De struggles van een fatsoenlijke bank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

De struggles van een fatsoenlijke bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 10:07

:+

Vorige week mijn billen welgeteld op 30 banken geparkeerd, samen met die van mijn wederhelft.

Wanneer ik hem lekker zacht en comfy vond zitten aarzelt mijn vriend over de kwaliteit. Hij is bang dat bij dit soort banken je ze op korte termijn kan vervangen omdat deze snel doorzakken.
Als ik op een ga zitten waarbij hij een goed gevoel heeft voelt het alsof ik een set bakstenen in mn rug heb.... We hebben een redelijk budget. Zeg momenteel tot de 1000 maar als ik een droombank vind die perfect past enz dan mag t ook best wat meer zijn. We zijn echte bankhangers dus voor een goede bank mag ook wel wat geld neergeteld worden.

Wat zijn belangrijke punten bij de aanschaf van een nieuwe bank? Moet hij juist vanaf het begin wat stijfjes zijn en vormt zich dit enkele maanden na aanschaf of mag het vanaf begin super zitten en hoef ik me niet druk te maken dat hij na 2 jaar gebruik doorgezakt naar het stort moet...

Paar eisjes:
- het moet een hoekbank zijn. Mijn partner is 1,94 en moet gestrekt kunnen liggen
- geen leer of kunstleer etc

Wie heeft er tips :) ?

Mri

Re: De struggles van een fatsoenlijke bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:25

Tip: investeer net iets meer en kies voor koudschuim kussens. Die blijven veel beter in model.
Ga naar een meubel boulevard en koes ook wat duurdere winkels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:26

Wij hebben thuis al een flink aantal jaar een grote hoekbank staan. De hoge leuning vind ik ontzettend fijn, en door de hoek kun je beide languit liggen. Het einde van de hoek heeft geen leuning waardoor wij hem voor het raam konden zetten zonder lichtverlies :-) een bank is zo ontzettend afhankelijk van smaak en gevoel.. kussens kunnen een bank al veel zachter maken. Dus je vriend de bank, en jij er mooie sierkussens bij om in je rug te steken?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 10:34

Goh inderdaad type kussens had ik nog helemaal niet over nagedacht...

Wat het belangrijkste is voor mij dat het iets is wat gewoon wat jaartjes mee kan gaan. We hebben net een huis gekocht een mijn mini hoekbankje voor mijn studenten appartementje is echt veel te klein haha.

Kan ik gewoon aan de verkoopster vragen of koudschuim een standaard is op dat hij eventueel met dat materiaal besteld kan worden?

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:38

Ik weet niet waar je woont maar in Dordrecht kun je je eigen bank laten samenstellen.. urban sofa's is het merk. Wij hebben daar diverse meubels vandaan en zijn zeer tevreden.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:41

Ik zou je echt aanraden om naar Ter Aar te rijden naar de Zit Maxx. Daar kun je het zo gek maken als je zelf wilt, qua prijs maar ook qua stoffen, opstellingen et cetera. Alles is daar naar je smaak aan te passen, het is echt ongelofelijk :')

We zijn er letterlijk een hele dag geweest van ochtend tot laat in de middag, maar hebben nu wel echt de meest fantastische bank ooit.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 10:55

Ik woon echt in een uithoek (omg. Maastricht) maar ik ben wel bereid een flinke rit ervoor te maken. Het is ook een uitgave voor langere termijn. Voor een fatsoenlijk paard reizen we ook stad en land af toch :D

@Fortidude: kan het zijn dat zij hun banken benoemd hebben naar Maastrichtse wijken? Ik kwam het tegen op internet als ‘bank Wolder, bank Caberg etc’ en dat zijn allemaal wijken in Maastricht. Toen ik zag waar ze gevestigd lagen moest ik keihard lachen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:59

Bedenk ook dat er al 100en mensen die banken hebben uitgeprobeerd, van rustig zitten tot lekker hoppen op de bank.
Het is logisch dat sommige dus zachter zijn geworden na al die bipsen op de bank.
Zo'n bank zal juist als je hem koopt de eerste tijd wat harder aanvoelen dan dat je vond hoe hij in de winkel zat.

Om een eerlijk mening te krijgen over de zacht/stevigheid van de kussens vraag gerust hoelang hij al in de winkel staat.
Staat hij er al een paar maanden dan weet je dus hoe hij is als hij eenmaal is ingezeten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:06

Een bank zal altijd wat zachter worden in gebruik, maar als je een kwalitatief goede bank koopt zal hij echt niet uitzakken.

Wij hebben onlangs deze gekocht:
Afbeelding
We hebben er in de winkel bijna een uur op gezeten en gelegen om te kijken of we hem fijn vonden

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 11:08

Zei mijn partner inderdaad ook al. We zagen een ander koppel zich neerploffen nou ze hadden net nog geen chips en cocktails in de handen!

Het probleem met verkopers (en dat zijn ze echt niet allemaal) is dat ze vaak niet eerlijk zijn. Ik ben zelf ook verkoopster in een elektronica zaak dus ik weet wel hoe t wereldje in elkaar zit. Er word in meubelzaken, keukenzaken etc op basis van conversie en bonussen gewerkt. Ik durf dus niet altijd uit te gaan van het geen wat een verkoper zegt.

@Liselot: die ziet er mega relaxed uit!! :) is dat nou een soort nubuck leer?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:10

Ja het is ecoleder, dus van dat zachtere leer met vleug er in. Hij is ook in stof te krijgen overigens

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:12

Ik snap het probleem niet zo goed.
Als je zoveel geld aan een bank uitgeeft dan kan je er van uit gaan dat het goed is, mits bij een gerenommeerde winkel uiteraard.
Kies uit wat je mooi vindt, lekker zit en koop het zou ik zeggen.

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:21

Ik ken de struggle, voor ons was de ektorp van ikea een uitkomst, bijkomend voordeel, als je hem zat bent kun je andere hoezen kopen.
Die zijn er ook in hoekbank model

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 12:14

Duur hoeft niet altijd te betekenen dat het goed is :) ik weet niet of jullie bekend zijn met de zaak ‘seats en sofa’. Echt een rotzaak. Hele agressieve manier van verkopen en banken staan makkelijk geprijst voor 1500+. Verkoper zei ‘als jullie vandaag beslissen mag die voor 700 euro weg.’ Kreeg er maar een apart gevoel bij en de bank voelde nogal cheap aan.

Hopen dat het vanmiddag rustig is op t werk zodat mn vriend eerder naar huis kan en we weer een ronde woonboulevard mee kunnen pakken :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:24

Hier idd ook lastig, zelf ben ik een stuk groter dan m'n vrouw. Rugleuning is voor mij vaak te kort als het voor haar net goed is, zelfde voor de zitting.

Hebben als laatste idd een IKEA bank gekocht als tussen oplossing en tegen de tijd dat we verder zijn met ons huis kijken we wel weer verder.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:25

Wij hebben jaren met een dure bank gedaan, maar het nadeel vond ik, omdat je toch meestal op dezelfde plek zit, zie je redelijk snel verschil tussen die plek en de plaatsen die niet of weinig gebuikt worden. Wij hebben dus nu gekozen voor een wat goedkopere bank, kun je wat vaker een nieuwe kopen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:29

Ik heb een modulaire bank van moduplus. Die kun je makkelijk veranderen en hij zit lekker.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 12:43

Van mij hoeft die ook niet mega duur te zijn. Dan krijg ik nog paniek als iemand met knoopjes aan de broek op mn bank gaat zitten hahaha....
Maar goed, de man heeft uiteraard ook wat te zeggen!

Misschien toch maar eens bij Ikea gaan kijken zo te lezen. We hebben ons alleen gericht op zaken met enkel banken... beetje dom

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:55

Liselot schreef:
Een bank zal altijd wat zachter worden in gebruik, maar als je een kwalitatief goede bank koopt zal hij echt niet uitzakken.

[ [url=m/p9mPou.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben er in de winkel bijna een uur op gezeten en gelegen om te kijken of we hem fijn vonden

Gave bank zeg, waar komt deze vandaan?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:28

Een bank kopen, wat een verschrikking!
Wij hebben in januari een nieuwe bank gekocht. De eis was dat we er allebei goed op moesten kunnen zitten/liggen/hangen. We hebben ook in verschillende zaken werkelijk waar op elke bank gezeten, zelfs op banken die we niet eens echt mooi vonden :+
Uiteindelijk gelukkig toch een bank gevonden waar we allebei goed op zitten, inderdaad met koudschuim in de kussens. Toch wel wat meer uitgegeven dan we eigenlijk bedacht hadden, maar ik wilde niet weer een bank waar we net als de vorige spijt van zouden krijgen. Wij zijn bij een Hjort Knudsen bank uitgekomen, een Deens merk.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:28

manonutjuh schreef:
Liselot schreef:

[ [url=m/p9mPou.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gave bank zeg, waar komt deze vandaan?

Gekocht bij InHuis in Hengelo

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 22:30

Fijn om te horen Bjarni! Bij welke zaak ben je uitgekomen?

Vandaag toch maar lekker gaan touren, zag dat het volgende week weer regent... beter dan in een meubelzaak dan met dit lekker weertje

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:34

We hebben hem bij A-meubel gekocht, maar zag dat Piet Klerkx ze ook verkoopt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:36

Wij hebben de onze bij Seats and Sofa's. Ook 1000 euro, stofcat 3, rood stofachtig iets. Je moet daar mazzel hebben, het is geen topwinkel. Maar deze zit heerlijk, ruime hoekbank met extra hocker.

Afbeelding

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 23:14

Afbeelding

Wij hebben 2 van deze in het grijs met een losse hocker. Ik zag hem in een foldertje, we zijn naar de winkel gegaan en hebben ze dezelfde avond daar nog besteld. Zitten vanaf het begin al meteen heerlijk. De bovenlaag is zacht en daaronder voelt het steviger. Ze komen van de kruit en kramer.

Hier in de buurt zijn ook wat lokale meubelwinkels die hele leuke banken hebben staan, waar de kwaliteit doorgaans ook echt goed van is.