Bij ons is dat echt een heus struikelblok. Wij betalen elke maand 150 euro maar gaan daar behalve van juni tot september echt ruim overheen. Afgelopen maand zaten we daar zelfs 90 euro boven en dat komt allemaal door het gas verbruik. Dit wordt in de zomer maanden waar we minder verbruiken niet gelijk getrokken en moeten dus in januari flink bij betalen.
Echter heb ik niet het idee dat wij extreem smijten met het gas (kon het even niet anders verwoorden
). Wij hebben vloerverwarming en daardoor is het niet verstandig de kachel echt lager te doen dan 18 graden. Wij zetten om deze redenen de kachel vanaf ongeveer 22u op 18.5 graden. Overdag blijft hij daar opstaan mits er niemand thuis is anders gaat de kachel overdag naar 20 graden. Vanaf 17u zet ik de kachel op 21 graden.Douchen doen man en ik allebei zo'n 4 keer in de week en ook echt kort, hij omdat het een echte man is en ik omdat ik douchen haat en zo snel mogelijk klaar wil zijn.

We wonen in een 2 onder 1 kap woning die gewoon goed geïsoleerd is en de woning is zo'n 20 jaar oud.
Ik vraag mij af, hoe hoog staat jullie verwarming? En vinden jullie dat wij het dan heel warm in huis hebben of is dit toch wel redelijk normaal? Ik ben benieuwd!