Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ideaal! 8nnemiek schreef:Wat gaat er mis met het roerdeeg bij je Bosch? Gebruik je de roerdeeg-klopper en zet je hem op een lage stand?
Ik heb zelf ook de Bosch, maar helaas nooit met Kitchenaid gewerkt dus het verschil weet ik niet.
JackenJill schreef:De roerdeeg-klopper is toch die soort platte garde? Hij pakt bij mij de boter helemaal niet mee. Nou vind ik dat bij de gewone garde ook vaak de uitdaging, want ik moet in het begin vaak de mixer uitzetten om alle boter even van de randen van de kom af te schrapen. Maar met die platte garde is dat helemaal geen doen dus dat heb ik opgegeven.

Sirius_ schreef:Welke Bosch heb je? Ik heb toevallig ook een Bosch (roodwit) maar gebruikte hem nooit. Toevallig is mijn zoontje van 3 helemaal gek van bakken dus staat hij weer in de keuken. In april krijgen we een nieuwe keuken en stiekem wil ik een kitchenaid, maar eerst maar eens zien of we m daadwerkelijk veel gebruiken.
Ben altijd bang dat hij dat niet trekt.
Maar die van mij is nu 6 of 7 jaar oud, ik maak er bijna wekelijks brood mee, soms zelfs de hoeveelheid voor twee broden tegelijk, en hij leeft nog steeds
. Ik snap wel dat je het idee hebt dat hij het soms niet aankan maar daar moet je hem misschien wat meer in vertrouwen. Als hij het echt niet aankan(dat heb ik bij de ijsmaak opzetstuk) dan slaat hij namelijk uit
.Weissjee schreef:Ik ben heel tevreden over mijn Bosch mum5. Bewust voor gekozen omdat ik de andere te duur vond al zijn de andere wel een stuk mooier. Ik snap wel dat je het idee hebt dat hij het soms niet aankan maar daar moet je hem misschien wat meer in vertrouwen. Als hij het echt niet aankan(dat heb ik bij de ijsmaak opzetstuk) dan slaat hij namelijk uit
.
Even voor de zekerheid, doe je niet teveel in de kom? Ik weet dat er met brooddeeg een maximum gewicht is voor wat hij aankan. Volgens mij 500 gram bloem, maar kan ook 750 gram zijn.

koop ik een Kitchenaid Artisan. Ik vind het zonde om een goed werkende mixer weg te doen. Deeg maken lukt niet met de mixer, maar daar heb ik een broodbakmachine voor. Zo kom ik er ook wel. Maar de Kitchenaid staat wel hoog op mijn verlanglijstje