Mijn huidige huis is heel fijn, alleen de badkamer en wc zijn echt wel aan wat nieuws toe. Dus! De uitgangspunten:
- woning is een appartement
- badkamer is ongeveer 1,5x1,5m. Staat nu een douchebak in (met kekke gordijntjes) en een wastafel
- wc is 1x1,5m. Staat nu een basic wc en een wastafeltje.
- ik ben GEEN klusser. Ik wil dus de verbouwing volledig laten doen
- budget is € 10.000
Ik heb ook al bedacht wat ik wil:
- inloopdouche + wastafelmeubel
- ingebouwde wc + wastafelmeubeltje
Gisteren al inspiratie op gedaan, ik weet wat ik wil qua tegelkleur etc. Moet alles natuurlijk nog precies uitzoeken, maar het idee is er al.
De grote vraag is nu alleen: en nu? Hoe nu verder? Wat zijn jullie ervaringen met het vervangen van badkamer+wc en dat laten doen? Laat je dat doen via de winkel(organisatie) waar je alles koopt, huur je een vakman in (en hoe vind je die?) en wat hoe is dat gegaan? En hoe beslis je waar je je materiaal koopt? Doe je dat bij een sanitairwinkel (Sanidirect, Baderie, lokale winkel) of trek je de bouwhandel leeg? Zijn er mensen die ervaring hebben met het verhogen van de vloer van een badkamer om daar de leidingen in weg te kunnen werken?
Kortom: ik ben héél benieuwd naar jullie ervaringen!
En inderdaad, niet die prutser inhuren.
Mijn schoonouders hebben net hun badkamer laten doen, is echt net klaar. Mocht je willen weten door wie of foto's willen zien dan kan dat! Er zit trouwens in Meppel een outlet voor badkamerdingen, daar hebben wij oa onze tegels en douchewandjes vandaan.
, leidingen getrokken, donderdag en vrijdag was de stukadoor er. Enige jammere is dat mijn waterdruk nou wel gehalveerd is