Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) dromertje2 schreef:Wat is 4k? Of is dat een domme vraag?
Netflix weet ik niet zeker eigenlijk 
Nee, dat kán helemaal niet. De reden dat alles scherper lijkt is doordat veel nieuwe 4K tv’s gewoon een scherpe filter over de films heen gooien, en een onnatuurlijk hoog contrast en onnatuurlijke verzadiging instellen. De fabrikanten zijn niet gek en weten dat er weinig verschil is tussen full hd en 4K, dus proberen dmv dit soort trucjes toch zoveel mogelijk mensen te laten overstappen. 
eva1969 schreef:Wij hebben een 75" 4K ultra HD van LG. Geen oled, dat was destijds op dit formaat niet betaalbaar. Op dit formaat vind ik 4K wel zichtbaar verschil t.o.v. full HD.
herous schreef:Wij hebben een Philips 4K Oled TV. Ik had graag van dat ambilight maar bij deze TV is het zo fel, je hebt een hele lichtbalk aan het plafond dat we het ambilight toch hebben uitgezet. Dus dat is best wel jammer.
Verder wel heel tevreden van de TV, mooi beeld maar er wordt inderdaad erg weinig aangeboden in 4K.
) en voor deze is hij toch overgegaan op LG. xPabloBokt schreef:Bij mijn vriend in huis hangt een LG OLED 4K 55 inch TV. Prachtig ding, levensechte kleuren en ondanks dat wij zelf een geluidsinstallatie gebruiken heeft de TV zelf ook best goed geluid. Kan hem dus ten zeerste aanraden.
55 inch is echt al flink aan de maat.