Volume controle in de auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Divers

Volume controle in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 14:28

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een apparaat waarvan ik niet zeker weet of het bestaat.
De volumeknop van de radio in mijn auto is stuk en het is nogal een gedoe om dat te laten repareren.
De auto heeft wel een aux aansluiting maar geen bluetooth of USB.

Nu vraag ik me af of er een apparaat is wat ik in die aux aansluiting kan doen, zodat ik mijn telefoon kan koppelen voor muziek, en via dat apparaat dan ook de volume kan regelen. Ik weet dat er bluetooth apparaatjes zijn maar daarmee kan ik het volume niet harder zetten dan mijn iPhone kan (dus als de radio al zacht staat, gaat hij niet hard genoeg omdat de iPhone dan dus al op vol volume staat)

Ik wil dus het volume van de autoradio regelen, niet van de iPhone.

Bestaat dit?

edit: Ik ben ook blij met een apparaat wat alleen de volume regelt zonder de telefoon te koppelen maar ik geloof niet dit bestaat.
Laatst bijgewerkt door Divers op 28-01-20 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Volume controle in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:29

Een aux kabel kan ook in je telefoon.

Maar ik denk dat een nieuwe radio net zo goedkoop is. Die hoeven niet duur te zijn.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 14:31

Marije_1997 schreef:

Maar ik denk dat een nieuwe radio net zo goedkoop is. Die hoeven niet duur te zijn.

Ja, maar dan kan het volume niet harder dan mijn telefoon dus dan gaat de autoradio niet hard genoeg.

Ik woon niet in Europa en een nieuwe radio is wel degelijk duurder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:33

Met een aux kabel kun je het volume gewoon met je telefoon regelen, maar komt wel door de luidsprekers en klinkt dus harder dan via je telefoon. Ik zou dat toch eens proberen.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 14:35

8nnemiek schreef:
Met een aux kabel kun je het volume gewoon met je telefoon regelen, maar komt wel door de luidsprekers en klinkt dus harder dan via je telefoon. Ik zou dat toch eens proberen.

Klopt wat jij zegt maar mijn radio staat op volume 1 en kan met de knop niet harder. Als ik mijn telefoon koppel en op z'n allerhardst zet, kom ik net voorbij volume 10 en dat is nogsteeds heel zacht.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:46

Ah dan wordt het lastiger inderdaad..
Zou het niet mogelijk zijn om de radio te resetten? Zodat hij misschien weer op een normaal/hoger niveau vast blijft staan? Of is het geen digitale volumeknop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:47

Divers schreef:
Marije_1997 schreef:

Ja, maar dan kan het volume niet harder dan mijn telefoon dus dan gaat de autoradio niet hard genoeg.

Ik woon niet in Europa en een nieuwe radio is wel degelijk duurder.

Een autoradio kost 80 euro. Ook in het buitenland hoeven die niet duur te zijn :) volgens mij bestaat er niet zoiets als een externe volumeknop.

Edit: zie ze op Google voor 30 euro staan. Je zou eventueel via Nederland kunnen bestellen? Is goedkoper als laten maken :)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 15:47

Als ik mijn autoradio laat vervangen moet het hele dashboard eruit incl. airbags etc.
Ik heb dit al nagevraagd en na laten kijken en als dit had gekund had ik het al gedaan, vandaar dat ik nu vraag om deze oplossing.

8nnemiek, ik denk dat er iets mis is met de bedrading van de volumeknop want hij reageert of niet, of hij gaat naar een willekeurig volume als ik er aan draai (harder of zachter bepaalt hij zelf, ongeacht welke kant ik op draai)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:49

Dan lijkt mij de meest logische oplossing net zo veel te draaien tot de radio zichzelf willekeurig op een hard volume zet, en er dan afblijven. Dan kan je daarna met je telefoon terugregelen tot een acceptabel niveau.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 15:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:54

Divers schreef:
Als ik mijn autoradio laat vervangen moet het hele dashboard eruit incl. airbags etc.
Ik heb dit al nagevraagd en na laten kijken en als dit had gekund had ik het al gedaan, vandaar dat ik nu vraag om deze oplossing.

8nnemiek, ik denk dat er iets mis is met de bedrading van de volumeknop want hij reageert of niet, of hij gaat naar een willekeurig volume als ik er aan draai (harder of zachter bepaalt hij zelf, ongeacht welke kant ik op draai)

Dat wist ik niet hahaha. Wat voor radio is het dan? Naar mijn idee zijn er geen externe volumeknoppen namelijk dus zou dan zo ook geen oplossing weten, behalve laten repareren/vervangen bij een garage.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:58

Divers schreef:

Ook dit ding speelt via de boxen van je radio en daar zul je net zo goed de volumeknop van je radio voor nodig hebben.
Er bestaat niets dat het volume van een radio rechtstreeks aanstuurt als vervanging van een defecte volumeknop.

Wat je wel kunt doen is een externe speakerset op je telefoon aansluiten. En die speakers dan dus los naast je zetten oid.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:00

Divers schreef:

Klinkt als mijn oude bus :') dat was idd compleet random van bijna stil naar standje gehoorbeschadiging. :P Ik heb ermee leren leven. Op een stand gezet die redelijk ok was. Bij snelweg wat zacht, bij traag rijden wat hard. Heb nooit een oplossing gevonden. Was ook een ingebouwde radio, :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:00

Ibbel schreef:
Divers schreef:

Ook dit ding speelt via de boxen van je radio en daar zul je net zo goed de volumeknop van je radio voor nodig hebben.
Er bestaat niets dat het volume van een radio rechtstreeks aanstuurt als vervanging van een defecte volumeknop.

Wat je wel kunt doen is een externe speakerset op je telefoon aansluiten. En die speakers dan dus los naast je zetten oid.

Ik heb ook gwn een speaker in m'n auto. Voor het geval ik de radio zat ben (heb alleen een cd speler en fm radio) werkt prima. Geluid is ook prima. Heb een rockbox.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:03

Of je zou nog kunnen kijken of je bij de sloop dezelfde radio kan vinden, en bijvoorbeeld alleen het frontje met volumeknop vervangen.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 16:41

8nnemiek schreef:
Of je zou nog kunnen kijken of je bij de sloop dezelfde radio kan vinden, en bijvoorbeeld alleen het frontje met volumeknop vervangen.

Ik ben al sinds september bezig met garages omdat de auto soms uitvalt als ik in een laag toerental kom, en soms start ie niet (is niet de accu, nu is de sensor en de bougies vervangen etc en ze komen er maar niet uit) dus mijn auto vrijwillig laten verbouwen is niet echt een hobby van me :') Maar ik hou 'm in m'n achterhoofd

Externe speakertjes vind ik ook wel een goeie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:55

Divers schreef:
8nnemiek schreef:

Ik ben al sinds september bezig met garages omdat de auto soms uitvalt als ik in een laag toerental kom, en soms start ie niet (is niet de accu, nu is de sensor en de bougies vervangen etc en ze komen er maar niet uit) dus mijn auto vrijwillig laten verbouwen is niet echt een hobby van me :') Maar ik hou 'm in m'n achterhoofd

Externe speakertjes vind ik ook wel een goeie!

Toch misschien tijd voor een nieuwe :D

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:00

Bij mijn autoradio moet ik, als ik de aux ingang gebruik, nog wel het volume van de radio omhoog zetten.
Dus via de Aux ingang kom je denk ik niet verder.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 17:33

Marije_1997, Ik geloof niet dat jij in mijn portemonnee kunt kijken, dus ik zal je vertellen dat dat helaas niet mogelijk is en zou je willen vragen om on topic te blijven mbt de radio, in plaats van dit soort opmerkingen.

Sabbientje, daar was ik al bang voor...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:20

Toen mijn radio er mee ophield heb ik zo’n blue tooth speaker gekocht en die aangesloten op de gsm.

Werkte prima!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:13

Ik zie vaak genoeg bestuurders met oortjes in rijden. Is dat nog een overweging waard, muziek vanaf je telefoon luisteren met oortjes dus.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 05:17

marleen_88 schreef:
Ik zie vaak genoeg bestuurders met oortjes in rijden. Is dat nog een overweging waard, muziek vanaf je telefoon luisteren met oortjes dus.

Gezellig als je samen in de auto zit :+ Bovendien wil ik het verkeer om me heen kunnen horen. Fietsen met oortjes mag ook niet om goeie reden.

Bluetoothspeaker kan, maar de speakers in mijn auto zijn zo fijn :+

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 07:54

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 10:15

Regel je dan het volume van de auto of van de telefoon?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:19

Ik ben momenteel auto-loos, maar stak regelmatig mijn mp3 via de auxkabel in de radio. Ik kon zowel met de radio als met de mp3 het volume regelen op die manier.