Ik snap natuurlijk dat met deze temperaturen een auto wat sneller warm wordt, helaas doet hij het 's avonds laat en 's nachts als het al flink afgekoeld is ook.
Vorige week ging ik met de auto een goede 100km rijden, bijna op locatie begonnen er allemaal piepjes en lampjes te branden en heb ik hem asap aan de kant gezet. De koelvloeistof temperatuur was véél te heet geworden, hij zat maximaal in het rood. Auto aan de kant gezet, verwarming voluit en ramen open, maar hij koelde niks af. ANWB erbij gehaald, die heeft de thermostaat eruit gehaald, ondanks dat dat het vrijwel onmogelijk had kunnen zijn, er zat namelijk net een nieuwe in. Helaas heeft hij de thermostaat eruit "geknipt" en is de boel afgebroken.
Dus zonder thermostaat verder, want dies nu kapot. Verder heeft hij anti-lek spul in de radiateur gedaan, omdat hij toch dacht aan een lek. Hij heeft ook de auto uitgelezen, hier kwam geen foutmelding naar voren. Sensor lijkt ook goed te zijn. Waterpomp is ook net nieuw erin gezet, evenals radiateur, koppakking (preventief), verse vloeistoffen en filters etc. De fan werkt ook gewoon zoals het moet. Dit allen gedaan bij een erkende garage.
Dus in theorie, alles wat met koelen te maken heeft is vervangen, juist om dit te voorkomen, omdat het vaak schijnt voor te komen bij 206'jes.
De ANWB wist het ook niet meer, en is achter ons aan gereden tot we op bestemming waren. 's Avonds laat heeft mijn vriend de auto naar huis gereden. Met veel rijwind, dus snelweg, gaat het wel redelijk goed, maar binnen de bebouwde kom en zeker bij het stilstaan bij stoplichten bijvoorbeeld, schiet de temperatuur weer tot in het rood.
Auto teruggeweest naar de garage, die heeft de auto doorgespoeld, want de radiateur bleek verstopt geraakt te zijn door het anti-lek spul vermoedelijk, weer verse koelvloeistof er in, ontluchten etc.
Maar het probleem blijft.
Iemand misschien nog een idee? Is er iets wat we gemist hebben? We weten het echt eventjes niet meer.
Nog wat informatie over de auto:
Peugeot 206 1.6 16v uit 2002, met 169XXX op de teller.
Heeft wel airco, maar heb ik uit voorzorg niet gebruikt, omdat ik bang was dat hij oververhit zou raken. De ironie.

Recent dus alles vervangen en grote beurt gehad. Hierbij ook distributieriem etc vervangen. Er is nergens een lekkage te vinden, ook geen scheurtjes oid. Nieuwe thermostaat komt er dit weekend weer in en gaan toch voor de zekerheid de sensor ook weer vervangen.
). Eruit gehaald en voor 20 euro er zelf een andere in gezet van de sloop.
zullen er voor de winter wel aan toe zijn, ik heb maar 30k in de Peus gereden in 2,5 jaar) en heeft NOOIT iets van roestige remleidingen etc.