Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tooske schreef:Lijkt me sowieso sterk dat je met zijn tweeën 170 aan energie verbruikt zou hebben per maand.
minikatje schreef:Tooske schreef:Lijkt me sowieso sterk dat je met zijn tweeën 170 aan energie verbruikt zou hebben per maand.
Bovenop de 110 die we al per maand betaald hebben voor energie.
Huis was een vrij goed geïsoleerde woning met dubbel glas en isolatie.
Met antikraak heb je gewoon een huurcontract, wij betaalden kale huur plus g/w/e per maand.
Ons vermoeden is dat ze ook de energierekening van de buurvrouw op ons willen verhalen. (boerderijtje met voor en achter woning)
Buurvrouw was altijd thuis en had ook de ponyweide met stroomlint omheind, dat was niet de meest degelijke aanleg. Open draden op het erf etc.
Tooske schreef:Lijkt me sowieso sterk dat je met zijn tweeën 170 aan energie verbruikt zou hebben per maand.
.KimD schreef:minikatje schreef:
Bovenop de 110 die we al per maand betaald hebben voor energie.
Huis was een vrij goed geïsoleerde woning met dubbel glas en isolatie.
Met antikraak heb je gewoon een huurcontract, wij betaalden kale huur plus g/w/e per maand.
Ons vermoeden is dat ze ook de energierekening van de buurvrouw op ons willen verhalen. (boerderijtje met voor en achter woning)
Buurvrouw was altijd thuis en had ook de ponyweide met stroomlint omheind, dat was niet de meest degelijke aanleg. Open draden op het erf etc.
Maar dan is het toch niet all in? Kale huur PLUS GWL. Of lees ik het gewoon een beetje krom.![]()
Als je GWL hebt betaald dan moet de huurbaas ook een afrekening hebben, want dan zullen er ook meterstanden opgenomen zijn toen jullie zijn in en uitgetrokken.
Je zou zelf ook met de leverancier kunnen bellen.

In het contract staat ditCitaat:De maandelijkse kosten, verbonden aan deze bruikleenovereenkomst bedragen € 180,00 bij
aanvang. Daarnaast zal er elke maand 50 euro in rekening worden gebracht voor nuts.
Tevens worden de kosten voor Onderhoud & -assistentie servicecontract à € 31,00 maandelijks
geïncasseerd. Hiervoor teken je de bijgevoegde doorlopende machtiging
minikatje schreef:In het contract staat ditCitaat:De maandelijkse kosten, verbonden aan deze bruikleenovereenkomst bedragen € 180,00 bij
aanvang. Daarnaast zal er elke maand 50 euro in rekening worden gebracht voor nuts.
Tevens worden de kosten voor Onderhoud & -assistentie servicecontract à € 31,00 maandelijks
geïncasseerd. Hiervoor teken je de bijgevoegde doorlopende machtiging
Mijn vriend heeft hetzelfde contact
Char_elle schreef:Naheffing mag wel doorberekend worden op de huurder als deze kosten ook daadwerkelijk gemaakt worden. Logisch ook in mijn ogen. Ik zou even de afrekening opvragen, want verhuurder is verplicht deze op zo’n moment te tonen. Dan kun je zelf berekenen wat de werkelijke kosten zijn en of het inderdaad kan dat je zoveel bij moet betalen. Mocht je hulp nodig hebben hierbij, kun je mij altijd een pb sturen!
minikatje schreef:Char_elle schreef:Naheffing mag wel doorberekend worden op de huurder als deze kosten ook daadwerkelijk gemaakt worden. Logisch ook in mijn ogen. Ik zou even de afrekening opvragen, want verhuurder is verplicht deze op zo’n moment te tonen. Dan kun je zelf berekenen wat de werkelijke kosten zijn en of het inderdaad kan dat je zoveel bij moet betalen. Mocht je hulp nodig hebben hierbij, kun je mij altijd een pb sturen!
Dat lijkt me ook logisch, maar ik krijg geen factuur bij die mail.
Ze willen ons nieuwe adres om daar de factuur naartoe te sturen.
Bovendien is de persoon die het stuurt niet onze verhuurder.
We hebben zelf de begin en eindstand, daar komen wij niet mee op 2000 euro uit.
(momenteel beetje mijn grootste angst :' ) Yv_ schreef:Tooske schreef:Lijkt me sowieso sterk dat je met zijn tweeën 170 aan energie verbruikt zou hebben per maand.
Zeg dat niet te hard, ik betaal 155€ voor electriciteit en gas in mijn up.
Lijkt mij dat als je een allin prijs hebt afgesproken, het contract daar gewoon duidelijkheid in kan geven. Zou het gesprek van morgen afwachten.
Yv_ schreef:Tooske schreef:Lijkt me sowieso sterk dat je met zijn tweeën 170 aan energie verbruikt zou hebben per maand.
Lijkt mij dat als je een allin prijs hebt afgesproken, het contract daar gewoon duidelijkheid in kan geven. Zou het gesprek van morgen afwachten.
Tazzey schreef:Tooske schreef:Lijkt me sowieso sterk dat je met zijn tweeën 170 aan energie verbruikt zou hebben per maand.
Wij zitten op €196 met twee personen, dus het kan prima.
Vraag een specificatie en de eindafrekening, en controleer die tegen je eigen administratie.