Ik ben op zoek naar mijn eerste auto
 Nou hebben we er een aantal bekeken en gaat de keus voor mij nu tussen een Nissan micra en een Opel corsa. En ik kan niet kiezen 
 Ik weet echt niet waar ik nou verstandig aan doe. Ik zet even wat gegevens op een rijtje. De nissan:
- 2005
- 134.000 km
- 1.2 motor
- hier en daar wat kleine schade plekjes, maar puur cosmetisch.
De opel:
- 2007
- 190.000 km
- 1.2 motor
- geen enkele schade (maar wel knalgeel)
De Opel is wat ruimer, de hond kan in de kofferbak en dat vind ik wel een groot voordeel. Ze zijn beide in goede staat, 5-deurs, hebben beide airco, en kosten evenveel (net geen €3000). De Opel is nieuwer, maar wel meer kilometers. Ik lees over beide auto's positieve verhalen. Wie weet raad?
Wie heeft ervaringen met een of beide auto's?

Ik stem voor de Micra!                                                         

Mensen vinden het inderdaad een fijne en betrouwbare auto. Mijn vader heeft zijn vorige Opel 11 jaar geleden ingeruild voor een nieuwe en rijdt daar nog steeds mee. Staat inmiddels alweer 3 ton op, zo heerlijk rijdt hij ermee. Die van ons hebben resp. 167.000, 183.000 en 197.000 km er opstaan, waarvan de eerste twee jaarlijks behoorlijk wat kilometers maken en de laatste een paar maanden terug met zo'n 189.000 km gekocht is. Ik kan me dus ook helemaal vinden in de reacties van jouw omgeving.