Welke smartwatch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Welke smartwatch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 09:48

Ik ben aan het rondkijken voor een mooie smartwatch.
Als eerste viel mijn oog op de Fitbit Versa en later kwam ik ook de Polar Vantage M tegen.

Nu fiets/loop ik veel voor mijn werk, zou graag zien dat de telefoon dat zelf ziet en dus meet. Kunnen deze horloges dat?
De Polar heeft dan wel GPS en zal dus iets nauwkeuriger zijn?

Wie heeft er ervaring met deze horloges?

Heb zelf een Iphone
Laatst bijgewerkt door KarinW86 op 27-05-19 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Re: Welke smartwatch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:57

Ik heb een fitbit versa. Heeft geen GPS, maar gekoppeld aan een telefoon is hij wel aardig nauwkeurig. Voordeel van de versa vind ik ook dat je gemakkelijk de bandjes kan wissen en dus niet standaard een 'sporthorloge' hoeft te hebben. Zelf heb ik nu een rose-gouden malinese horlogeband erbij om bijvoorbeeld.

Wat wil je persee met een smartwatch?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:59

Ik heb zelf een Samsung Galaxy Active, in combinatie met een Huawei telefoon.

Hij registreert alle sporten/wandelingen zelf. Er zit GPS in, en spotify, dus als ik ga hardlopen kan ik m'n telefoon thuislaten :).

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:14

Ik heb een Fitbit Charge 3. Er zit geen GPS in en tot nu toe herkent ie fietsen nog niet vanzelf. Maar je kunt wel instellen dat je nu gaat fietsen en dan registreert ie heel nauwkeurig. Ik ben er heel blij mee!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 10:16

Winged schreef:
Ik heb een fitbit versa. Heeft geen GPS, maar gekoppeld aan een telefoon is hij wel aardig nauwkeurig. Voordeel van de versa vind ik ook dat je gemakkelijk de bandjes kan wissen en dus niet standaard een 'sporthorloge' hoeft te hebben. Zelf heb ik nu een rose-gouden malinese horlogeband erbij om bijvoorbeeld.

Wat wil je persee met een smartwatch?

Wil vooral mijn dagelijkse beweging ook bijhouden.
Voor fietsen/wandelen/trainen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 10:19

Nadir schreef:
Ik heb een Fitbit Charge 3. Er zit geen GPS in en tot nu toe herkent ie fietsen nog niet vanzelf. Maar je kunt wel instellen dat je nu gaat fietsen en dan registreert ie heel nauwkeurig. Ik ben er heel blij mee!

Fietsen en lopen wisselt bij mij gedurende de dag heel vaak, dus vind het dan onhandig als je dat zelf steeds moet aangeven

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:09

Dat is dan inderdaad niet handig voor jou. Ik vraag me af of er een smartwatch is die dit wel goed kan?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:12

Nadir schreef:
Dat is dan inderdaad niet handig voor jou. Ik vraag me af of er een smartwatch is die dit wel goed kan?

Jahoor, je moet gewoon even goed kijken/research doen :)
Zie mijn eerste reactie.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:14

Ja, de Garmin fenix, maar dat is dan ook echt het sporthorloge onder de sporthorloges. Ik ben er enorm blij mee, maar voor mijn doeleinden was de prijs ( :wow: ) wel te verdedigen (bergsport).

Maar hij doet hele leuke dingen. Pikt wandelen en fietsen op en weet mij zelfs te vertellen dat ik heb hardgelopen in het bos.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 11:56

Die Samsung ziet er ook mooi uit Judass

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:58

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:05

Ik heb en Fitbit Versa. Super tevreden mee. Is accuraat, laad heel snel op en gaat enorm lang mee.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 19:29

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:34

Als je een iPhone hebt, dan zou ik toch echt een Apple watch adviseren.
De applewatch registreert automatisch wanneer je actief een workout doet, doordat je hartslag omhoog gaat. Het werkt goed samen met je health app op de telefoon. Apps als Equilab en dergelijke kun je ook gebruiken op je applewatch.

Ik heb mijn applewatch 2e hands via marktplaats gekocht, een ouder model om te zien of het bevalt, nu al ruim een jaar in gebruik en ik zou niet anders meer willen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 19:40

Heb er wel naar gekeken, maar vind 500 voor een horloge wel te gek

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:40

Papa heeft gisteren de Fitbit versa gekregen en ik vind hem heel mooi maar we krijgen hem niet geïnstalleerd. Kan aan de telefoon liggen, maar mama haar kleinere Fitbit ging gewoon heel gemakkelijk..

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:42

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:04

Ik heb naast mijn sporthorloge van Suunto een Fitbit charge 2, en wat een fijn ding! Ik heb laatst op vakantie zelfs m'n Suunto thuisgelaten en alles op m'n fitbit gedaan qua hikes en dergelijke (niet off road). Hij herkent wel degelijk zelf activiteiten maar je moet dat wel eerst even instellen in de app. Vind het voor zo'n klein ding zeker een erg powerful en nauwkeurig ding.

Zolang je niet het bos (offroad) oid in gaat en niet het meest nauwkeurige wilt qua GPS en fitness tracking zou ik het zeker aanraden om een Fitbit of iets anders kleins te dragen en niet zo'n grote sporthorloge als Suunto / Garmin / Polar :j

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:15

Ik heb de Garmin vivoactive 3 wit/roségoud. Loop graag hard en hier is hij erg voor geschikt (gps, hartslagmeter, etc). Vond het ook belangrijk dat hij er leuk uit ziet en niet echt als sporthorloge. Draag m dagelijks, staat ook leuk bij businesscasual outfits

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:17

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:27

Warboel schreef:
KarinW86 schreef:
Heb er wel naar gekeken, maar vind 500 voor een horloge wel te gek

Waarom niet de Series 3? Die is nog helemaal prima. En hier in de aanbieding: https://www.amac.nl/apple-watch-series- ... portbandje

Die heb ik ook, vorig jaar voor €150 via MP, toen 1 jaar oud, met extra bandjes en een standaard om op te laden.
Ik vond €500 ook te veel, maar op deze manier was het prima te betalen en is het een leuke manier om te kijken of het wat voor je is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:55

Ik heb samsung gear s3 classic. Ideaal.
Ik kom voor mn werk bij mensen thuis en je weet nooit wat er achter de voordeur schuil gaat. Mijn horloge geeft naast tijd inderdaad ook alle activiteiten weer die hij zelf meet op basis van GPS, hartslag en je snelheid. Hij meet het ook als je hartslag zakt en geeft dan weer wat je verbrandt hebt aan calorieen en geeft aan hoeveel stappen je nog moet. Ook kun je je kopjes koffie/water/suiker etc bijhouden en hij meet je slaap (ik heb hem nooit om snachts).
En most of all:er zit een paniekfunctie op. 3 seconde de onderste knop inhouden en hij belt direct mijn partner. Die kan gelijk live meeluisteren en krijgt mijn coordinaten per sms met google maps link.
Geeft echt een veilig gevoel moet ik zeggen. En ik vind hem prachtig..

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:59

Ik lees even mee! Mijn vader wil een hele simpele, enkel om zijn oproepen op zijn telefoon niet te missen. (En hij moet ook een nieuw horloge). Hij moet 24/7 bereikbaar zijn en hij voelt hem vaak niet. Dus hij wil enkel daarvoor een smartwatch die hij met zijn samsung telefoon kan verbinden en die dus trilt als hij gebeld wordt. En om daar nou veel voor uit te geven. Dus ik lees even mee!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:02

amado7 schreef:
Ik lees even mee! Mijn vader wil een hele simpele, enkel om zijn oproepen op zijn telefoon niet te missen. (En hij moet ook een nieuw horloge). Hij moet 24/7 bereikbaar zijn en hij voelt hem vaak niet. Dus hij wil enkel daarvoor een smartwatch die hij met zijn samsung telefoon kan verbinden en die dus trilt als hij gebeld wordt. En om daar nou veel voor uit te geven. Dus ik lees even mee!

Ik heb hiervoor de Garmin Vivomove aangeschaft! Fijn ding :)

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:10

De fitbit inspire hr! Ziet ook het verschil tussen bijv fietsen en wandelen. Werkt erg fijn en nauwkeurig