Mijn voorkeuren:
- Bouwjaar 2015 of jonger.
- Kilometers liefste onder de 70.000
- Prijs toch maximaal 10.000
- Zuinig
- Degelijk, weinig "bekende gebreken"
- Benzine
De bedoeling is dat ik elke vrijdag en zondag zo'n 160 km rijdt en dan voornamelijk over snelwegen. Doordeweeks zal ik af en toe wat kleine stukjes rijden, maar het gaat voornamelijk over de 2x 160 km in een week. Ik ben dus wel op zoek naar een auto die goed mee kan komen op de snelweg en niet continu wegwaait bij wind
Welke ik op mijn lijstje heb staan momenteel:
- Ford Fiesta
- Seat Ibiza
- Opel Corsa
- Kia Picanto
- Suzuki Alto
- Hyundai i10
Ik ben dus voornamelijk ook op zoek naar ervaringen, maar ook naar eventuele gebreken van bepaalde merken. Ik wil geen auto groter dan een Ford Fiesta.
Maar als je rustig rijdt is ie echt giga zuinig in verbruik.

Vond ik ook een fijne auto. Is meer om aan te geven dat alles tussen een "kleine" en een ford fiesta prima is! Ik wil voornamelijk een auto die fijn rijdt op de snelweg. In de stad zal ik hem vrijwel niet gebruiken, daar doe ik alles op de fiets.
die had ik als lesauto en daar kan je echt zo mee weg rijden. Geen rare dingen. 
Die rij ik nu sinds een paar maanden. Wel echt een oudje (2007) maar met 60.000 op de teller. Het is een meer luxe variant (campus, 4 deurs, en ik heb 1.4 ipv 1.2) van toen en echt hij is onwijs fijn. Komt makkelijk mee met het verkeer en rij er ook zo 140 km mee (2x, voor naar thuisthuis en terug), hij is heel comfortabel. Airco en verwarming zijn binnen no-time goed.