Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brainless schreef:Een mondeling bod geldt niet bij aankoop van onroerend goed.
Ook niet als het zakelijk is..dat is wettelijk zo geregeld.
hazel schreef:@Bigone, ik heb hem dit verteld. Wat een vies spelletje zeg, het zijn niet mijn mensen die makelaars
Ik werk zelf ook op een makelaarskantoor en wij zijn echt nergens anders mee bezig dan om onze klanten / verkopers zo goed mogelijk te helpen en zo tevreden mogelijk terug te laten kijken op de verkoop van hun woning of bedrijfspand. En echt.. die 500 euro extra die wij op een nota zouden kunnen schrijven daar ga je geen spelletjes voor spelen.. een klant die tevreden is en dit ook verteld tijdens een verjaardag is ons duizend keer meer waard dan een paar honderd euro.
Citaat:Ook voor verkoper geldt dat deze zich tot aan het ondertekenen van de koopovereenkomst kan beroepen op het (nog niet voldaan zijn aan het) schriftelijkheidsvereiste. Het is dan mogelijk dat verkoper een bod van een andere partij wil aannemen en met die partij de koop daadwerkelijk wil sluiten.
Selka schreef:Alleen bij een getekend koopcontract kun je er niet meer onderuit.Citaat:Ook voor verkoper geldt dat deze zich tot aan het ondertekenen van de koopovereenkomst kan beroepen op het (nog niet voldaan zijn aan het) schriftelijkheidsvereiste. Het is dan mogelijk dat verkoper een bod van een andere partij wil aannemen en met die partij de koop daadwerkelijk wil sluiten.
https://www.nvm.nl/actueel/vraag-van-de-week/vraagvandeweek/tm_20170608_schriftelijkheidsvereiste
Ketly schreef:Ook ik werk bij een makelaarskantoor en dit is inderdaad niet een normale gang van zaken. Een makelaar dient in principe altijd de wensen van verkoper te behartigen. Een mondelinge afspraak kent overigens ook geen dag bedenktijd.
Ik zou je broer adviseren om contact op te nemen met de makelaar en voor te stellen om alle partijen die interesse hebben een laatste bod te laten doen. Uiteindelijk mag jouw broer zelf gewoon de keuze maken en degene kiezen met het hoogste bod/beste voorbehoud. Wel zo eerlijk voor alle geïnteresseerden, jouw broer en ook het beste aanbod voor je makelaar.
eva1969 schreef:Ketly schreef:Ook ik werk bij een makelaarskantoor en dit is inderdaad niet een normale gang van zaken. Een makelaar dient in principe altijd de wensen van verkoper te behartigen. Een mondelinge afspraak kent overigens ook geen dag bedenktijd.
Ik zou je broer adviseren om contact op te nemen met de makelaar en voor te stellen om alle partijen die interesse hebben een laatste bod te laten doen. Uiteindelijk mag jouw broer zelf gewoon de keuze maken en degene kiezen met het hoogste bod/beste voorbehoud. Wel zo eerlijk voor alle geïnteresseerden, jouw broer en ook het beste aanbod voor je makelaar.
Dit kan toch helemaal niet meer? Als de koopovereenkomst bij de koper ligt om te tekenen, dan heeft de verkoper al getekend toch? Dan kan de verkoper daar toch niet meer vanaf zonder een boete verschuldigd te zijn?