Asus vs Lenovo : Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Asus vs Lenovo : Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:19

De laptop die ik eigenlijk wilde kopen blijkt ineens niet meer leverbaar dus heb ik even naar alternatieven gekeken. Zelf ken ik enkel het merk Asus en hiervan heb ik ook wel een kandidaat. Echter is er ook eentje met een grotere harde schijf en 100 euro goedkoper, een Lenovo.

Nu ken ik het merk wel qua naam, maar totaal geen ervaringen.
Hebben jullie deze wel met een Lenovo? Voornamelijk als gaming-laptop (zit in beiden dezelfde videokaart). Of is Asus dan automatisch altijd de betere keuze?

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:47

Heb zowel een Asus als een Lenovo en vind beide onwijs degelijke laptops. Asus begint nu op te raken en heb bij de Lenovo in i5 geïnvesteerd waardoor deze veel sneller is maar ik ben erg tevreden.
Hij kan enkel soms wat lawaai maken bij veel denken, maar weet niet of dat vaker voorkomt of enkel aan de mijne ligt.
Hier dus heel tevreden

Edit: voor gaming kan ik je weinig advies geven, hij draait star stable zonder problemen en beter dan mijn asus, maar die is verouderd en heeft geen i5 (weet ook niet welke dan wel, maar niet best)

Anoniem

Re: Asus vs Lenovo : Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:51

De klantenservice van Lenovo is bagger.
Mijn nieuwe laptop had een fout, het beeldscherm deed het niet. Ik heb het vier keer opgestuurd en uiteindelijk 4 keer onverrichter zake terug gekregen. Heb uiteindelijk na 3 kwart jaar via de computerzaak een vergelijkende computer aangeboden gekregen van een ander merk.
De computerzaak had ook zeer vervelende ervaringen met Lenovo.
Zolang je computer het doet is Lenovo prima, maar als ie stuk gaat, wordt het een ander verhaal.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:54

Ik heb een Lenovo,het is mijn eerste en mij laatste,wat een K.u.t ding.Voldoet niet aan mijn eisen,die was eigenlijk alleen maar opslag plaats voor mijn foto's.Dat kan hij dus niet heb er denk ik 100 foto's opstaan. Maar goed waarschijnlijk ben ik verkeerd ingelicht door de verkoper.
Hij is nu 1,5 jaar en echt kapot.Heb hem met ducktape aan elkaar geplakt. persoonlijk vond ik 799 ook niet echt goedkoop.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:58

beatje schreef:
Ik heb een Lenovo,het is mijn eerste en mij laatste,wat een K.u.t ding.Voldoet niet aan mijn eisen,die was eigenlijk alleen maar opslag plaats voor mijn foto's.Dat kan hij dus niet heb er denk ik 100 foto's opstaan. Maar goed waarschijnlijk ben ik verkeerd ingelicht door de verkoper.
Hij is nu 1,5 jaar en echt kapot.Heb hem met ducktape aan elkaar geplakt. persoonlijk vond ik 799 ook niet echt goedkoop.

Exact dit heb ik ook.. maar dan met mijn asus :Y) wilde m ook voor school werk gebruiken.. kon makkelijk zeiden ze.. bleek een grote grap

Eerste crash compleet met blue screen had ik binnen 3 maanden.. alle documenten weg

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:01

Als je echt zeker wil zitten zou ik gewoon voor een HP gaan. Even een tikje duurder maar dan heb je wel een betrouwbaar apparaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:01

De asus doet het hier dan wel weer prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:17

Allé top, dacht dat een topic mij ging helpen in mijn keuze :))

Zelf altijd Asus gehad en nog nooit enig probleem. Huidige laptop is ook nog prima maar wil graag iets met een betere videokaart. Dacht dat HP juist niet zo goed was? Heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken. Zal morgen eens zien wat ze hebben.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:22

Lenovo was ooit IBM en toen was het goed spul. Nu zou ik kiezen voor alienware, Asus en MSI als het om een game laptop gaat. HP en Acer zou ik zeker niet kopen, dan nog liever een Toshiba of Dell.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:25

[***] schreef:
Allé top, dacht dat een topic mij ging helpen in mijn keuze :))

Zelf altijd Asus gehad en nog nooit enig probleem. Huidige laptop is ook nog prima maar wil graag iets met een betere videokaart. Dacht dat HP juist niet zo goed was? Heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken. Zal morgen eens zien wat ze hebben.

Weet niet of het nog steeds zo is, maar toen ik vroeger bij een computerbedrijf werkte, kon je HP alleen laten repareren met HP onderdelen, die vanzelf twee keer zo duur waren. En HP kregen we destijds vrij vaak ter reparatie aangeboden.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:29

Ik had eerder een HP maar heb sindskort een Lenovo, nadat mijn HP kapot is gegaan. En ik moet zeggen, ik ben over allebei heel tevreden.

Toen ik de Lenovo kocht, twijfelde ik tussen die en een Asus. De Lenovo bleek uiteindelijk toch beter te zijn en nog goedkoper ook, dus de keuze was daardoor vrij makkelijk. En ik heb er zeker geen spijt van :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 01:13

Mijn Asus is al meer dan 10 jaar oud en hij werkt nog prima, enige tijd geleden alleen de accu vervangen omdat deze stuk was.

Dus ja ik ben wel tevreden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 01:37

Ik ben zeer tevreden met mijn Lenovo gaming laptop. Zelfs zo tevreden dat ik ook een telefoon van hetzelfde merk genomen heb. Alleen hij kon niet tegen water, maar dat is met alle laptops zo _O-
Nu precies hetzelfde type weer gekocht, ditmaal tweedehands. Alleen deze heeft 32 GB ram ipv 16 GB. Hij is alleen niet meer nieuw te krijgen. Hij speelt alles prima inclusief planet zoo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:28

Bedankt allemaal.
Het zal er op neer komen of je geluk hebt dat er niks aan komt gok ik..

Blijf het een moeilijke keuze vinden. Of een gekend gaming-merk en degelijk toestel (Asus) of een ander merk met een grotere harde schijf en 100 euro goedkoper... Nu is het wel zo dat bij de Lenovo de harde schijf een combi is en bij de Asus volledig SSD. De Lenovo is trouwens in basisprijs duurder dan de Asus, alleen nu met black friday niet.. Weet niet of dat nog iets zegt over de kwaliteit?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:52

Hier een Lenovo (Yoga) die nu in zijn vierde levensjaar zit. Ik gebruik hem elke dag voor school en regelmatig voor zwaardere programma's als Photoshop en Lightroom ondanks dat er maar een i3 in zit :=
Hiervoor een tweedehans Thinkpad (ook Lenovo), het enige wat ik op beide kan aanmerken was dat de batterij wat langer mee mocht gaan. Ik merk met de Yoga heel erg dat ik hem thuis gewoon standaard aan netstroom heb liggen uit luiheid, dat is natuurlijk ook niet goed voor de batterij. Verder doet eigenlijk alles het nog prima! Scherm doet het nog (iets wat ik niet had verwacht met de 360° scharnieren), alle aansluitingen werken prima, hij draait een hoop software waar de laptops van klasgenoten moeite mee hebben (ik kijk naar jou SeqStudio!). Al met al dus dik tevreden met Lenovo.
Ik kijk zelf nu wel naar een Asus ROG, omdat mijn vriend vind dat ik zijn vaste computer te veel inpik om te gamen :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 09:56

Welke types heb je op het oog [***]?
Ik vind de 1 TB HDD erg handig om mijn games op te zetten.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:11

Hier twee lenovo's, die van mij is splinternieuw en bevalt zeer goed. Het is dat ik voor de wat mer budget optie heb gekozen, waardoor ik maar 256gB geheugen heb, anders had ik gewoon Red dead redemption 2 kunnen spelen.
Dus qua gaming laptop niks mis mee, hij trekt de spellen die ik speel prima.

Mijn vader heeft een yoga, al 5 of 6 jaar nu. Dat ding is echt geweldig, hij gebruikt hem ontiegelijk veel en hij doet het nog steeds heel goed.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:37

Hier op mijn werk (ICT web developers) worden Lenovo thinkpads als zakelijke computers aangeleverd, dus laptops, die we in een docking station op ons bureau klikken.

Ik ga er vanuit dat er voor een ander merk gegaan zou zijn als dat voor hetzelfde geld Een betere kwaliteit levert (is wel hoger segment). Game ervaring heb ik er echter niet mee.

Zelf heb ik zowel met Asus, Acer als hp goede ervaringen. Niet met de klantenservice, daar heb ik nooit gebruik van gemaakt, maar wel met de kwaliteit van de computers. Asus staat bij mij op 1, vlak daarachter acer en een tijdje later komt hp.

Met Dell en medion heb ik veel problemen gehad. De medion was een heftige onderpresteerder en liep om de haverklap vast (langzaam vergeleken met mijn Compaq netbook van 2.5 jaar oud met een nieuwprijs van 250€). Dell bleek snel stuk.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:39

Ligt eraan welk type je wilt gebruiken van beide zijn er zowel goede als minder goede modellen beschikbaar. Al moet ik wel zeggen dat de laatste tijd de kwaliteit steeds meer bagger word bij lenovo.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:57

In welke prijsklasse zoek je TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:41

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:00

Kijk ook eens op Tweakers voor reviews van verschillende laptops *D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:01

Ik heb net een nieuwe lenovo. Vind het een hele fijne laptop. Kan er veel op opslaan. Kan veel Adobe programma's tegelijk openen en werkt nog prima. Ook de sims 4 draait prima maar dat is wel het enige spel dat ik erop speel hahah.
Scherm was niet goed bij aankoop, Via de winkel terug laten sturen en t scherm is toen vervangen onder garantie.

Hiervoor ook een lenovo gehad voor ongeveer 4 jaar. Uiteindelijk moeten vervangen omdat de accu niet goed meer was en niet meer los verkrijgbaar was. Hij kon gewoon niet meer zonder stroom. Voor de rest draaide alles nog prima.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:01

Ik heb een Lenovo thuis van nu een jaar of 5 oud en die doet het nog steeds super. Wel gekozen voor SSD geheugen, want dat is behoorlijk sneller. Ook op mijn werk hebben we diverse Lenovo's. Een aantal kleintjes, die zijn echt alleen geschikt voor wat Office en een beetje internet, maar goed, daar waren ze ook voor bedoeld (notuleren). En we hebben wat zwaardere, ook weer met minimaal 512 SSD geheugen en die werken super.
Wij hebben thuis ook nog een Asus en dat is echt een prutding. Beeldscherm ging (natuurlijk :x ) net buiten de garantieperiode stuk, de batterij is slecht, traag. Voor ons de volgende keer gewoon weer een Lenovo :j

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:13

Mijn vader en ik hebben nu allebei een Lenovo. Hij had een Asus tablet waar hij heel tevreden over was. Mijn vorige laptop was een Asus en dat was een geweldig ding. Helaas ging die stuk, dat vind ik onwijs jammer. Mijn Lenovo is al snel kapot gegaan, mijn vader heeft hem wel kunnen maken maar de lader kan er nu niet meer uit. Heel vervelend.

De Lenovo die ik nu heb is wel fijn verder. Veel ruimte en en ik kan er nog best leuk op gamen. Dat trekt hij best wel. Volgende keer zou ik graag weer een Asus nemen omdat ik die vorige laptop fantastisch vind, maar Lenovo is ook heel prima.

Mijn vader heeft 2 HP laptops gehad. Werden alleen beide heel erg snel warm. Zijn kleine Acer laptopje is ook doorgebrand.