Koper ontvangt kapot product

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xDaim

Koper ontvangt kapot product

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 17:13

Beste bokkers,
Ik zit met een lastig probleem. Ik heb via Facebook (heb de Marktplaats advertentie via Messenger verstuurd) een kaptoom verkocht, ding was helemaal heel, wel gebruikt, maar geen sporen van ongebrekkigheid.

De kaptoom heb ik vorige week verkocht (koper heeft na een paar dagen pas geld overgeschreven na aandringen van mij, want dit werd telkens niet gedaan) uiteindelijk had ik het geld en heb ik het product gisteren op de post gedaan. Vandaag kreeg ik ineens berichtjes dat ze het had ontvangen en dat de kaptoom gebroken is. Ik heb de kaptoom goed verpakt in een doos die niet te klein was (hij hoefde zo niet gebogen/gevouwen verpakt te worden). Nu wilt ze alleen haar geld terug.

Wat zijn mijn rechten hierin? Heb helaas gisteren ook de Marktplaats advertentie eraf gehaald, maar heb wel de verkoopfoto’s nog. Ik ben hier best wel een beetje ontdaan van, want voel me nu een soort van onterecht beschuldigd van het opsturen van kapotte dingen. Vind het heel jammer voor haar, en baal er zelf ook van... Ik wil dit graag netjes oplossen.

Groetjes,
Demi.

DeEenhoorn

Re: Koper ontvangt kapot product

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:15

Heb je ook foto's ontvangen met bewijs dat hij daadwerkelijk stuk is? Men wil namelijk nog wel eens liegen om (een deel van) het aankoopbedrag terug te krijgen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:17

Foto's heb je nog in je bezit neem ik aan, stuur ze de koper nogmaals op en zeg gewoon dat jij het verkochte in goede staat op de post hebt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:19

Eerst goederen retour , dan geld terug.
Het voelt al een beetje als een standaard (ik wil niet betalen) verhaal

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 17:44

Heeft ze foto's verstuurd van het kapotte product?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:21

Volgens mij koop je in een dergelijk geval het product in de staat waarin die zich bevindt. Dat de koper het product niet geïnspecteerd heeft voor aankoop (en laten verzenden heeft) is volgens mij op haar risico.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:28

Matheno schreef:
Heeft ze foto's verstuurd van het kapotte product?

Hier zou ik ook eerst maar vragen en ook jou fotos nogmaals naar haar toe zenden

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:36

Maar als ts zeker weet dat het product heel was als ze het op de post deed, en eigenlijk niet van plan is om het terug te nemen, waarom dan vragen om foto's?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:42

Je bent als verkoper verantwoordelijk voor het product tot het bij de koper aankomt. Dus ook als het kapot gaat tijdens de verzending is dat jouw verantwoording.

Het probleem is in deze dat je niet zeker kunt weten wat ermee gebeurd is nadat het bij de koper aangekomen is. Ik moet wel zeggen dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat ze het dag gebruikt heeft èn stuk gemaakt op de dag dat ze het binnen gekregen heeft.

Ik zou vragen om fotografisch bewijs dat de kaptoom stuk is, en haar deze dan terug laten sturen. Als je het terug hebt kun je het aankoop bedrag terug overmaken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 18:52

laat ze ook een foto van de verpakking sturen... het zou kunnen dat de post het stuk heeft gemaakt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:23

En dan zo brengen dat je het bij de verzender wilt leggen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:02

Ik denk dat je inmiddels op fb staat als oplichter. Kwam net een beticht tegen over een kaptoom. Mocht dit idd jou verhaal zijn, was de kaptoom niet zo goed als je beweert. Staan fotos bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:03

Dit verhaal komt nu ook met naam erbij voorbij op Facebook ts..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:07

Siersma schreef:
Ik denk dat je inmiddels op fb staat als oplichter. Kwam net een beticht tegen over een kaptoom. Mocht dit idd jou verhaal zijn, was de kaptoom niet zo goed als je beweert. Staan fotos bij

Ik ben wel vrij zeker dat het dezelfde kaptoom betreft (naam komt overeen met TS)

Ts, iedereen ziet nu de foto’s. Sorrt, dit is niet kapot gegaan door transport. Het zou jou sieren dit te vergoeden.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:30

Toch een beetje grappig dat jij hierover een topic opent :Y)

Volgens mij is koper een gedupeerde van het kapotte product dat jij hebt verkocht, zou netjes zijn om het bedrag gewoon terug te storten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:33

Ik heb het verhaal ook op fb gelezen.
Dit gebeurt echt niet zomaar in de doos, en vind het persoonlijk ook niet netjes dat je niet meer reageert op de koper.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:42

Inderdaad, gewoon even terug overmaken naar mevrouw. Ben jij van het gezijk af en heb je het netjes opgelost. Ik heb het verhaal ook meegekregen van de koper.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:45

Het verhaal gezien op facebook, ziet er niet uit alsof dat tijdens het transport zou gaan gebeuren. Geld retour is netjes. (Kapotte) kaptoom retour gaat je waarschijnlijk meer kosten, maar dat zou evt kunnen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:46

Ik heb het verhaal ook gevonden en zie ook de fotos erbij als dir inderdaad dezelfde is als van dit topic ts dan mag ik hopen dat je als de donder heeeel vlug dat geld terug stort

Kaptoom is wel degelijk stuk en al eerder gelijmd.

Wel lef hebben om dan een topic te openen nu ben je ook hier niet meer anoniem en krabben mensen achter de oren mocht je nog wat willen verkopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:48

Iemand bedacht dat het wel eens een andere(kapotte) kaptoom kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:51

Naam komt overeen, facebookprofiel matcht met haar profielfoto hier. Ts ontkent ook niet dat het haar kaptoom is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:52

Nou ben ik wel benieuwd naar de foto’s!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:52

Ja daar ben ik ook we benieuwd naar.
Kan niks vinden op Facebook.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:54

Heeft iemand een link? O:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:01

Morganlefay schreef:
Iemand bedacht dat het wel eens een andere(kapotte) kaptoom kan zijn.

Dat was het eerste waar ik aan dacht :)

Ik ken zowel de koper als de verkoper niet en niemand is er bij geweest toen het item de doos in ging en ook niemand die erbij was toen het uit de doos kwam... dus wie kent nu écht de waarheid !!!