Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Iinge_ schreef:Ik heb een klein huis, en geen tuin. Dus afval scheiden zit er niet indan heb ik een hele woonkamer vol vuilnisbakken
)LadyMadonna schreef:Wij hebben 3 containers.
Gft (gratis, elke 4 weken)
Papier (gratis, elke 4 weken)
Rest (€8 per keer, elke 4 weken)
Plastic en drankenkartons in zakken, elke 2 weken, gratis.
Dan doe ik zelf nog blik en glas apart (blik mag hier niet bij het plastic)
Overigens weet ik pas sinds een week dat chipszakken enzo niet bij t plastic mogen ivm aluminium binnenlaag... deed ik voorheen wel.. oeps
Cowboy55 schreef:Iinge_ schreef:Ik heb een klein huis, en geen tuin. Dus afval scheiden zit er niet indan heb ik een hele woonkamer vol vuilnisbakken
Geen papierinzameling bij jou/jullie? Papier verzamelen zou je zelfs in een 1-kamerappartement kunnen doen. Plastic en/of andere niet helemaal stankvrije stromen is natuurlijk een ander verhaal.....
Cowboy55 schreef:3 containers:
2x GFT (wij hebben nog een groene tuin en geen maanlandschap): 1x per 2 weken;
1 rest: 1x per 2 weken maar we bieden hem gemiddeld 1x per 4 weken aan;
Daarnaast:
1x papier per maand (veel gedoe met dozen)
1x plastic per maand (nog veel meer gedoe met zakken, stank, beestjes en als je 1x mist ben je echt de l*l)

Ik kreeg ook een container die nokvol zat, hij beweerde dat ie na het weekend werd geleegd, zat dus gewoon nog een week tussen. Ik kon dus al mijn klusafval niet kwijt..
Terwijl we bij ons oude huis juist ervoor hadden gezorgd dat de containers beide leeg waren. Bij huurhuizen is het zelfs verplicht (opleverpuntje)