Is er iemand up-to-date over de nieuwe Samsung telefoons?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weidemaatje

Is er iemand up-to-date over de nieuwe Samsung telefoons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 15:19

Hooihooi!

Mijn IPhone 6 is zonet gecrasht. Ik weet niet helemaal wat er gebeurde, het beeld begon bovenin ineens te trillen en in een mum van tijd was het hele scherm raar aan het doen en zaten er kleurrijke/grijze balken in het scherm.
Ik heb hem opnieuw opgestart, maar het werd alleen maar erger. Het beeldscherm reageert nog wel een beetje wanneer ik tik of veeg. Heel raar.
Ik ben op onderzoek gegaan op Google en heb me laten informeren dat het de 'Touch Disease' is. Als iemand weet of ik hier iets tegen kan doen of denkt dat het iets anders is, hoor ik het graag!

Mijn vraag;
Ik heb een abonnement dat maandelijks opzegbaar is, dus ik ben nu opzoek naar een abonnement+telefoon. Ik heb altijd Apple-telefoons gehad maar wil eigenlijk heel graag overstappen naar Samsung. Ik ben alleen helemaal niet up-to-date over Samsung.
Ik zag een Samsung Galaxy A50 langskomen die ik erg mooi vindt, maar ook een Samsung Galaxy S10. Ik heb geen idee welke de nieuwste/beste is, en kan niet echt een goed overzicht op internet vinden. Zou iemand de tijd willen nemen om uit te leggen hoe het in elkaar zit qua Galaxy A.. en Galaxy S.. etc.?

Alvast bedankt! :)
Laatst bijgewerkt door Weidemaatje op 17-10-19 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Re: Is er iemand up-to-date over de nieuwe Samsung telefoons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:22

De S lijn is de beste lijn van Samsung de A is meer budget, maar voor regulier gebruik ook meer dan prima. Hoe hoger het getal achter de A hoe meer opties er op zitten/hoe beter.
Er was ook een J lijn maar volgens mij is die er niet meer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:25

Ik heb de A70 en hiervoor de A5(dat was toen de nieuwst/beste uit die lijn). Ex had de S serie en eerlijk gezegd was zijn camera beter (toen ik de A5 had), maar de rest van de telefoon was mijne fijner vond ik. Minder vastlopen, langer met batterij. In principe is de S een luxere lijn, maar ik ben heel tevreden met de A's.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:28

Mijn oog is gericht op de A20e. Redelijk budget maar zou wel prima kwaliteit moeten zijn. Ervaringen hoor ik graag :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:15

S is het topsegment, vergelijkbaar met iPhone.
A is het middensegment.
J was ooit het budgetsegment.

Voor gewoon gebruik is de a-lijn tegenwoordig helemaal prima. Ik wilde ooit echt alleen het topsegment omdat de kwaliteit anders ondermaats was, maar dat is tegenwoordig niet meer. Je hebt nu met een middensegment telefoon gewoon een prima toestel. Het budget segment zou ik, als je meer wil dan bellen, sms en Whatsapp, nog wel links laten liggen.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:25

Ik heb altijd uit de s-serie gehad, mooie telefoons, maar nu toch wat te duur. Nu heb ik een A8, minstens net zo goed als mijn vorige (s6) en een heel stuk goedkoper! Nog iedere dag blij mee :D

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:27

S10 is beter/hoger segment. Heb zelf de a50 (na de s6) en ben er heel blij mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:34

Hier altijd S gehad, dus geen ervaring met minder. Maar de S10 is waanzinnig, nog 10 dagen en dan heb ik 'm ook.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:53

Ik heb de S 7 edge, ben er nog steeds erg blij mee, goede accu, goede camera en redelijk bereik.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:09

Mijn vader heeft de S10 trouwens. Erg fijn apparaat. Alleen zat er ondanks de screenprotector na een week een deuk in het scherm. Zit ook een stevig hoesje omheen dus waar die vandaan komt is nog steeds een raadsel. Hij als it architect doet er nou ook geen rare dingen mee ofzo...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:14

Was heel erg van de Samsung maar ben overgegaan op honor, raad je aan daar ook naar te kijken

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:23

Ik heb de S lijn altijd gehad, en echt zeer tevreden. Nog steeds de S7 hier maar ik hoef hem nog niet kwijt zolang hij nog mee gaat. Is nog steeds snel en nooit vol. batterij gaat nu wel wat harder.

De S lijn is het meest luxe. Maar ligt er ook weer aan of je voor de meest nieuwe gaat. De s10 is naar mijn idee toch wel 1 van de beste, maar bijvoorbeeld de nieuwe A lijn is beter dan mijn s7 denk ik. Net wanneer hij uitgekomen is, en de A lijn is nog goedkoper ook. Mijn volgende wordt ook van de A denk.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:31

Hier altijd een S lijn gehad, begonnen met de eerste S, toen de S3, S4, S7 en nu de S9+. Mega tevreden over! Ruime opslag, goede camera, snel, werkt fijn, batterij gaat relatief lang mee.

En ik mishandel mijn telefoons echt :o Er staat belachelijk veel rotzooi op, zit er de hele dag mee in de hand bij wijze van en hij stuitert ook regelmatig op de grond. De enige beschadigingen die ik heb, zijn lak beschadigingen aan de zijkanten door mijn hoesje.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:58

Hier ook altijd de S serie gehad en die zijn idd vergelijkbaar met de IPhones :) ik heb nu nog de S8 maar over een week of 3 kan ik verlengen en dan komt de S10 hier binnen :)
Mijn vriend heeft nog een S6 en neemt dan mijn S8 over.
Maar ook over de A modellen hoor ik wel goede verhalen maar dat is dus ook een beetje net wat je zoekt en of je meer midden of topsegment wilt :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:14

Volgens mij zijn de S toestellen ook echt waterdicht en de A toestellen waterbestendig.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:11

Princesj schreef:
Volgens mij zijn de S toestellen ook echt waterdicht en de A toestellen waterbestendig.

Totdat je hem een keer goed laat vallen. Dan is hij niet meer waterdicht :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:31

Ik heb sinds vorige week de s10e nadat ik mijn s7 had laten verzuipen. Superfijne telefoon. De s7 deed het trouwens nog prima na twee en half jaar intensief gebruik. Alleen de batterij ging redelijk snel leeg. De s10e is wel duur, heb hem nu voor een jaar verzekerd omdat ik niet de handigste ben met telefoons.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:33

Pepperrr schreef:
Mijn oog is gericht op de A20e. Redelijk budget maar zou wel prima kwaliteit moeten zijn. Ervaringen hoor ik graag :)

:j Heb ik nu. Prima telefoon, lekker snel, ook met zwaardere spellen.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 16:59

Dankjewel voor de reacties!
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen de Samsung Galaxy A50, A70 en de S10e.
Weten jullie het verschil tussen deze 3? De S10e is natuurlijk de nieuwste enzo (volgensmij?), maar ik bedoel meer in de kleinere dingen zoals waterdichtheid etc.
Ik vind het belangrijk dat er een goede camera opzit, dat de batterij sowieso een dag meegaat en dat hij wel tegen een stootje kan (ik laat een telefoon best vaak vallen, maar heb wel altijd een hoesje+beschermglaasje).
Ik heb nu 2 jaar een IPhone 6 Plus gehad, dus alle 3 zijn al een hele update volgensmij. :D

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:03

MyWishMax schreef:
Ik heb de A70 en hiervoor de A5(dat was toen de nieuwst/beste uit die lijn). Ex had de S serie en eerlijk gezegd was zijn camera beter (toen ik de A5 had), maar de rest van de telefoon was mijne fijner vond ik. Minder vastlopen, langer met batterij. In principe is de S een luxere lijn, maar ik ben heel tevreden met de A's.

Mag ik vragen hoe de camera van de A70 bevalt? Ik had mijn oog op deze telefoon laten vallen, maar ik las dat de camera minder zou zijn?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:08

Ik heb de A70 nu en laad 1 keer in de 2 dagen op. Vanavond weer opladen en zit nu op 45%

Vallen kunnen ze allemaal niet zo goed tegen. :') Maar hier nog geen schade dankzij hoesje. Camera, ik vind hem goed genoeg. In ieder geval een heel stuk beter als de A5 die ik hiervoor had.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:12

Ik had eerst een s4 mini. Daarna overgegaan naar een j5 die t na 3 jaar nig prima deed, zelfs batterij ging nig makkelijk een dag mee. Nu voor een a50 gekozen. De j serie is opgevolgd door de A serie. Bevalt super goed. Batterij gaat makkelijk 2 dagen mee met normaal gebruik. Scherm is is mooi helder en reageert snel. En een stuk goedkoper ook dan de S serie

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:13

Toen ik mijn eerste 'a' kocht had je de J serie ook gewoon nog hoor. Dat was een stap lager weer en dus ook goedkoper.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:18

MyWishMax schreef:
Toen ik mijn eerste 'a' kocht had je de J serie ook gewoon nog hoor. Dat was een stap lager weer en dus ook goedkoper.

Maar er komen nu geen nieuwe J's meer uit. Zo bedoelde ik t

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:22

Weidemaatje schreef:
Dankjewel voor de reacties!
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen de Samsung Galaxy A50, A70 en de S10e.
Weten jullie het verschil tussen deze 3? De S10e is natuurlijk de nieuwste enzo (volgensmij?), maar ik bedoel meer in de kleinere dingen zoals waterdichtheid etc.
Ik vind het belangrijk dat er een goede camera opzit, dat de batterij sowieso een dag meegaat en dat hij wel tegen een stootje kan (ik laat een telefoon best vaak vallen, maar heb wel altijd een hoesje+beschermglaasje).
Ik heb nu 2 jaar een IPhone 6 Plus gehad, dus alle 3 zijn al een hele update volgensmij. :D

Mijne was met 1 keer vallen zonder hoesje in de kreukels. Wel gemaakt. Daarna nog vaak gevallen met hoesje en glas en niks gebeurd. De S groep is wel een stuk steviger qua behuizing vond ik zelf. Deze voelde in het begin wat nep aan. Wel opgelost met een hoesje trouwens.