Droger op wasmachine zonder stapelkit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Droger op wasmachine zonder stapelkit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 23:25

Vandaag is mijn droger bezorgd *\o/* , en staat nu op de wasmachine. Nu wil ik natuurlijk niet dat hij van de wasmachine valt. Wasmachine staat waterpas en is het zelfde merk als de droger, en heeft de zelfde afmetingen. Droger is iets langer maar staat wel met 4 poten op de wasmachine.

Nu zie ik allemaal stapelkits op internet maar vraag me echt af of dat nou werkt.

Hoe hebben de bokkers dit gedaan? Gebruiken jullie een stapelkit of staan ze los op elkaar? Of heeft iemand de oplossing dat de droger niet op de grond beland :D.

karuna
Drukke kabouter

Re: Droger op wasmachine zonder stapelkit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:27

Ik heb een tussenstuk met uitschuif vlak dat bevalt best. Staat ook stabiel op die manier

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:28

Wij hebben een stapelkit genomen na tips van verschillende mensen te hebben gekregen. De stapelkit heeft een uitschuifbaar plankje, ik vind het ideaal om daarop de was op te vouwen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:29

Wij hebben de droger ook gewoon op de wasmachine staan zonder iets. Blijft er gewoon opstaan. Maar wasmachine is ook vrij nieuw dus die trilt eigenlijk niet zo heel erg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:33

Wij zijn ook voor een stapelkit gegaan toen in ons nieuwe huis de wasmachine en droger niet meer nast elkaar konden. Heb er eentje met een uitschuifplank. Deze hoefde ook niet geboord te worden, zitten met een enorme spanband aan elkaar. Wij hebben er voor gekozen om hem wel met kit te stapelen omdat ik ze heel vaak tegelijkertijd aan heb. Onze wasmachine en droger zijn beiden Samsung.

Geloof dat wij deze hebben, heb hem toen ook bij BCC gehaald:
https://www.bcc.nl/accessoires/accessoi ... 101/127626

(Hij is bij bol.com goedkoper zag ik net). En heb ook gelijk een lekbak onder de wasmachine gezet.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:35

Wij hebben er rubberen blokjes tussen. Want schoof toch behoorlijk en was best goedkoop. Hadden ze gewoon bij de bcc.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:36

Ik heb nog nooit van iets dergelijks gehoord, nooit geweten ook dat het nodig zou zijn :+
Hier staat de droger al 1,5 jaar op de wasmachine (en zelfs met nog een oven daar weer op) en hij is er nog nooit afgestuiterd.
Misschien dat je dat risico loopt als je hoger dan op 1200 toren centrifugeerd? Hier iig geen last met dat toerental.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 25-01-19 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:37

Gewoon op elkaar zonder iets ertussen/eronder. Gaat al 15 jaar prima.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 23:38

Hanafubuki schreef:
Wij zijn ook voor een stapelkit gegaan toen in ons nieuwe huis de wasmachine en droger niet meer nast elkaar konden. Heb er eentje met een uitschuifplank. Deze hoefde ook niet geboord te worden, zitten met een enorme spanband aan elkaar. Wij hebben er voor gekozen om hem wel met kit te stapelen omdat ik ze heel vaak tegelijkertijd aan heb. Onze wasmachine en droger zijn beiden Samsung.

(Hij is bij bol.com goedkoper zag ik net). En heb ook gelijk een lekbak onder de wasmachine gezet.

Krijg je met deze kit het bakje in de wasmachine nog wel open?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 23:39

En voor degene die er niks tussen heeft, hebben jullie ze ook wel tegelijk aan?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:39

Hier een kleine keuken. De wasmachine staat in een nis en mijn vaatwasser staat daar weer boven. Ik heb een plank tussen de apparaten zitten zodat ze niet op elkaar staan.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:41

Patty14 schreef:
En voor degene die er niks tussen heeft, hebben jullie ze ook wel tegelijk aan?

Ja vaak zat. Studentenhuis 8-)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:42

Mijn droogkast heeft b8jna 15 jaar op wasmachine gestaan. Geen enkel probleem mee gehad.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:42

Al vijf jaar zonder tussenstuk en nog nooit er af getrild. :')

Heb er destijds een gekocht maar dat was zo’n sneu geval dat die direct is terug gegaan want effect/nut had deze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:43

Patty14 schreef:
Hanafubuki schreef:

Krijg je met deze kit het bakje in de wasmachine nog wel open?

:j ik zal zo even een foto maken :D

Ik ken iemand die had ze op elkaar.. had beiden aan, ging even boodschappen doen. Kwam thuis.. drie keer raden :+

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 23:44

Heel graag!
Ja daar ben ik dus ook heel bang voor

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:54

Hier al zeker 10 jaar zo op elkaar. Ook tegelijk aan. Nooit problemen mee gehad.
Bij mijn ouders staat de droger ook op de wasmachine zonder iets ertussen, al zolang ik me kan herinneren. Is ook altijd goed gegaan.
Alleen daar staan ze nooit tegelijk aan volgens mij. In het oude huis kon dat niet ivm de groepen ofzo.
En nu zijn ze nog met zn tweeën en nu gebruiken ze de droger vrijwel niet meer.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 00:00

Hier Miele wasmachine en droger op elkaar zonder iets ertussen. Wist niet dat er iets voor was ook. Tot nu toe geen problemen en bij m'n ouders staan ze ook al jaaaaren op elkaar.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 00:19

Ik heb wasmachine en droger van verschillende merken en ik wilde geen risico lopen op stuiterende apparaten met alle gevolgen van dien. Dus ik heb bij de droger een stapelkit besteld (45 euro) en direct alles laten installeren (5 euro extra, kudo's voor coolblue) :) Daar heb jij nu niets meer aan maar voor iedereen die een nieuw apparaat nodig heeft en net zo lui (of efficient :D ) is als ik..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 00:28

Mijn ouders hadden het zo op elkaar staan en wij ook altijd. Nooit problemen door, maar wasmachine wel echt goed waterpas zetten.

Overigens zowel ouders als wij ook met verschillende merken zo gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 00:44

Wij hebben ze op elkaar met een dempings/trillingsmat ertussen. Droger en wasmachine zijn twee verschillende merken, maar het werkt prima zo. :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 00:56

Ik ben dus zo slim geweest om een wasmachine te kopen met ronde hoeken.
Die zijn dus afgerond. :o?

Kan niks op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 01:32

De fotos! Mijn bakje komt ook tot aan de rand:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 01:45

Ik heb ze van verschillend merk, zonder stapelkit, op elkaar staan. Staan regelmatig tegelijk te draaien.
Geen trillen of iets. Ze staan hartstikke stil op elkaar. Geen enkel probleem en ik heb niet bepaald een nieuwe wasmachine ofzo :Y).

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 01:51

Wij hebben beide van miele en staan op elkaar zonder iets er tussen. Staan ook wel geregeld tegelijk aan. Nooit problemen mee gehad. Mijn vader heeft ze geinstaleerd en is witgoed monteur van beroep