Wat is een Chromebook:
Ik heb laatst mijn allereerste laptop gekocht. Ja, serieus. Wordt het Windows 10, een MacBook of toch maar een Chromebook...
Het is dus het laatste geworden. Voor foto's en video's heb ik gelukkig nog mijn 7 jaar oude PC. Als je vooral een document wilt typen, beetje internetten, op jacht naar een leuke job, social media onderhouden en natuurlijk Spotify, Netflix en Disney+ wilt kijken/luisteren is het echt helemaal perfect. Start met een paar seconden op en in principe heb je alleen een browser en kun je veel apps uit de Android Play store installeren. Daarnaast ben ik er zojuist achter gekomen dat je ook gewoon Linux apps kunt installeren. Dus heb GIMP erop gezet voor als een soort van workaround voor het gebrek van de volledige versies van Photoshop / Lightroom op mijn Chromebook. De Android versies van Ps/Lr doen het wel op je Chromebook. Hier komen wel de beperkingen van Cromebook om de hoek kijken. Door de minimale specs is hij juist heel zuinig met stroom en relatief goedkoop, maar voor zware taken als fotobewerking is meer rekenkracht/geheugen wel fijn.

Nu we allemaal thuis moeten blijven ben ik erg blij dat ik laatst mijn wifi een upgrade heb gegeven en een Chromebook heb gekocht. Ik hou ook erg veel van bordspelletjes en veel spellen als Catan, Carcarssonne, Isle of Skye, Takenoko, Ticket to Ride, Potion Explosion, Patchwork, etc. draaien prima. Kan ik mooi met vrienden een bordspelletje spelen en ondertussen met elkaar praten via Google Hangouts. Mijn Chromebook kun je zo binnenstebuiten klappen zo kun je hem ook rechtop zetten voor een filmpje of als tablet gebruiken.

Wie van jullie heeft nog meer een Chromebook? Welke heb jij en ben je er ook zo blij mee? Welke Android apps, Linux apps, Chrome extensions kun jij echt niet zonder?
Hier heb ik o.a.:
Spotify
Netflix
Disney+
Ziggo Go
Android spelletjes
Google Home
Google Duo
Google Hangouts
Adobe Photoshop Express
Adobe Lightroom
Adobe Acrobat
Snapseed
VLC Player
Zoom
Topo GPS
) ik neem aan dat je met zo'n ding ook over 4G online kunt...?
Kan er mee doen wat nodig is, en ook verschillende office applicaties naast elkaar draaien, videobellen etc. 

Ik heb altijd ruzie met die versie. Dus dan maar op de laptop van mams haha
ik ben niet echt een computeraar.