Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tmr001 schreef:Bedankt voor jullie reacties!
@lauran - ik stuur je een pb!
@ibbel ik heb nu een aantal architecten benaderd. Klopt het dat die dan alleen een plan maken, en dat je zelf nog de bouwkundige (aannemer?) erbij moet halen? Het lijkt met het beste als die 2 samenwerken, dat de architect geen onuitvoerbaar plan bedenkt...
tmr001 schreef:Bedankt voor jullie reacties!
@lauran - ik stuur je een pb!
@ibbel ik heb nu een aantal architecten benaderd. Klopt het dat die dan alleen een plan maken, en dat je zelf nog de bouwkundige (aannemer?) erbij moet halen? Het lijkt met het beste als die 2 samenwerken, dat de architect geen onuitvoerbaar plan bedenkt...
Voornamelijk materiaalkosten dan, uren is bij ons niet zo representatief omdat we veel zelf hebben gedaan en mijn man de aannemer ook weer heeft geholpen bij klussen. Vergeet niet om rekening te houden met de kosten voor het afvoeren van je sloopafval, de kosten voor de vergunningen, tekeningen, berekeningen etc. Ik denk dat het bij ons (inclusief het verplaatsen van de watermeter) wel tussen de €8.000 en de €10.000 heeft gekost. tmr001 schreef:@ibbel ik heb nu een aantal architecten benaderd. Klopt het dat die dan alleen een plan maken, en dat je zelf nog de bouwkundige (aannemer?) erbij moet halen? Het lijkt met het beste als die 2 samenwerken, dat de architect geen onuitvoerbaar plan bedenkt...
. We hebben nu in ieder geval een globale richtprijs (die best wel tegenviel eigenlijk) én een beter plan. Met dit plan kunnen we naar verschillende aannemers stappen om het om te zetten in een offerte. Die kunnen dan samen met de constructeur / bouwkundige naar de uitvoering kijken.
Die dingen waren in het budget gerekend voor heel wat duurdere prijzen dus daar krijgen we dan wel wat marge. Vooral bij de keuken zullen we wel wat marge kunnen creëren.
en de bouwkundige heeft enorme steken laten vallen. Die man was echt waardeloos. Niks klopte van wat hij zei waardoor er bakken geld moest naar onvoorziene zaken.
Waar haal je die spullen zo vandaan? Marktplaats, kringloop? Wij willen het huis ook echt authentiek houden, incl. bijv schouw en balkenplafond en hoeven niet alles nieuw. Juist niet eigenlijk 
tmr001 schreef:@Ilsey wij gaan waarschijnlijk ook samen met de kat tijdelijk in de garage wonenWaar haal je die spullen zo vandaan? Marktplaats, kringloop? Wij willen het huis ook echt authentiek houden, incl. bijv schouw en balkenplafond en hoeven niet alles nieuw. Juist niet eigenlijk
(er zitten er nu geen in
)