/wc omdat de afvoer dan omhoog moet en dit technisch gezien een heel ingewikkeld verhaal zou worden. Verder wil mijn moeder natuurlijk niet een grote wc afvoer buis naar beneden zien lopen in haar tuin als de wc boven zit, dus deze wil ze aan de zijkant van het pand beetje achterin omdat we het dan weg kunnen werken in de schuur.
Hoop dat er bokkers zijn die het leuk vinden om mee te denken
Ik heb zelf natuurlijk al wel een beetje een beeld van wat ik waar neer ga zetten, maar hou dat nog eventjes voor mij zelf om jullie niet af te lijden 
Ga los zou ik zeggen
al is daar wel wat op te verzinnen natuurlijk, maar het is een heel grappig raam, want als je er naast staat , dan komt het raam zeg maar tot je voeten, maar als je naar buiten wil kijken moet je bukken
verjaardag vieren enzo doe ik namelijk niet en familie heb ik bijna niet, de enkeling die misschien eens op bezoek komt kan wel prima op de badkamer naar het toilet
. Dan kan je wel in beiden nog licht doen. Of is het mogelijk om een soort kelderraampjes bovenin de achterkant te maken, dan heb je veel meer opties. Alleen misschien wat benauwd in het geval dat er nood uitbreekt. Maar daar bestaan vast weer bouwbesluiten etc voor

maar spullen als de bank etc ga ik allemaal (gratis) van marktplaats halen, mijn budget is krap voor wat er allemaal gedaan moet worden aan het pand en ik vind het belangrijker dat dingen als de vloer, plafon, leidingen, elektra, keuken badkamer etc eerst op orde zijn, het interieur kan je altijd nog makkelijk aanpassen als er wel budget is