Hoe brood laten drogen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe brood laten drogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:23

Wij laten met regelmaat oud brood drogen voor onze dieren. Dit doen wij op onze heel erg ruime en grote oprit. Het brood is dan op no time droog en gaat dan in een grote emmer. Nu stond de politie net aan de deur met een reeks klachten van omwoners. Onder andere over het brood dat wij te drogen leggen, want dat trekt ongedierten aan (nota: Wij wonen tussen de velden en boerderijen, met nog open rioleringen. Als dat geen ongedierte aantrekt...)

In de stallen krijg ik het niet gedroogd. Al meermaals geprobeert op diverse manieren maar telkens komt er een laag schimmel op. Ik heb er al aan gedacht om het te drogen in de oven maar dan ben ik een dag bezig. Het gaat hier namelijk niet over hier en daar eens een pistolet maar een grote vuilniszak per keer dat gedroogd dient te worden. Hoe pakken jullie dat aan?

snorkel1986

Re: Hoe brood laten drogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:27

Dat brood ligt er geen dagen toch? Misschien overleggen dat je de oprit veegt na het drogen ivm kruimels. .. maar ik vind het beetje zeurderig O:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:28

Aan je achterdeur leggen ? Verder van de straat weg.
Maar wie zijn dan die omwonenden die klagen als jullie toch tussen de velden wonen ? :?

Andere ideeën heb ik niet. Ik heb enkel paarden en kipjes en daarvoor is brood niet geschikt.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:28

In de oven op 50-60 graden?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:29

Jeetje, doen zoveel mensen hier. Maar heb je geen buitenplekje uit het zicht?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:30

In je achtertuin waar er geen zicht op is door derden?

Zelf droog ik wel 'ns een paar boterhammen voor m'n konijnen, maar als ik die buiten in de zon leg is de helft ingepikt door vogels voor het droog is. Ik doe het dus gewoon op m'n aanrecht. Maar ik snap dat dat niet handig is als je vuilniszakken tegelijk droogt.
Kortom: in de achtertuin met een net erover gespannen tegen de vogels, zou ik in jouw geval dus doen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:31

Daar komt toch ook allemaal (on)gedierte op af?

Dat wordt een megabroodtoaster
:')
Nee grapje, maar ik weet even niet hoe je dat kunt oplossen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:32

Zelf een droogkast bouwen.
Stellingkast kopen of zelf een frame maken. Paar rekken met kippengaas bespannen, dat worden de planken waar je het brood op legt. Zijkanten en achterkanten bespannen met windbreekgaas of vitrage. Voorkant afdichten met een gordijn van hetzelfde spul. Op een zonnige en winderige plek zetten (heb je een terras uit het zicht van de buren?) en klaar. Hoef je het ook niet over je oprit uit te spreiden, het ligt van de grond (wel zo schoon ook, ik neem aan dat je het wilt opvoeren aan dieren), en het is min of meer afgesloten voor ongedierte.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:32

Aan je waslijn hangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:36

Ik heb helaas geen achtertuin. Achterdeur ligt ook achteraan de oprit en daar is dus klachten over gekomen. Een kilometer of 2 dieper de straat in is wat meer bebouwing. We gokken dat het vandaag komt. Verder zij de agent dat wij langs een fietsroute liggen en dat brood geen zicht is. Ik geef toe dat de oprit rommelig is. Mijn vriend heeft verzamelwoede en bewaard echt alles. Nu is het wel een domper dat hij echt 90% al heeft opgeruimd na een ‘interventie’ en uitgerekend nu hij nog een waarschuwing krijgt voor te veel rommel. Wij hebben het over weidepalen die morgen de grond ingaan, dakpannen die volgende week op het dak gaan en inderdaad hier en daar nog wat rommel maar echt. Waar dat ze over klagen nu gaat echt te ver.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:39

Kun je je tuin niet omheinen met een heg zodat er geen inkijk mogelijk is?
Niet speciaal voor je brood natuurlijk, maar als je zoveel bemoeizuchtige buren hebt is een stukje privacy wel lekker lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:42

Ja maar dan heb ik ook geen zicht meer op mijn weides :D De tuin is eigenlijk een verlengde van de weide.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-19 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:42

Klinkt mij vreemd in de oren dat daar over geklaagd wordt als de rest van je erf er keurig bijligt en het brood er niet langer dan een halve dag ligt....

Maar als ik dan lees dat je vriend een hoarder is dan begrijp ik het een stuk beter vanuit de politie en omgeving gezien.
Je hebt je in de maatschappij nu eenmaal aan regels te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:44

Hij heeft echt 90% al opgeruimd. Wat er nu nog ligt wordt binnen de week gebruikt voor afrastering weide en dak.

En ja, dat is ondertussen al 2 maand geleden. Dus niet dat het pas gisteren is opgeruimd opeens.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:45

Barbalala, eens.. Waarschijnlijk heeft het te maken met de rest van je tuin, en ik snap dat.
Het is dan een gevalletje weer troep, en als er een interventie aan te pas is gekomen moet het wel heel bont zijn geweest.
Het idee droogkast vind ik niet gek.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:46

Als je het brood ook met vochtig weer wil kunnen drogen dan kun je gewoon een goedkoop plantenkasje kopen, zo eentje van de Action of Aldi, en daar het brood in leggen. Warmt goed op door de zon, en dan is het heel snel droog.

Dit idee: klik
Staan regelmatig voor weinig geld bij de Aldi te koop
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 17-07-19 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:46

Maar dat weten de buren toch niet.
Die zien enkel een hoop zooi op het terrein liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:48

Er ligt geen hoop zooi meer. Weet je, laat maar al... Er liggen palen klaar (ze kunnen zien dat wij aan de omheining bezig zijn!) en dakpannen (ze zien ook dat wij platen aan het afhalen zijn!)

De klachten gaan ook over onze tuintafel (een moderne met glazen blad) en tuinstoelen. Deze mogen wij niet meer laten staan maar moeten deze na gebruik direct opruimen. Want dat is geen zicht op een fietsroute.

We zitten er bijna elke maaltijd aan. Niemand gaat 3x per dag een tafel met glazen blad 40 meter verzetten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-19 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:50

Och niet teveel van aantrekken dan. Wat wilt de politie er aan doen dan? Je mag best brood op je eigen oprit leggen. :')
En spullen die binnenkort gebruikt worden, lekker laten liggen.
Ik snap ook dat als je blijft verzamelen, je uiteindelijk niet meer weet waar je moet beginnen met opruimen. Maar enkel spullen die je nog gaat gebruiken, ja jammer dan hoor...

Onze buren zijn ook chagrijnig dat onze voortuin en oprit 1 woestenij is. Ja helaas, mijn broer is daar vorig jaar aan begonnen en kreeg toen zo'n heftige hernia dat het er nog steeds zo bij ligt. Inmiddels komt er in september een tuinman om het af te maken (achtertuin hebben ze inmiddels bijna klaar), en zelf vinden we het ook geen gezicht. Maar we gaan niet al die tegels weghalen van ons eigen terrein, omdat de buren het niet mooi vinden. :+ #bijnaeeneindeaanderommel

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:52

DeMolenhoek schreef:
Er ligt geen hoop zooi meer. Weet je, laat maar al... Er liggen palen klaar (ze kunnen zien dat wij aan de omheining bezig zijn!) en dakpannen (ze zien ook dat wij platen aan het afhalen zijn!)

De klachten gaan ook over onze tuintafel (een moderne met glazen blad) en tuinstoelen. Deze mogen wij niet meer laten staan maar moeten deze na gebruik direct opruimen. Want dat is geen zicht op een fietsroute.

We zitten er bijna elke maaltijd aan. Niemand gaat 3x per dag een tafel met glazen blad 40 meter verzetten.

Volgens mij hebben ze juridisch gezien geen poot om op te staan. Jouw erf.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:54

Heb je geen vensterbank binnen waar de zon een beetje op schijnt? Zelfs in mijn auto droogt wel eens wat, achter glas gaat het ook best hard.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 17-07-19 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:56

Je hebt toch wel ergens een stukje in je tuin dat verder van de straat en uit het zicht is voor dat brood ??
Eventueel langs een kant van de weide of tegen de stallen aan.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:56

)
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 03-07-22 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:58

Wat een gejank van die buren. Jouw erf. Jouw regels.

Ik vind de tip van de waslijn een hele goede (en grappige) hebben de buren vast niks van terug :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:00

De volledige weide ligt langs de baan. Wij gaan voor de waslijn gaan :D