hot tub of jacuzzi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

hot tub of jacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 14:50

Ik vraag me af wat bokkers lekkerder vinden op langere termijn.

Wij zijn aan het verbouwen en willen sowieso een infra rood sauna.

Nu kijken we ook voor buiten naar een hot tub of jacuzzi. In beiden weleens gezeten en dan is het wel lekker, maar waar geniet je nou meer van op langere termijn??

Ik heb zelf reuma en mijn man doet zwaar lichamelijk werk, dus ontspanning voor het lijf staat bovenaan. Vandaar ook de keuze voor een infrarood sauna.

Zelf vind ik de hot tubs er ook erg leuk uitzien, maar ik denk dat je van de jacuzzi ook zomers meer gebruik maakt. Dus ipv een zwembad, toch lekker in het water.

x_Jeanine_x

Re: hot tub of jacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:52

Ik zou persoonlijk voor een jacuzzi gaan.
Wij hebben er ook weleens over na zitten denken, maar ruimte gebrek houd ons tegen.

Merk bij de buren van mijn ouders dat ze er heel veel inzitten en makkelijk te onderhouden is, maar ook makkelijk te verwarmen en met een hottub is dat lastiger.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:53

Wij zijn voor een jacuzzi gegaan.
Simpelweg omdat die altijd klaar is.
Bij een hottub moet je je smiddags al gaan bedenken dat je er savonds in wilt en het aan gaan steken.

Mijn man komt vaak savonds met het idee nog ff gauw erin te springen om op te warmen na een hele dag buiten werken. Dan is het maar een kwartiertje ofzo.
Zonde om een hottub daar helemaal voor op te moeten warmen.

Zomers wordt ie ook veel gebruikt met name door de kinderen. Dan zetten we de temperatuur gewoon iets lager.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:54

Je weet wel dat je energierekening dan flink omhoog gaat he ?!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:55

Maris schreef:

Onze jacuzzi kost ons zo'n 1.5 euro per dag aan stroom.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 14:59

Oke, ik dacht een hot tub is niet zo groot en met een paar blokken hout zo warm.

Op welke temperatuur hebben jullie de jacuzzi?? Die staat dus 24/7/365 aan??

Energie rekening is sowieso niet laag hier. Maar we willen misschien zonnepanelen. Dus wie weet scheelt dat.

En bij welke merken jullie ook echt wat voor je lijf op de lange duur? Dus als je het met regelmaat gebruikt?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:03

Ja hij staat idd altijd aan.
4x per jaar water verversen.
1x per week filter verschonen en tablet etc erin.

Wij hebben een vrij grote hoor. 3 zit en 2 ligplekken of 7 zitten.

Hij staat hier standaard op 38 graden. Als het echt koud wordt swinters zet ik 'm op 39 omdat ie dan sneller warmte verliest als je de klep open doet.
En dan wordt het voor jezelf gauw frisjes :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:08

Een neef heeft een jacuzzi. Een vriendin een hot tub. Ga toch sneller voor een hot tub. Jacuzzi Moet ook altijd aan blijven staan. Hottub niet. En Hottub is ook zo warm trouwens.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:30

cp112 schreef:
Maris schreef:

dat is dus meer dan 500,- per jaar, voor een hottub heb je alleen wat hout nodig. Maar ben met je eens dat je de jacuzzi vaker zal gebruiken, maar ik heb dat geld er niet voor over en geniet heerlijk van mijn hottubje

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:43

Hottub is veel sfeervoller...denk ik...we hebben alleen een hottub.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:47

cp112 schreef:
Maris schreef:

Bijna 550,- euro per jaar is toch een redelijke hobby. ;)
Geen idee wat t handigst is maar zo’n houtgestookt, houten tobbe lijkt me geweldig! :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:47

ik vind de afwezigheid van de herrie van bubbels heel fijn en ook de afwezigheid van chloor ed!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:48

een houten hottub staat veel mooier, maar kunststof is veel praktischer, ik ben heel blij dat we daarvoor gekozen hebben, die staat leeg ongebruikt en is zoveel makkelijker schoon te maken

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 17:36

Ik zag houten hot tubs met kunststof binnenzijde. Dan heb je wel de uitstraling.

Hoelang van tevoren gooien jullie er wat hout in? En hoevaak legen jullie hem??

Ik heb zelf dus reuma en vraag me ook echt af wat fijner is achteraf voor je lijf of met enige regelmatig gebruik. Ik vind voor zo even erin beiden wel fijn, maar merk dan niet echt verschil.

Ik denk bij jezelf thuis al sowieso meer ontspannen is en ik pas na meerdere keren effect kan vertellen.

Enige is dat ik zelf denk dat je niet zomers in de hottub gaat ipv een zwembad bijv en wel in een jacuzzi.
Wij zouden geen grote willen. Ik zou er echt alleen met mijn man in gaan en zeker niet met anderen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:39

Ik heb reuma en snel last van mijn spieren en merk altijd duidelijk verschil na een warm bad. Binnen hebben we ook een whirlpool.

Moet zeggen dat ik buiten in de jacuzzi niet snel de bubbels aan heb. Vind het juist altijd lekker relaxen in de stilte.
Maar m'n man heeft ze wel vaak aan voor z'n spieren en vind het erg prettig.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:41

Wij hebben afgelopen zomer voor een jacuzzi in de tuin gekozen. Bevalt erg goed.
Gewoon in warm bad zitten vind ik niks aan dus voor mij de keuze geen hot tub.
Het bubbelen en de sterkte yet streams zijn zalig en als het heet is buiten doen we de temperatuur lager en dan is het zalige verkoeling.

Onze jacuzzi is rond en bekleed met hout. Ziet er aan de buitenkant net zo uit als een hot tub. Ik vind die plastic dingen ook niet mooi namelijk.

Onze jacuzzi is nu overigens leeg want ik ga daar in de winter maanden toch niet in zitten.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 23-12-19 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:42

mijne is met 3 uur warm, maar je kan een grotere kachel nemen, dan gaat het sneller. Een van kunststof staat altijd leeg, die vul je voordat je hem gaat gebruiken.

ik gebruik hem max 2 dagen achtereen (maar zit er dan wel echt uren in, hapje drankje en gezelschap, echt de tijd voor een goed gesprek)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 17:43

cp112 schreef:
Ik heb reuma en snel last van mijn spieren en merk altijd duidelijk verschil na een warm bad. Binnen hebben we ook een whirlpool.

Moet zeggen dat ik buiten in de jacuzzi niet snel de bubbels aan heb. Vind het juist altijd lekker relaxen in de stilte.
Maar m'n man heeft ze wel vaak aan voor z'n spieren en vind het erg prettig.

Ow, dat is wel fijn!! Wij hadden in vorige huis een ligbad, maar heb er in 8jr precies 2x in gelegen......

De herrie is inderdaad wel een dingetje. Maar zonder de bubbels vind ik een hot tub dan ook prima.

Voor binnen hebben we gekozen voor een infrarood sauna en gewoon een lekkere grote douche.

Denk wel dat met een jacuzzi of hot tub, omdat we dan samen erin gaan, we dat sneller doen. Zeker gezien hij buiten op een veranda met uitzicht op de paarden moet komen te staan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:44

Je moet eens bij Fonteyn gaan kijken. De keus daar is reuze.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 17:46

Popstra schreef:
Wij hebben afgelopen zomer voor een jacuzzi in de tuin gekozen. Bevalt erg goed.
Gewoon in warm bad zitten vind ik niks aan dus voor mij de keuze geen hot tub.
Het bubbelen en de sterkte yet streams zijn zalig en als het heet is buiten doen we de temperatuur lager en dan is het zalige verkoeling.

Onze jacuzzi is rond en bekleed met hout. Ziet er aan de buitenkant net zo uit als een hot tub. Ik vind die plastic dingen ook niet mooi namelijk.

Onze jacuzzi is nu overigens leeg want ik ga daar in de winter maanden toch niet in zitten.

Nou dat! Ik vind er veel echt lelijk. De hot tub past beter qua uiterlijk, maar zoals jij beschrijft is zeker een optie.
Op zich vind ik in bad wel lekker, als die een beetje goed vol staat en niet te snel afkoelt.

Wat is die lagere temperatuur?? Ik heb een tijd in verwarmd bad gezwommen en daarna weer in een gewone en dan verkramp ik wel snel.

Waarom laten mensen hem eigenlijk het hele jaar rond aan staan?? Ik denk niet dat we er namelijk 365 dagen pj gebruik van maken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 17:47

Popstra schreef:
Je moet eens bij Fonteyn gaan kijken. De keus daar is reuze.

Ja, zit daar al online te snuffelen. Woonden er dichtbij, maar nu niet meer. Maar gaan daar zeker heen.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:11

Volg even, toevallig gisteren met al die regen bedacht dan een jacuzzi oid toch wel erg fijn zou zijn! Paar jaar terug hebben we er ook al naar gekeken nadat we er een bij een huisje hadden en toen kwamen we uit op 3-44 euro per dag een stroom in de winter. Zag nu inderdaad zuinigere en we krijgen zonnepanelen. Maar denk dat het toch vooral iets voor in weekend en de winter is bij ons en dan is een hottub wellicht ook prima.
Ik kwam online ook soort van mix, die was van buiten hout, van binnen kunststof en een bubbelsysteem, filter en dergelijke waardoor je het water niet iedere keer hoef te verversen maar stookte je wel met een kachel op.
Ben wel benieuwd waar mensen het water laten, las ergens dat als je er een paar dagen geen chloor enzo in doet je het gewoon in de tuin weg kan laten lopen (zou in ons geval dan de wei of paddock zijn). Maar ben daar toch beetje huiverig voor of het echt geen kwaad meer kan voor bodemleven enzo.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:15

ik laat het gewoon weglopen in de tuin idd

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:15

Ik zou je heel erg aanraden om eens twee weken een jacuzzi te huren. Wij hebben dit bij mijn schoonvader vaak gedaan. De conclusie is dat we het allemaal geweldig vonden maar ook net zo snel beu waren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 18:20

FleurVP schreef:
Volg even, toevallig gisteren met al die regen bedacht dan een jacuzzi oid toch wel erg fijn zou zijn! Paar jaar terug hebben we er ook al naar gekeken nadat we er een bij een huisje hadden en toen kwamen we uit op 3-44 euro per dag een stroom in de winter. Zag nu inderdaad zuinigere en we krijgen zonnepanelen. Maar denk dat het toch vooral iets voor in weekend en de winter is bij ons en dan is een hottub wellicht ook prima.
Ik kwam online ook soort van mix, die was van buiten hout, van binnen kunststof en een bubbelsysteem, filter en dergelijke waardoor je het water niet iedere keer hoef te verversen maar stookte je wel met een kachel op.
Ben wel benieuwd waar mensen het water laten, las ergens dat als je er een paar dagen geen chloor enzo in doet je het gewoon in de tuin weg kan laten lopen (zou in ons geval dan de wei of paddock zijn). Maar ben daar toch beetje huiverig voor of het echt geen kwaad meer kan voor bodemleven enzo.

Ow, welke is dat??

Ik denk dat je er 's zomers in de avond sneller gebruik van maakt, maar geen idee nog.

Dat water met chloor laten weglopen is wel een ding. Misschien kan je het met een slang eraan laten weglopen in het riool??

Voor die specifieke dingen moeten we nog even naar de showroom, bijv Fonteyn inderdaad om alles te vragen.

poes schreef:
Ik zou je heel erg aanraden om eens twee weken een jacuzzi te huren. Wij hebben dit bij mijn schoonvader vaak gedaan. De conclusie is dat we het allemaal geweldig vonden maar ook net zo snel beu waren.

2 weken is natuurlijk ook niks tegenover hem altijd hebben staan en altijd die vrijheid hebben om erin te gaan. Als je hem 2 weken huurt, voel je je misschien verplicht er gebruik van te maken.

Voor mij is het ook echt een aanvulling op een sauna en mijn lijf goed houden.

We nemen hem zeker niet om er met visite in te gaan zitten, maar samen als de veranda er is met uitzicht op de paarden.