Ideale pannenset gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Roxanne

Ideale pannenset gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 14:42

Hoi Bokkers,

Binnenkort is het zover: ons eerste eigen huis *\o/*

De nieuwe keuken is al uitgezocht en nu ben ik op zoek naar (kook)pannen.

Zoek ik iets wat niet bestaat, of zoek ik niet goed? En waar kookt Bokt mee?

Mijn ideale pannenset voldoet aan het volgende:
- bij voorkeur een pannenset
- pannen met glazen deksel
- hittebestendige handvaten
- pannen met een afgietsysteem
- geschikt voor inductie.

Ik kook graag met de BK pannen die we thuis hebben, maar daarvan kan ik er geen vinden die aan mijn voorwaarden voldoen. Deze pannen vind ik ook degelijk aanvoelen, maar ik heb geen flauw idee wat er allemaal nog meer is.

Wie heeft de gouden tip? :D

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:49

Laatst bijgewerkt door MissBambi op 06-05-19 14:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Shaya_

Re: Ideale pannenset gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:52

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 14:53

MissBambi schreef:
https://www.blokker.nl/p/bk-premium-plu ... pDEALw_wcB

:D

Moeders en mijn oom hebben deze. Erg fijn. Worden niet warm en worden op inductie (bij moeders) en op gas (bij oom) gebruikt.

Die had ik inderdaad al gespot. Helaas hebben deze volgens de specificaties geen hittebestendige handvaten en die wil ik eigenlijk wel echt

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:54

_Roxanne schreef:
MissBambi schreef:

Moeders en mijn oom hebben deze. Erg fijn. Worden niet warm en worden op inductie (bij moeders) en op gas (bij oom) gebruikt.

Die had ik inderdaad al gespot. Helaas hebben deze volgens de specificaties geen hittebestendige handvaten en die wil ik eigenlijk wel echt

En toch worden ze echt niet warm, ik las iets over warmte vermindering richting de deksel in de beschrijving. Wellicht daarom.

Edit, dit zou gaan om het handvat van de deksel. Heb moeders even een appje gedaan.

Ik gebruik ze ook wel eens bij ons mam thuis.
Laatst bijgewerkt door MissBambi op 06-05-19 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:55

Ik heb hele fijne pannen van de ikea, die hebben ook veel verschillende sets

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:59

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:19

Als je op inductie gaat koken wat wil je dan met hittebestendige handvatten :?

Ik heb nog nooit pannen gehad waarvan de handvatten heet werden met inductie.

Ik heb overigens sola pannen. Maar dus niet per se met hittebestendige handvatten.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:21

Ik heb een pannenset van de action, voldoet helemaal aan je beschrijvingen. Gaan boven verwachting al ruim 2 jaar mee zonder problemen!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:31

De Hema heeft (ook) pannen met een afgietsysteem die geschikt zijn voor inductie. Even zoeken op de serie "Milano".

Ik heb recent mijn oude gaskookplaat bij het oud ijzer gezet een keramische kookplaat gekocht. Ik heb (ook) gekozen voor een pannenset van de Action, van keramiek/marblestone met glazen deksels. Vooral de anti-aanbak eigenschappen van deze pannen spraken mij aan O:) .
Ze kunnen niet in de vaatwasser (maar die heb ik toch niet).
Deze hebben geen afgietsysteem, maar dat heb ik nog nooit gemist.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 15:33

verootjoo schreef:
Als je op inductie gaat koken wat wil je dan met hittebestendige handvatten :?

Ik heb nog nooit pannen gehad waarvan de handvatten heet werden met inductie.

Ik heb overigens sola pannen. Maar dus niet per se met hittebestendige handvatten.

Dit wordt de eerste keer inductie voor mij :o Maar, als de pan heet wordt lijkt het mij toch logisch dat ook de handvatten heet worden, alles geleidt de warmte toch? Tenzij de handvatten van hittebestendig materiaal zijn?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:39

_Roxanne schreef:
Dit wordt de eerste keer inductie voor mij :o Maar, als de pan heet wordt lijkt het mij toch logisch dat ook de handvatten heet worden, alles geleidt de warmte toch? Tenzij de handvatten van hittebestendig materiaal zijn?

De handvatten zijn normaliter van isolerend materiaal, en die worden dus niet heet. Alleen als je ook metalen handvaten hebt (bijv. bij een ouderwetse stoofpan), dan worden die wel heet.

Bij koken op gas worden de handvaten heet omdat de verbrandingsgassen om de pan heen stromen en dus ook bij de handvaten langs komen. Bij inductie heb je geen verbrandingsgassen. En dat scheelt ook aanmerkelijk in de effectiviteit van je afzuigkap.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:41

De wokpannen van de action zijn trouwens briljant!! Kosten maar €8,95 en gaan hier zo’n 2 jaar mee. Gebruik ze veel en gaan gewoon in de vaatwasser. Hebben ook een hele goede anti aanbaklaag

https://www.action.com/nl-nl/p/keramische-wok-/

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:46

Ik kook met de 365+ serie van IKEA lekker betaalbaar en ook geschikt voor inductie. Ik kan me niet herinneren ooit een heet handvat gehad te hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:57

Ik heb mijn inductie pannen met glazen deksel gevonden bij Pallen Woonwelt net over de grens in Duitsland. Ik kook er nu een jaar of 8 mee, en ze zijn nog als nieuw.

Bij inductie moet je er op letten dat de bodem echt van magnetisch metaal is, en niet aluminium met een klein beetje ijzer. Hoe meer staal/ijzer, hoe efficiënter de pan verwarmt. Het is een goed idee om een magneetje mee te nemen, en dan voel je bij elke bodem even of de magneet echt goed vast blijft zitten. Laat ie makkelijk los, dan zou ik de pan niet kopen ook al staat er inductie op.

Als ik nog eens een pannenset zou moeten aanschaffen dan zou ik voor iets als dit gaan: klik
Met een marmeren of keramieken coating, stuk gezonder en gaat langer mee dan gewone anti-aanbak.. en ik vind dat zo'n stoere pannen <3

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:12

MissBambi schreef:

En zoals een voorganger aangeeft. Deze worden dus niet warm. Op gas weet ze niet maar op inductie absoluut niet.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:38

8nnemiek schreef:
Ik heb mijn inductie pannen met glazen deksel gevonden bij Pallen Woonwelt net over de grens in Duitsland. Ik kook er nu een jaar of 8 mee, en ze zijn nog als nieuw.

Bij inductie moet je er op letten dat de bodem echt van magnetisch metaal is, en niet aluminium met een klein beetje ijzer. Hoe meer staal/ijzer, hoe efficiënter de pan verwarmt. Het is een goed idee om een magneetje mee te nemen, en dan voel je bij elke bodem even of de magneet echt goed vast blijft zitten. Laat ie makkelijk los, dan zou ik de pan niet kopen ook al staat er inductie op.

Als ik nog eens een pannenset zou moeten aanschaffen dan zou ik voor iets als dit gaan: klik
Met een marmeren of keramieken coating, stuk gezonder en gaat langer mee dan gewone anti-aanbak.. en ik vind dat zo'n stoere pannen <3

Deze zijn erg gaaf zeg! Die ga ik onthouden ben ook dringend aan een nieuwe set toe

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:41

Wij hebben inductie en dan wordt alleen de onderkant van je pan verwarmd en omdat er geen warmte om de pan heen gaat (zoals hij gas) worden je handvaten niet heet. Ik heb een goedkope set van de IKEA geen last van hete handvaten.

https://m2.ikea.com/nl/nl/p/oumbarlig-p ... -30286416/

Deze hebben wij voldoet niet aan jou eisen maar dan weet je waar ik het over heb.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:58

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:16

Ik heb een set van Tefal! Echt ideale pannen en gaan heeel lang mee!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 07:46

Roodvos schreef:
_Roxanne schreef:

De handvatten zijn normaliter van isolerend materiaal, en die worden dus niet heet. Alleen als je ook metalen handvaten hebt (bijv. bij een ouderwetse stoofpan), dan worden die wel heet.

Bij koken op gas worden de handvaten heet omdat de verbrandingsgassen om de pan heen stromen en dus ook bij de handvaten langs komen. Bij inductie heb je geen verbrandingsgassen. En dat scheelt ook aanmerkelijk in de effectiviteit van je afzuigkap.

Kijk! Dat wist ik dus niet, dan kan ik mijn wens voor hittebestendige handvatten dus laten varen. Verbaasde me al dat daar zo weinig keus in was.

8nnemiek schreef:

En ook dit vind ik een hele fijne tip, dankjewel!

Ik ga dit weekend op pannenjacht :)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:18

Hema heeft hele goede pannen vind ik, maar of ze pannensets hebben weet ik niet. Die van de Action zal ik zelf ook eens naar kijken!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:03

Ik kook op gas en kook al ruim 10 jaar met de BK Conical. Ik heb er de groene set omhulsels bij zodat je ze daarmee op tafel kunt zetten. Hoe heet dat nou? Pannenjas? :=

Ik heb destijds de 5-delige set gekocht, maar de soeppan gebruik ik amper.

Ze zijn volgens BK geschikt voor gas, elektrisch, keramisch en inductie.

Afbeelding

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:10

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 00:35

Ik heb een eigen merk set van Blokker en een BK set. Mijn moeder had ook een BK set, maar werd haar te zwaar met afgieten. Ik merk ook duidelijk dat de BK pannen zwaarder zijn, maar ze verwarmen ook sneller.

Wij hebben toen die pannen van de Hema voor mn moeder gekocht en die bevallen haar super goed. Maten in de pan, afgiet functie en niet te zwaar.

We koken wel beiden op gas.

Zelf gebruik ik altijd siliconen handjes en doe ze nooit in de vaatwasser. Heb een hele dure wokpan en eentje van Ikea en gebruik die het meest.

Bakpannen allemaal van Tefal en 1 van Hema en 1 van Ikea.