Amado7 schreef:Hmm Superpony daar ben ik het echt niet mee eens hoor. Met de christelijke dorpen die ik ken is het hier absoluut niet zo. Zie genoeg mensen die de was buiten hangen en alles doen. Dorp is leuk vind ik, in de zomer volop dingen te doen en redelijk groot en uitgebreid dorp vergeleken met de plekken er om heen. Ook is er op verschillende plekken huizen achteraf bij het bos te krijgen, zeker als je richting KNHS gaat.
We hebben eerder in een Christelijk dorp gewoond en het verschilt enorm per buurt en je directe buren. Ik weet echt hier mensen die niet tegen hun buren praten als die op zondag iets doen. Maar ook die het niks kan schelen.
Ik zeg ook, dat veel mensen uit Ermelo zelf dus maling hebben aan zondagsrust. Wij houden er rekening mee en maken dus geen lawaai. Onze keus geweest om hier te komen wonen.
Dorp is niks waard. Veel staat leeg, dus voor winkelen heb je er niks aan. De gewone boodschappen kan je hier inderdaad prima doen, zoals ik ook al zei.
En veel terrasjes. Inderdaad tijdens het seizoen is het leuk, maar erg druk. Maar wonen is wat anders dan toerist spelen ergens.
Ga maar op funda kijken. Er zijn echt amper huizen te koop in Ermelo die geschikt zijn om paarden te houden EN aan bos of hei. Heel af en toe iets in Speuld, maar verder hebben de huizen aan het bos of de hei veelal te weinig grond en buren te dichtbij.
Wij hebben echt jaren rond gekeken. En nu dus elders iets gekocht.
Sowieso moet je binnen Nederland rekening houden met grote verschillen op kleine afstand. Als je 1 dorp verhuisd of soms 200km, dan kan het totaal anders zijn. En het ene dorp is echt het andere niet. Qua mentaliteit, leef genot, voorzieningen etc etc.
Maar nogmaals, wonen is echt anders dan op vakantie zijn. Als je hier vandaan komt weet je niet beter. Maar mensen van buitenaf hoor ik ook klagen. Zelfs toeristen. Ze vinden de veluwe mooi, maar zijn ook blij weer naar huis te gaan.
Het is tegenwoordig amper mogelijk, maar je zou beter ergens eerst kunnen huren en de omgeving beleven voor je gaat kopen.
Wij hebben dat jaren geleden in Drenthe gedaan en dan koop je echt wat anders dan je vanaf Funda op 200km afstand zou doen.
Overigens wordt er steeds meer gezeurd over de evenementen en worden die beperkt door inwoners van het dorp. ( hebben direct contact met de horeca )
Op zondag mogen de winkels niet open en gaat ook echt nooit gebeuren. HOreca is half-half.
Harderwijk mag inmiddels wel open en is om de hoek.
Laatst bijgewerkt door superpony op 12-09-19 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt