Welke oven heb jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Welke oven heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 22:43

Ik ben op zoek naar een heteluchtoven, inbouw. Maar er is zooooveel keus, dat ik geen idee heb wat ik nou moet kiezen.
Dus... welke hebben de bokkers en hoe blij zijn jullie ermee? :+

Mocht iemand nog advies hebben: ik wil er mijn ovenschotels in kunnen maken, pizza’s en afbakbroodjes afbakken en heel soms eens een appeltaart of brownie bakken..

verootjoo

Re: Welke oven heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:49

Wat jij wilt kan in elke heteluchtoven :+

Ik zou er een kiezen met automatische reinigingsfunctie. Dan blijft ie zoveel schoner!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 22:50

Haha ja maar dat maakt het kiezen juist zo moeilijk :=

Dat is wel een goede inderdaad!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:52

Ik heb een whirlpool en die doet al 12 jaar prima zijn werk!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:55

Ik heb er een van whirlpool, geweldig ding <3 Kan hetelucht, boven-onder warmte, grill, pizzastand, fermenteer/warmhoud stand en allerlei keuzes voor krokante korstjes en timer met warmhouden na afloop.. en de reinigingsfunctie maar die gebruik ik niet want dat stinkt flink en brandt in op het glas.
Hij piept als de pizza erin kan, ook fijn. En de temperatuur klopt gewoon prima, dat is ook niet overal.
De opwarmtijd is ongeveer 20 minuten tot 250 graden.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 08:15

Bedankt voor jullie tips!
Wat gebeurt er bij dat inbranden op het glas?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:02

Bij het schoonmaakprogramma wordt de oven enorm heet. Ik weet de exacte temperatuur niet meer, maar ik dacht 400 graden. En daardoor verkoolt alle vet en etensresten die in de oven zijn achtergebleven. De overblijfselen veeg je zo weg. Maar helaas is het ruitje van mijn oven daardoor geel uitgeslagen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:31

Hier ook een Whirlpool inbouw, maar dan een combi-magnetron. Ben er super blij mee, alles past er in (hij is groot voor een combi). Graden zijn per 5 instelbaar (was bij mijn oude combi niet) en wat ook erg fijn is, is dat het voorverwarmen een paar minuutjes kost (echt supersnel).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:11

Wij hebben een Siemens inbouw-oven.
Zonder schoonmaakfunctie, dat doe ik gewoon zelf.
Heb sowieso onderin een bakblik met aluminiumfolie standaard liggen, scheelt ook al heel veel schoonmaakwerk, af en toe het alu-folie vervangen en dan ben ik ook weer grotendeels klaar met schoonmaken.

Wij hebben er 1 die ook heel veel verschillende standen kan.
Goed heet is fijn om pizza's lekker krokant te bakken.

Die van ons is zo fijn, producten die we zelf maken komen er echt uit zoals op de productfoto bij een recept.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:14

Ik heb een inbouwoven/combimagnetron van Bauknecht. Super fijn ding met als voordeel dat hij actief koelt waardoor ik direct na de ovenfunctie de magnetron kan gebruiken. En hij heeft een crispfunctie waardoor ik de magnetron kan gebruiken met grill/oven. Lasagne en quiche komen er gewoon lekker knapperig uit.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:21

Hier hebben we de Ikea Kulinarisk hetelucht oven met pyrolyse functie, in combinatie met de Ikea Kulinarisk combi magnetron. Over de heteluchtoven ben ik heel tevreden. Ik vind het een hele goede en mooie oven. Ikea geeft vijf jaar garantie, dat is ook fijn.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:28

Ik heb dezelfde als Niqui, ben er tevreden over. Opwarmen duurt niet lang. Nu ongeveer 5 jaar in bezit. Ook gemakkelijk schoon te maken, alle ruiten kunnen eruit en apart schoongemaakt worden.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:10

De inbouw-apparatuur van Ikea komt dacht ik ook bij Whirlpool vandaan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:17

Zijn heteluchtovens eigenlijk zuiniger dan electrische ovens? Ik kan me zo voorstellen dat je met een schoonmaakprogramma op 400 graden behoorlijk wat energie verbruikt. Zelf hebben wij een electrische oven, vandaar dat ik er niet bekend mee ben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:26

Ik heb er een van siemens... zelfde lijn als mijn espresso inbouw geval.
Het is wel een combi, maar dat doet geen afbreuk aan de kwaliteiten van de oven.
Heerlijke over, warmt super snel op, bakt fijn en is ook heel erg makkelijk schoon te maken.
Hij heeft als opties magnetron, grill, hetelucht etc etc.
Ze zijn vrij prijzig, maar hun geld meer dan waard (het espresso apparaat ook trouwens :') )

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:37

hoogendroog schreef:
Ik heb van een monteur van AEG-Electrolux begrepen dat de Ikea Kulinarisk bij hen vandaan komt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:10

hoogendroog schreef:

Mijn whirlpool oven (en andere inbouwapparatuur) komt ook van de Ikea. Daar staat in het klein ''for Ikea from whirlpool'' op :+

Ik heb trouwens wel een simpele oven. Gewoon de standaard functies, geen schoonmaakprogramma of speciale pizzastand (gaat gewoon prima op boven en onderwarmte) e.d.
Mijn ervaring is dat je uiteindelijk vaak maar een paar standen gebruikt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:26

Dat ligt er maar net aan wat je ermee doet.
Zelf gebruik ik ze allemaal :j Hetelucht voor cake, boven/onder warmte voor ovenschotels en brood, pizzastand voor pizza (die zorgt voor een extra knapperige bodem), 35 graden stand voor yoghurt en tempeh, 60 graden om warm te houden.. ik vind ze allemaal erg fijn :j

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:51

Niqui schreef:
hoogendroog schreef:
Ik heb van een monteur van AEG-Electrolux begrepen dat de Ikea Kulinarisk bij hen vandaan komt.

Dat klopt ook, maar Whirlpool komt zelf ook bij AEG vandaan.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:59

Je zal ongetwijfeld gelijk hebben hoogendroog, maar ik heb dat zelf nergens terug kunnen vinden. Ik dacht eigenlijk dat Whirlpool Amerikaans was en AEG- Electrolux producten in Duitsland gemaakt worden. Maar dat is helemaal off-topic en maakt verder niet uit.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:53

Wij hebben een hele fijne van Miele! Hetelucht en heel veel andere functies en kan ook stomen. Er zit ook een kookboek bij, wij hebben er al veel plezier van gehad. Ook ideaal met eten opwarmen, het droogt niet uit. Misschien wat overdreven en over budget als je er alleen mee wilt bakken, maar je kan er zoveel mee <3

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:47

hoogendroog schreef:
Niqui schreef:

Dat klopt ook, maar Whirlpool komt zelf ook bij AEG vandaan.

Er is vroeger whirlpool apparatuur geleverd door Ikea, stond dan ook werkelijk op de apparatuur. (zo ook op mijn over en koelkast, vandaar dat ik het weet :D )
Nu komt het bij AEG vandaan en staat er verder ook niets meer op de apparatuur wat de herkomst makkelijk kan afleiden.

Overigens ben ik nog steeds erg blij met mijn ikea oventje, heb de keuze tussen hete lucht, boven en/of onderwarmte, grill en combinatie van. Het is een hele simpele, 3 knoppen, temperatuur, stand en een timer. En ondanks dat de over 12 jaar oud is(toen is de keuken geplaatst) hij voldoet uitstekend!

Ik heb voorheen een Borretti gehad, echt een meer dan zalig fornuis met dito oven die 90 cm was vs de 60 cm die mijn oven nu breed is , dat mis ik echt wel eens.
Maar schoonmaken was een ramp van die oven(en de pannenhouders maar daar gaat dit topic niet over :P )
Voordeel was de quickstart functie, over was veel sneller warm als nu.

Maar als ik dan nu een van de goedkopere ikea ovens tegen de dure oven van Borreti zet moet ik zeggen, geef mij maar de volgende keer weer een ikea oven!!

Dus voordeel is heel simpel, het scheelt bizar veel geld :+ , hij is makkelijker schoon te maken en alles wat je wil gebruiken zit erop.

Enige nadeel is dat hij net iets minder snel warm is en hij "maar" 60 cm breed is. Maar eerlijk is eerlijk, meer dan 60cm kan ik ook stomweg niet kwijt in mijn poppenhuisje :D

Dus mijn tip, ga voor een goedkopere oven, zeker voor dit soort basis dingetjes en je niet dagelijks culinaire hoogstandjes voor 10 man op tafel tovert :Y)

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:08

Ts, ik ben het met dieseltje09 eens: voor de dingen die jij met de oven wilt doen, lijkt een eenvoudige model voldoende. Er is wel verschil in kwaliteit, dus wat testen en reviews op internet bekijken is wel aan te raden.

@hoogendroog: Ikea verkoopt nu nog steeds Whirlpool apparaten inderdaad, maar ook Electrolux apparaten. Deze merken vallen toch niet onder dezelfde fabrikant. Voor de garantie wordt je aan de hand van het productnummer verwezen naar een van beide fabrikanten: Afbeelding

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:41

Ik heb op dit moment een miele uit 1988 waarvan de knoppen het niet meer doen, dus helaas maar 1 ovenstand :+
Over 2 maanden gaan we verbouwen en in de nieuwe keuken komt een combi magnetron en een bakoven van Siemens, nieuwste model die je via de app kan bedienen :') <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:23

Geen :') .
Dus we hebben 2 van die kleine campingovens, voor als we iets uit de oven willen. Volgend huis MOET gewoon een oven hebben van mij :')