Conflict met annuleringsverzekering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nobel01

Conflict met annuleringsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 08:00

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Conflict met annuleringsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:03

Maar, wat is de reden dat het niet kan/lukt? Sturen ze je ergens anders heen of wat is precies het probleem?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:04

Maar waarom vergoeden ze niet? Krijg je geen uitleg?
Ik begrijp niet dat ze zo moeilijk doen, of vinden ze dat je nu nog niet kan zeggen of je in augustus wel of niet in staat bent om te gaan?
Daar kan ik me nog wat bij voorstellen.

Ik heb al een paar keer wat moeten annuleren maar nog nooit problemen gehad en direct uitgekeerd.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:05

Je kan advies inwinnen bij een juridisch loket. Wellicht kunnen zij een brief sturen naar die verzekering.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 08:08

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:09

Ja, daar hebben ze wel een punt. Wat is je probleem met wachten met declareren tot na die datum?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 08:10

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:15

Nou ja, je hebt nu al alles ingediend, dus dan hoef je alleen nog maar een verklaring vd arts in te sturen dat je geopereerd bent. Lijkt me niet dat dat zoveel energie vraagt. Ik zou het maar zo doen en me er niet zo druk over maken. Ze hebben immers gelijk: je bent nog niet geopereerd en er kan nog wel wat tussen komen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 08:17

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:19

Je wordt in mei geopereerd, de vakantie is in augustus! Het is nou ook weer geen vakantie waarvan je zegt logisch dat dat niet door kan gaan. Als je zou gaan hiken of ik noem maar wat de Mont Blanc beklimmen, ok dat dat geannuleerd moet worden. Maar een relax vakantie in een huisje waarbij je niets hoeft te doen....?

Ik heb zelf trouwens ook hele vervelende ervaringen met Allianz, tot 3x toe niet uitgekeerd terwijl ik wel de premie a €300 netjes had betaald.

Kom net gisteren uit Landal. Zijn prima huisjes met zachte bedden. Veel huisjes zijn gelijkvloers. Heb even op internet gekeken wat zn operatie inhoudt, wandelen mag gelijk al weer en lekker boekje lezen enz...

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 08:27

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:30

mvdende schreef:
Je wordt in mei geopereerd, de vakantie is in augustus! Het is nou ook weer geen vakantie waarvan je zegt logisch dat dat niet door kan gaan. Als je zou gaan hiken of ik noem maar wat de Mont Blanc beklimmen, ok dat dat geannuleerd moet worden. Maar een relax vakantie in een huisje waarbij je niets hoeft te doen....?

Ik heb zelf trouwens ook hele vervelende ervaringen met Allianz, tot 3x toe niet uitgekeerd terwijl ik wel de premie a €300 netjes had betaald.

Kom net gisteren uit Landal. Zijn prima huisjes met zachte bedden. Veel huisjes zijn gelijkvloers. Heb even op internet gekeken wat zn operatie inhoudt, wandelen mag gelijk al weer en lekker boekje lezen enz...

Jij bent toch niet degene die voor ts gaat bepalen wat ze wel en niet mag? Het lijkt mij niet het probleem dat ze daar in het huisje lekker kan relaxen, maar na zn operatie een relatief “lange” autorit maken lijkt me wel zwaar/pijnlijk/niet verstandig.
Buiten dat als de arts zegt dat het niet verstandig is, wie ben jij dan om te zeggen dat het “niks voorsteld” en zelfs controleert wat je na zn operatie mag?

Sorry hoor maar hier breekt mijn bek van open...

Ts, ik zou eens even contact opnemen met het juridisch loket. Ik snap de beredenering van de annuleringsverzekering dat je nog niet geopereerd bent, maar ik snap jou ook dat je zsm wilt annuleren voor beide partijen.
Laatst bijgewerkt door Boedha_1981 op 24-04-19 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:34

Dit is gewoon de gang van zaken, er wordt ontzettend veel mee gefraudeerd. Je had beter de boeking kunnen omzetten naar een andere periode, dat kan kosteloos in zo'n situatie. :j

Voor nu zit er niks anders op dan wachten tot na je operatie, en dan is het binnen 5 werkdagen geregeld. Er zijn vast meer mensen die dat kunnen regelen, dan kun jij je bezig houden met je herstel.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 08:35

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 08:37

-

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:38

Nobel01 schreef:
Boedha_1981 schreef:

Jij bent toch niet degene die voor ts gaat bepalen wat ze wel en niet mag? Het lijkt mij niet het probleem dat ze daar in het huisje lekker kan relaxen, maar na zn operatie een relatief “lange” autorit maken lijkt me wel zwaar/pijnlijk/niet verstandig.
Buiten dat als de arts zegt dat het niet verstandig is, wie ben jij dan om te zeggen dat het “niks voorsteld” en zelfs controleert wat je na zn operatie mag?

Ts, ik zou eens even contact opnemen met het juridisch loket. Ik snap de beredenering van landal dat je nog niet geopereerd bent, maar ik snap jou ook dat je zsm wilt annuleren voor beide partijen.

Het gaat niet om Landal zelf, die hebben mijn huisje wel geannuleerd, het gaat om de annuleringsverzekering die hun aanbieden via hun website.

@ Boeda, het gat om een spondylodese L4-L5-S1, voor en achterkant, het gaat niet om een gebroken vinger of zo, dit is echt wel een hele zware operatie waarbij ik 3 maanden niet eens kan en mag bukken, mijn hele huis is al aangepast. Hoog-laag bed in de kamer, verhoogd toilet, antislip mat in de douche, die aanpassingen zijn er niet in een huisje van Landal, buiten dat ik niet lang kan en mag reizen.

Dat snap ik! Ik doelde meer op de reactie van “mvdende“. Die naar mijn mening doet alsof de operatie niks is en je erna gewoon weer veel kan, met andere woorden dus gewoon naar het huisje kunt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:39

Nobel01 schreef:
KimD schreef:
Dit is gewoon de gang van zaken, er wordt ontzettend veel mee gefraudeerd. Je had beter de boeking kunnen omzetten naar een andere periode, dat kan kosteloos in zo'n situatie. :j

Voor nu zit er niks anders op dan wachten tot na je operatie, en dan is het binnen 5 werkdagen geregeld. Er zijn vast meer mensen die dat kunnen regelen, dan kun jij je bezig houden met je herstel.

ik denk dat er weinig anders op zit dan dit uit handen geven, terwijl ik het graag zelf af had willen handelen. Ik had er zelfs op gehoopt dat ik mijn kinderen nog een midweekje in de meivakantie te kunnen boeken van het geld, maar dat is ook mislukt.

Je kunt nog een keer met Landal hoofdkantoor bellen en de situatie uitleggen, wellicht kunnen ze de vakantie weer activeren en verzetten naar een park naar keuze. Een gemaakte reservering blijft staan, geannuleerd of niet.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:40

Boedha_1981 schreef:
mvdende schreef:

Ts, ik zou eens even contact opnemen met het juridisch loket. Ik snap de beredenering van landal dat je nog niet geopereerd bent, maar ik snap jou ook dat je zsm wilt annuleren voor beide partijen.

Haha, mvdende is iemand die alles is.
Dokter, chirurg, fysio. En wee je gebeente als je er iets van zegt :')

@TS, heel vervelend.
Ik denk dat de verzekeraar het even tegenhoudt.
Wellicht zijn zij in de veronderstelling dat de operatie nog niet helemaal vastligt of definitief is.
Wellicht willen zij wachten tot je daadwerkelijk geopereerd bent en soms zelfs tot een paar dagen voor vertrek.
Gewoon, om echt te weten dat het niet lukt voor jou. En ook dat kan diverse oorzaken hebben.
Misschien willen ze je de tijd geven tot herstel (zij zijn geen artsen) en kijken of het je dan lukt. (dat zou lief zijn maar ik vrees van niet, al klinkt het wel subtiel.)
Of inderdaad, het risico dat de operatie verzet wordt waardoor je toch kunt komen.
Of tot na de operatie, want dan hebben zij net dat beetje meer zekerheid.

Verder sluit ik me aan bij KimD. Er wordt ontzettend veel gefraudeerd waardoor aanbieders voorzichtig zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:47

Nobel01 schreef:
mvdende schreef:

is het wel opgelost met Allianz?

ik mag niet langer reizen dan 45 minuten, de reis is minimaal 5 uur!, is in heuvelachtig gebied,geen aangepaste stoelen, bed (te zacht) of wat dan ook. Ook mag ik niet op heuvelachtig gebied lopen, dat is te belastend.

Nooit opgelost met Allianz, geld was ik kwijt. K+t verzekerings maatschappij. En dat ging toch om heel wat minder geld waar ze moeilijk over deden.

Wel top ervaring met Univé, annulering afgesloten en vrij snel daarna moeten annuleren en elke cent terug gekregen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 08:50

-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:57

Kan je niet met Landal afspreken dat je een tegoedbon krijgt met het door jou betaalde bedrag. Zodat je in een andere periode naar Landal kan gaan.

Ik heb er nl een hard hoofd in dat je van Allianz geld terug gaat krijgen.

Zelfs met een aangifte van diefstal krijg je niets vergoed. En de medische vergoeding schuiven ze door naar de zorgverzekering waarbij je dus alsnog zelf de rekening mag betalen. Kapotte camera vergoeden ze ook niet, ondanks bewijs van een Nikon goedgekeurd bedrijf -:(-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:00

mvdende schreef:
Kan je niet met Landal afspreken dat je een tegoedbon krijgt met het door jou betaalde bedrag. Zodat je in een andere periode naar Landal kan gaan.

Ik heb er nl een hard hoofd in dat je van Allianz geld terug gaat krijgen.

Zelfs met een aangifte van diefstal krijg je niets vergoed. En de medische vergoeding schuiven ze door naar de zorgverzekering waarbij je dus alsnog zelf de rekening mag betalen. Kapotte camera vergoeden ze ook niet, ondanks bewijs van een Nikon goedgekeurd bedrijf -:(-

Landal geeft geen tegoedbonnen uit, alleen in zeer uitzonderlijke gevallen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 09:08

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:10

Bij Allianz moet je heel vasthoudend zijn. Iedere keer weer mailen en bellen. En zelf alles goed op een rijtje hebben en met goede argumenten komen.
Uiteindelijk, moet het dan gewoon lukken.
Er is ook een commissie waar je geschillen met verzekeringen kan melden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:11

Nobel01 schreef:
Ff lachen, LETTERLIJK gekopieerd van de allereerste mail die ik kreeg(inclusief fouten):

Gelive en volledige medishe rapport dichter aan de reisvertrekdatum , wanner het therapeutishe plan gevolgd door de klant is aangegeven , evolutie tijdens deze maanden en klinishe situatie en functioneel in die data.

Jeetje... Ik ben zelf absoluut geen taalwonder en maak geregeld fouten, maar dit is wel ernstig. :n