Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:Hier hetzelfdeIk heb een creuset fluitketel op inductie, en ik heb mijn waterkoker geen moment gemist. Ik meet de hoeveelheid water af met de mok waar de thee in gaat. Of bij een theepot gewoon tot aan het streepje.
Inductie gaat echt enorm snel, dat zal bij gas wat minder zijn.
Plus een ‘nostalische’ fluitketel ziet er ook nog gezellig uit! Staat standaard op het fornuis, dus minder vulling op het aanrechtblad.
zonnebloem18 schreef:Dit is wel een uitgebreid artikel: https://groener.wordpress.com/2007/11/1 ... luitketel/
Wij hebben een waterkoker, maar wij hebben zonnepanelen waardoor het altijd voordeliger is dan het gebruiken van gas.

8nnemiek schreef:Aluminium werkt inderdaad nooit op inductie. Ik dacht dat jullie bedoelde dat de pannen stuk gaan door het gas haha.
Als er een magneetje aan blijft hangen dan is de pan meestal geschikt voor inductie, maar het staat er ook altijd bij in de winkel. Al vind ik die aluminium pannen met dubbele (ijzeren) bodem ook niet fijn, die worden niet warm genoeg op inductie.
gietijzer trekt niet zomaar krom
palousa_boy schreef:Gewoon goede pannen kopengietijzer trekt niet zomaar krom
![]()
Hier ook een fluitketel die sochtends vaak op het gasfornuis gaat voor de thee bij het ontbijt en de rest van de dag staat hij water warm te houden op de houtkachel