Niet te dure, fijne smartphone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Niet te dure, fijne smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 19:23

Hoi bokkers

Ik heb sinds 6 maand een refurbished iphone 7 met 128 GB maar ik vind het toch echt maar niks. Ik ben heel blij met m'n laptop (macbook air) maar die iphone's zijn toch niet mijn ding. Dus opzoek naar een android!

dit is m'n eisenlijstje:
- niet duurder dan 350 euro
- scherm rond de 5 inch
- goede batterij bij intensief gebruik
- snel
- 64GB of meer intern geheugen

Ik heb mijn oog al laten vallen op de huawei Mate lite of P20 lite maar heb een aantal jaar geleden een huawei gehad en deze heeft het na 6 maand begeven. Toen kwam huawei wel net op dus geen idee of de kwaliteit al verbeterd is.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:26

Huawei schijnt erg goed te zijn met de laatste modellen!

Ik heb nog steeds de samsung galaxy s7 en die is nog steeds erg fijn en niet duur. Ik weet zo niet hoe duur de 8 of 9 is, maar misschien gerefurbishd?

Ook de a lijn en de J lijn zijn niet enorm duur maar wel heel erg fijn.
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 07-03-19 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:27

Kijk eens bij de Samsung A-serie. Ik had hiervoor een A3, nu een A5 en hierna komt denk ik een A6. Ben er tevreden over :)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:28

Ik heb een P20 lite! Voorheen ging ik vaak voor Oneplus, maar die dingen begonnen mij écht te duur te worden. :o

Ik heb 'm gekocht in mei vorig jaar! Het systeem is niet vertraagd oid en de batterij gaat prima mee. Ik neem trouwens wel een powerbank mee als ik weet dat ik bijvoorbeeld een film ga kijken in de trein, maar dat is meer omdat ik in farmville woon en altijd bereikbaar moet zijn. :+

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:29

Ik was 2 jaar geleden erg tevreden over mijn Huawei p8 lite 2017. Werkte prima!
Nu heb ik sinds kort een Honor 10, ook budget vriendelijk en werkt helemaal prima!

Incroyable

Re: Niet te dure, fijne smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:31

Huawei mate 20 lite. Fijne telefoon, accu gaat geweldig lang mee en de schermkwaliteit is prachtig. Ik weet alleen niet precies hoeveel inch ie is. Ik heb 'm voor 300 bij de Mediamarkt gekocht

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:44

Vind je het niet zonde dat je telefoon en macbook straks niet meer samen kunnen werken? Dat vind ik juist zo enorm fijn aan Apple.. hoe je foto's automatisch op je macbook verschijnen, hoe je agenda overal gedeeld is, je meldingen overal zichtbaar zijn, je smsjes op de macbook kan beantwoorden, en hoe je je internetpagina's deelt..

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:49

Ik raad Huawei aan hoor, heb nu net de mate 20 lite en daarvoor de p10 lite gehad. Super telefoons en budget vriendelijk

De mate 20 lite heeft een scherm van 6,3"
Laatst bijgewerkt door LisaVH96 op 07-03-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 19:49

8nnemiek schreef:
Vind je het niet zonde dat je telefoon en macbook straks niet meer samen kunnen werken? Dat vind ik juist zo enorm fijn aan Apple.. hoe je foto's automatisch op je macbook verschijnen, hoe je agenda overal gedeeld is, je meldingen overal zichtbaar zijn, je smsjes op de macbook kan beantwoorden, en hoe je je internetpagina's deelt..

Met dat in gedachte heb ik de iphone gekocht, maar ik maak hier bijna geen gebruik van eigenlijk dus zou het ook niet missen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:06

Kijk ook eens naar Motorola, hier al een paar jaar een G5 plus, heel fijne telefoon en budget vriendelijk :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:08

Samsung a5 2017

Heb deze zelf nu ook, wel in 2017 gekocht dus toen was die duurder als nu. Maar heel fijne snelle telefoon.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:14

Ik heb een Huawei P 20 lite. Top toestel. Ik had altijd dure telefoons. Samsung galaxy S serie maar omdat ze snel kapot gaan bij mij was ik het zat steeds een nieuwe te kopen. Ik heb mijn Huawei vorig jaar April gekocht dacht ik, super blij mee.
Na bijna een jaar werkt hij nog steeds super, fijn formaat, beeldscherm en de vingerscanner voor de vergrendeling ideaal achterop.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:49

Ik zou ook zeggen de Samsung Galaxy S7 en als je nog een week of 2 wacht zelfs de S8.

Fijne telefoons en nu de S10 er bijna is worden ze alleen maar goedkoper.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:53

Hier een Honor 10. Snel, mooie foto's batterij gaat lang mee en een lekker groot geheugen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:57

Ik heb de Huawei Mate 20 lite, ik doe twee dagen met een batterij (en dan laad ik op als hij nog 48% heeft ofzo :') ). Niet dat ik heel veel gebruik, een beetje insta, facebook en nog wat simpele apps. Denk dat er mensen zijn die meer in hun telefoon wonen :P
Maar gezien ik mijn S6 edge na meer dan 2 jaar elke dag 2 keer moest opladen vind ik dit wel een prettige vooruitgang.

Verder voldoet hij volgens mij aan al je eisen. Mijn ouders hebben ook een Huawei, die hebben 'm al meer dan een jaar en nog steeds tevreden (waren beter dan mijn S6 edge, maar goed, ook nieuwer natuurlijk)

Froukje schreef:
Ik zou ook zeggen de Samsung Galaxy S7 en als je nog een week of 2 wacht zelfs de S8.

Fijne telefoons en nu de S10 er bijna is worden ze alleen maar goedkoper.

Ik heb dit een paar jaar terug gedaan met de S6 (edge) en de S4 daarvoor. Beide prima telefoons, daar niet van. Maar ik had wel het idee enigszins achter te lopen ofzo. Net of de telefoon sneller aftakelde.
Dat is natuurlijk niet zo, maar vergeleken met wat mensen om je heen nieuw hebben was het contrast snel groter aan het worden. Misschien iets om over na te denken TS.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:01

Achterom schreef:
Kijk ook eens naar Motorola, hier al een paar jaar een G5 plus, heel fijne telefoon en budget vriendelijk :)

Hier ook een Moto G5 plus. Nu bijna 2 jaar in gebruik en begin nu pas te merken dat hij iets aan het vertragen is. De batterij is nog steeds echt top en kan er met zuinig gebruik prima 2 dagen mee doen. Top prijs-kwaliteitverhouding dus als je het mij vraagt! Enige nadeel is de camera, die had wel wat beter gemogen van mij.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:05

Lucy_121 schreef:
Achterom schreef:

Hier ook een Moto G5 plus. Nu bijna 2 jaar in gebruik en begin nu pas te merken dat hij iets aan het vertragen is. De batterij is nog steeds echt top en kan er met zuinig gebruik prima 2 dagen mee doen. Top prijs-kwaliteitverhouding dus als je het mij vraagt! Enige nadeel is de camera, die had wel wat beter gemogen van mij.

Nummer drie hier die deze heeft. Fijne telefoon, geen enorme hoeveelheden overbodige Samsung junk die er standaard op staat en er niet af kan, en zeer goede batterij. Ja, de camera is niet de beste, maar goed, das jammer dan, is ook niet het hoofddoel van het hebben van een telefoon.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:06

De laatste tijd zweer ik ook bij de Motorola Moto G series. Ben begonnen paar jaar terug met de G4 en heb momenteel de Moto G6. Hele fijne telefoons en super sterk, zowel technisch als de buitenkant (iets met heel vaak vallen enzo :o )

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:16

Yacintha schreef:
De laatste tijd zweer ik ook bij de Motorola Moto G series. Ben begonnen paar jaar terug met de G4 en heb momenteel de Moto G6. Hele fijne telefoons en super sterk, zowel technisch als de buitenkant (iets met heel vaak vallen enzo :o )

Hier ook erg blij met Motorola (G6+).
Fijne telefoon die de hele dag meegaat ook bij intensief gebruik.
Ik persoonlijk vind de moto acties ook heel fijn.
Ik kan met polsbewegingen de zaklamp of de camera inschakelen en gebruik dit heel veel.
Ik heb de mijn wel in een stevig hoesje zitten die ook de camera aan de achterkant goed beschermd.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:30

Nokia 6. Fijn apparaat. En weinig crapware van de fabrikant erop.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:32

Ik heb fijne ervaringen met Huawei en met Nokia!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:42

Jaren Samsung gehad, nu over op Huawei (wel iets duurder toestel dan jouw budget) en tov Samsung vind ik besturingssysteem veel stabieler en blijft batterij veel langer goed.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:47

_Karlijn schreef:
Kijk eens bij de Samsung A-serie. Ik had hiervoor een A3, nu een A5 en hierna komt denk ik een A6. Ben er tevreden over :)

Ik heb de A7. Opzich wel tevreden, maar de camera's zijn echt verschrikkelijk.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:52

Ik heb al ruim twee jaar een huawei p9 lite en bevalt prima :)
Mijn abonnement is eigenlijk al afgelopen, maar hij bevalt nog steeds en werkt prima dus heb alleen sim only gedaan.
Hiervoor een Samsung gehad en daar had ik constant problemen mee.
Mijn volgende telefoon wordt waarschijnlijk weer een huawei :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:58

Mijn Huaweis zijn onverwoestbaar lijkt het :')
Ik heb nu een p8 lite van al aardig wat jaren oud en begin nu te denken aan een nieuwe, hij wordt te traag voor apps van nu. Ik zou kijken voor een p20 of wat ook een goede budget phone schijnt te zijn, een xiaomi pocophone f1. Heeft erg goede specificaties voor de prijs.