Offerte tuinwerkzaamheden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Offerte tuinwerkzaamheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:58

In onze tuin hebben wij een vuurkuilhoek gemaakt. We willen dat stukje grond van 39m2 (om en nabij) laten afgraven (verwijderen gras en wat oude steentjes), worteldoek erop en grind.
Nu had ik daarvoor een offerte aangevraagd en ik schrok me eigenlijk een hoedje van het bedrag :o

De hovenier rekent een bedrag van € 2.500,- daarvoor incl. Btw.
Is dit een redelijk bedrag?
Ik had de helft er van verwacht eigenlijk, maar misschien zit ik wel helemaal mis :D

Grondafvoer zit er ook bij en dat is niet nodig, dat kan in de tuin verderop. Ik hoop dat dat alvast iets scheelt...

Wat zijn hier de ervaringen voor zulke werkzaamheden?

Foto voor een idee van het stukje

Afbeelding

StalNollie

Re: Offerte tuinwerkzaamheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:00

Dat lijkt me nogal een behoorlijk bedrag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:03

Ja dat vond ik ook :D

Ik heb net aangegeven dat de grond in de tuin kan blijven en dat ik het goedkoopste grind wil, dus wie weet scheelt dat een boel. Hoop ik :+
Anders ga ik even verder zoeken en vergelijken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:04

Zou dit gewoon zelf aanpakken. Vind het een flink bedrag en dit is een klus waar ze in een paar uur mee klaar zijn wanneer ze met een kleine graafmachine erbij kunnen en die kun je zelf ook huren .

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:05

Grond afvoeren is heel duur, dat moet gekeurd worden enz. Denk dat dit veel scheelt. Was de offerte niet gespecificeerd? Daar zou ik sowieso om vragen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:06

Ik hoop dat de hovenier je verkeerd heeft begrepen :=

Waarom leg je geen worteldoek óp het gras en laat je daar door bijv. J&W bouwpartners grind op storten?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:08

Woops. Ik zou snel zelf een minigraver huren,worteldoek kopen en het grind halen met aanhanger of laten leveren.
Denk dat je voor 500 en een paar uur werk klaar bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:11

Bigone ik pak al erg veel zelf aan in deze tuin en met 1750m2 is het echt fijn om iig dit stukje uit handen te geven.

Heb al zelf wat pogingen gedaan tot het gras en onkruid daar weg te krijgen, maar het is hardnekkig. Dacht eerst ook aan zelf maar doek er over heen knallen, maar het is erg hobbelig en ben bang dat de boel er toch weer doorheen komt.

Offerte bestond ongeveer 50/50 uit grondwerk en materiaal.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:13

Dat klinkt als bizar veel geld := Heeft de hovenier de kosten gespecificeerd? Wat rekent ie per uur?
Mocht je het niet zelf willen doen, bijv via werkspot oid kan je soms ook mensen vinden die dit soort dingen voor veel schappelijkere bedragen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:16

Laura82 schreef:
Dat klinkt als bizar veel geld := Heeft de hovenier de kosten gespecificeerd?
Mocht je het niet zelf willen doen, bijv via werkspot oid kan je soms ook mensen vinden die dit soort dingen voor veel schappelijkere bedragen doen.

Ah ja dat is inderdaad ook evt. een idee!

We hebben zelf geen aanhanger en auto met trekhaak dus zelf spullen vervoeren maakt het al lastiger.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:17

misschien niet helemaal fair, maar ik weet dat zulke bedrijven veel rekenen. Mijn vriend is stratenmaker geweest en die deed het altijd voor de helft minder zowat (wel zwart). Misschien kan je zo'n mannetje vinden. Bedrijven rekenen veel uurloon, en vaak als het in de uren zit nemen ze ook nog eens lekker de tijd daarvoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:20

Oké het kan dus zeker veel goedkoper. Dat wilde ik even horen haha :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:21

Je hebt van die zakken, kun je bij de gemeente krijgen, waar je dat in kan doen, zijn die grote vierkante ‘zakken’ met hengsels die ze dan weer op komen halen, gaat geloof ik 1kuub in.
Zou informeren of dat bij jou Somewhere over the rainbow ook te krijgen is, anders misschien auto met trekhaak lenen en voedselbank huren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:25

Afvoer is niet nodig. Dat voegen we toe aan zoon zijn speelberg. :)

Idee van dit stukje was juist om even hier niet van alles zelf te moeten huren/regelen/aanvoeren/blaren op de handen van te krijgen. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:25

Grond hoeft niet afgevoerd te worden en er zijn vast mensen in je omgeving die zich verhuren met een minikraantje , ben je heel veel goedkoper uit. Kijk eens op mp voor zo iemand!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:30

Ik zou zelf alles bestellen bij een bedrijf wat siergrind, worteldoek, bandjes etc verkoopt.

Ik heb vorig jaar heel mijn tuin gedaan zelf voor € 650 euro nieuwe achtertuin met, kunstgras, banden, bakken en split.
Bezorgen van alle materialen was maar 35 euro. Voor de deur of achter bij de poort/gang.

Als je het niet zelf wil doen, mannen zwart regelen, klus afkopen voor 1 bedrag. (Niet per uur :D dan doen ze er langzaam over)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:43

Misschien heeft hij het afvoeren van de grond wel meegerekend? Dat is op het moment enorm duur ivm pfasgedoe. Zo niet, dan is het wel erg duur. Maar ook dat hoor je vaker over hoveniers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:00

Ja dat sowieso. Heb ik nu doorgegeven dat dat niet hoeft. Heb via MP ook wat extra aanvragen er uitgedaan. +:)+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:10

Ik denk dat de offerte niet raar is. Hoveniers vragen onwijs veel geld voor afgraven en afvoeren.
Onze tuinoppervlakte is ongeveer gelijk als die van jou, en het scheelt enorm om zelf een graafmachientje te huren en vast het graafwerk te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:17

Bel eens een loonwerker. Hoveniers zijn erg duur in verhouding.

Hier was ik voor 4 uur werk met een kraan (groot gat graven van 15m3, diverse boom stobben eruit trekken en de boel weer dicht gooien) €250,- kwijt :+

Als ze dit soort klusjes in een rustigere periode er tussendoor bij kunnen pakken dan hoeft het echt de wereld niet te kosten.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:20

Gloa schreef:
Bel eens een loonwerker. Hoveniers zijn erg duur in verhouding.

Hier was ik voor 4 uur werk met een kraan (groot gat graven van 15m3, diverse boom stobben eruit trekken en de boel weer dicht gooien) €250,- kwijt :+

Als ze dit soort klusjes in een rustigere periode er tussendoor bij kunnen pakken dan hoeft het echt de wereld niet te kosten.

Kijk, hier heb ik ook iets aan!

Waar vind je loonwerkers? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:25

Wat zij vraagt! :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:32

J00P schreef:
Grond afvoeren is heel duur, dat moet gekeurd worden enz. Denk dat dit veel scheelt. Was de offerte niet gespecificeerd? Daar zou ik sowieso om vragen

Klopt sinds de veranderende regels mag er niet zomaar grond afgevoerd worden, dit moet getest worden en kan maar op 2 plekken in NL

Zie deze link https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~a60e5754/

En die regels gelden net zo goed voor de loonwerker of grondverzetbedrijf

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:26

de hoogte van het bedrag komt wellicht door de PFAS regeling.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:29

Ik zou gewoon meer offertes laten maken, kan soms heel veel schelen.