Tot dat ik gisteren te horen kreeg van iemand of ik wel wist waarom deze woning zo lang heeft leeg gestaan. (ruim 3 maand.) Schijnt dat er iemand is overleden en daar een aantal dagen heeft gelegen voor het gevonden is. Daarop is er een professioneel schoonmaak team geweest om de boel te reinigen. Badkamer en toilet zijn helemaal vernieuwd. En toen is hij weer aangeboden. Ik heb gisteren de woningstichting hierover gemaild om eea uit te leggen.
Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik had er ontzettend veel zin in. Maar ik weet niet of ik wil wonen in een huis waar ik van weet dat er een lijk heeft gelegen. Wordt het dan wel echt mijn plekje? Of wordt het dat huis met die lijk? Ik weet nog niet hoe en wat, maar straks lig ik in bed en denk ik hier heeft misschien dat lijk wel gelegen? Of op plek waar mijn bank komt te staan? Het geeft een behoorlijke lading. Daarnaast als ik weet waar hij/zij heeft gelegen en ik zet er een lamp neer en deze gaat kapot/begint te flikkeren dan zit ik op het dak! Ik hou daar echt niet van en vindt dat ook helemaal niet leuk en kan mijzelf echt bang maken met dat soort enge dingen.
Aan de andere kant, ik had er ontzettend veel zin in. Had de inrichting al helemaal in mijn hoofd en op papier. Ik wist hoe het moest worden. Er viel een ontzettende last van mijn schouders dat ik maar 10 min onderweg ben naar stal. Daarnaast appartement is betaalbaar en staat op een leuk plekje. Ook is het maar een huis van beton en maak ik er mijn eigen herinneringen in. Moet ik dit dan laten om de vorige bewoner? Of moet ik dit huis laten omdat ik door deze situatie niet mijn eigen plekje van kan maken?
Ik heb het er met veel mensen overgehad. Vrienden zeggen allemaal joh, dit kan overal gebeuren en je merkt er niets meer van. Mijn ouders zeggen juist dat ik er nog even over na moet denken. Zij denken dat er meer aan de hand is als er een professioneel reinigingsteam is geweest en denken dat ik er last van ga krijgen in de vorm van nachtmerries etc. Zelf weet ik het echt niet en baal ik ontzettend. Dit had mijn eerste appartement moeten worden.

Ik weet dat veel mensen gaan reageren met ach joh, valt mee. Maar ik ben juist ook benieuwd naar de mensen die dit ook niet zouden willen? Of ook zouden twijfelen.
.
In het ziekenhuis gaan gigantisch veel mensen dood. Je hebt zelfs de kans dat je in een bed terecht komt waar de dag ervoor nog iemand is dood gegaan. Is toch ook niet erg? Zo gaat dat gewoon.. Mensen leven en gaan dood.