Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

DeMolenhoek schreef:Omdat wij graag kwaliteit willen. Wij willen een toilet dat goed zit. Als dat toilet dan €100 duurder is dan is dat zo. Ik wil ook een bad in de badkamer. Het bad dat wij mooi vinden kost €600 meer dan het budget model. Wij betalen liever wat meer voor iets dat wij echt graag zien.
nuscaniels schreef:Maar dan gaat het vaak dus ook meer om smaak dan noodzaak. Mijn ouders wonen hier al sinds 1980 met nog steeds hetzelfde keukenblok en badkamer. En dat is geen dure keuken geweest maar gewoon toen een simpel blok wat in elk nieuw huis werd geplaatst. Is het nu nog mooi, nee dat is het nooit geweest maar wel zeer functioneel.
In mijn vorige huis waren de keukendeurtjes niet mijn kleur. Had nieuwe kunnen laten plaatsen maar plakplastic in de door mij gewenste kleur, andere greepjes en iedereen dacht dat we een nieuwe keuken hadden. Kosten waren nog geen 100 euro.

Nou dan geef ik er liever maar een paar tientjes aan uit bij de Ikea... want meer dan dat is het eigenlijk ook gewoon niet waard. 
BarbaLala schreef:Wij denken hetzelfde TS. Ooit mensen gekend die elke 10 jaar een ander keukenblok lieten installeren. En als ze dan nog goed waren in koken of dat als passie hadden, maar nee.![]()
Kon dat soort fratsen toen al niet begrijpen.
Als je al het geld van de wereld hebt snap ik best dat je iets moois wil, maar ik zie inderdaad ook wilde bedragen voorbij komen bij mensen (waarvan ik weet dat ze niet bijzonder ruim in de slappe was zitten) waar ik niet van snap waarom je dat überhaupt zou willen besteden aan een gebruiksvoorwerp wat enkel minder waard wordt (en doorgaans niet meeverhuist als je vertrekt).
Datzelfde heb ik trouwens met meubels. Geven mensen ook bakken met geld aan uit, en waarom? Op Marktplaats staan de mooiste spullen voor een schijntje of zelfs voor niks!