aanrijding gehad zelf niks gemerkt van de aanrijding wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fenja

aanrijding gehad zelf niks gemerkt van de aanrijding wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 22:07

Ok even het volgende. Ik was met de bus van mijn werk dingen aan het rondbrengen met collega. Nu is er gebeld naar mijn werk dat ik een auto aangereden zou hebben met de achterkant van de bus. Wij hadden niks vernomen en waren verder gereden. Nadat ik mijn werk gesproken had zijn we direct terug gereden naar deze mevrouw. Op de plek waar het gebeurd zou moeten zijn ben ik geweest en kan me de situatie nog voor de geest halen. Echter ben ik nergens tegen aan gereden en heeft mijn bijrijder ook niks gevoeld.

Aan onze auto is niks te vinden de bus heeft geen schade. De auto van de tegenpartij wel maar de schade zit aan de bestuurders kan helemaal op de buitenkant van de ronding van de bumper achter. Ik heb er een foto van maar deze plaats ik niet hier op internet. De schade ziet er uit zoals je ook zou hebben als je een paaltje achter de auto over het hoofd hebt gezien en op die plaats zit de schade ook. Geen deuk wel gekraste bumper op 4 verschillende plekjes boven elkaar dus niet 1 rechte streep. Voor zover ik aan de schade van de auto van de tegenpartij kan zien moet ik als ik die schade gereden zou hebben dat wel gevoeld hebben. Maar dat is mijn mening hier in. En ook mijn bijrijder deelt deze mening.
Nu is de bus niet van mij maar van mijn werk. De auto van de tegenpartij was van haar vader en nu gaan we morgen de schade formulieren invullen. Dit zodat zij de gegevens van haar vader kan krijgen en ik van mijn werk het invullen doen we op mijn werk.

Ik weet alleen niet wat ik nu moet doen want naar mijn idee kan ik die schade niet gemaakt hebben. En mijn bijrijder deelt deze mening. En ergens van beschuldigd worden terwijl ik het niet gedaan heb vind ik niet leuk.

Ten eerste zou ik het gevoeld moeten hebben.
Ten tweede mijn bijrijder heeft ook niks gemerkt.
Ten derde er zou dan ook iets zichtbaar moeten zijn aan de bus waardoor deze schade ontstaan is. Maar er is niks terug te vinden op de bus ik kan ook nergens een kras vinden die dit mogelijk veroorzaakt heeft.

De bus is verder goed verzekerd ik twijfel alleen heel erg of ik die schade wel gereden heb met de bus. Ik ben helemaal niet een persoon die doorrijd na een aanrijding en heb ook nog nooit eerder een aanrijding veroorzaakt. Wat zouden jullie doen in deze situatie.?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:09

Bel het juridisch loket! Die adviseren je gratis.

Vervelende situatie... succes ermee.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:11

Alle gegevens naar eer en geweten invullen en de verzekeringen van beide partijen het laten uitzoeken.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:11

Zoals jij de schade omschrijft zou ik ook denken dat je die gevoeld moet hebben. Ik heb bij mijn vorige werkgever veel op busjes gereden en helaas daarbij ook een keer schade gemaakt. Deze leek aardig op wat jij hier omschrijft en ik heb het daadwerkelijk gevoeld. Alsof de bus tegen gehouden werd aan de achterkant. Je zou kunnen informeren in de buurt of dat er misschien een camera hang of iemand het gezien heeft. Maar aan de andere kant moet je jezelf de vraag stellen of dat je zo ver wilt gaan...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:12

als je zeker weet dat je dat het niet gedaan hebt niks invullen.
ik werk ook bij een bedrijf en wik krijgen ook vaak door dat de chauffeur schade heeft gemaakt en door gereden is.
9 van de 10 kunnen bij logisch na denken niet dan gemaakt zijn.
er zijn erg veel mensen die zo hun eigen schade door een ander betaald willen hebben :j

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:13

Lastig, misschien heeft ze inderdaad wel gewoon een paaltje geraakt terwijl jullie net achter haar langs reden en denk ze mooi even de schade op jullie te verhalen, want het paaltje vergoed niks natuurlijk.. Als het je verder niks kost en je verder geen problemen krijgt met je baas zou ik gewoon aankaarten hoe jij er over denk, maar alsnog het schadeformulier invullen. Zou niet het risico willen lopen op een discussie/ruzie met de tegenpartij.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 22:15

Ashleytjuhh schreef:
als je zeker weet dat je dat het niet gedaan hebt niks invullen.
ik werk ook bij een bedrijf en wik krijgen ook vaak door dat de chauffeur schade heeft gemaakt en door gereden is.
9 van de 10 kunnen bij logisch na denken niet dan gemaakt zijn.
er zijn erg veel mensen die zo hun eigen schade door een ander betaald willen hebben :j

Inderdaad en een bus met een grote naam er op die langskomt is makkelijk te bereiken / bellen. Ik heb inderdaad het idee dat ik die schade niet gereden heb.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 22:17

Dani199764 schreef:
Lastig, misschien heeft ze inderdaad wel gewoon een paaltje geraakt terwijl jullie net achter haar langs reden en denk ze mooi even de schade op jullie te verhalen, want het paaltje vergoed niks natuurlijk.. Als het je verder niks kost en je verder geen problemen krijgt met je baas zou ik gewoon aankaarten hoe jij er over denk, maar alsnog het schadeformulier invullen. Zou niet het risico willen lopen op een discussie/ruzie met de tegenpartij.

We gaan contact opnemen met de verzekering van de bus morgen. Het bedrijf heeft geen zin in ruzie met iemand uit het zelfde dorp als het bedrijf. Dat wil ik ook niet maar ga ook niet zeggen dat ik die schade wel heb gereden want ik weet van niets. Een paaltje op de plek waar het gebeurd is is niet mogelijk er stonden geen paaltjes

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:19

Wat zegt je baas over de situatie?

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 22:20

Rose123 schreef:
Zoals jij de schade omschrijft zou ik ook denken dat je die gevoeld moet hebben. Ik heb bij mijn vorige werkgever veel op busjes gereden en helaas daarbij ook een keer schade gemaakt. Deze leek aardig op wat jij hier omschrijft en ik heb het daadwerkelijk gevoeld. Alsof de bus tegen gehouden werd aan de achterkant. Je zou kunnen informeren in de buurt of dat er misschien een camera hang of iemand het gezien heeft. Maar aan de andere kant moet je jezelf de vraag stellen of dat je zo ver wilt gaan...

Ik heb rondgekeken maar op de plek waar het gebeurd is hangen geen camera’s het is aan het begin van een straat om een strook gras heen geen huizen dicht in de buurt.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 22:21

future_vet schreef:
Wat zegt je baas over de situatie?

Die zeggen geen zorgen maken de bus is verzekerd. Dat snap ik ook wel. Wat ik echter niet kan snappen is dat ik de gereden schade niet gevoeld zou hebben en dat er op de bus ook niks terug te vinden is.

8nnemiek

Re: aanrijding gehad zelf niks gemerkt van de aanrijding wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 07:04

Is er geen verf terug te vinden bij de deuk? In een kras blijft meestal wel wat lak achter. Dan kun je bewijzen dat het niet van de bus kan komen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:07

Op de voorkant van het schadeformulier gewoon de gegevens netjes invullen, zorgen dat beide partijen de doordruk hebben en dan op de achterkant jou versie invullen en aangeven dat jij denkt dat het niet zo kan zijn omdat.... (vul maar in) oh ja. Ik zou dan niet tekenen de voorkant (handtekening) ondanks dat het geen schuld bekend. Maar dan maak je meteen duidelijk voor de verzekering dat er iets aan de hand is.

Dan is het verder aan de verzekeringen onderling en als die geen reden zien om uit te keren doen ze dat heus niet hoor. ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:11

Als jullie er niet uit raken mag je twee versies en twee tekeningen invullen. Zet er letterlijk bij dat je niets gevoeld hebt en teken je manoeuvre duidelijk uit. Vergeet de achterkant niet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:04

Heb je al contact gehad met de verzekering voor advies? Dat lijkt me een logische eerste stap.

TS geeft aan dat ze er naar haar idee niks mee te maken heeft (zij + bijrijder niks gemerkt) plus er is geen schade te zien aan de bus. Ik vraag me af of het in die situatie wel handig is om een schadeformulier in te vullen, dat is dan toch een erkenning dat ze er iets mee te maken heeft? Voor hetzelfde geld heeft de tegenpartij inderdaad een paaltje geraakt en proberen ze het nu bij jou in je schoenen te schuiven.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:15

Ik weet niet om wat voor bus het gaat, maar dat moet je echt gevoeld hebben.
Wij hebben een werkbus (met grote open laadbak) en een 3-paards vrachtwagen en zelfs bij beide voelen we het als we wat raken. Pas als je in een grote vrachtwagen rijd is de mogelijkheid er dat je het niet voelt.
Ik zou gewoon jouw versie van het verhaal op het formulier zetten. Dan zoeken de verzekerings maatschappijen het lekker onderling uit.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:22

Ik zou zeker geen schadeformulier invullen, als je zeker weet dat je het niet hebt gedaan.

Jouw tegenpartij kan aangifte doen van aanrijding en (mits ze getuigen heeft, dat de auto daar zonder schdae geparkeerd is) kan ze via het waarborgfonds haar schade vergoed krijgen.

Als je jouw versie op het papier zet, dan gaat je maatschappij het uitzoeken, terwijl die er in dit geval niets mee te maken heeft. Jij hebt immers niets gedaan.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:37

linnnh schreef:
Ik zou zeker geen schadeformulier invullen, als je zeker weet dat je het niet hebt gedaan.

Jouw tegenpartij kan aangifte doen van aanrijding en (mits ze getuigen heeft, dat de auto daar zonder schdae geparkeerd is) kan ze via het waarborgfonds haar schade vergoed krijgen.

Als je jouw versie op het papier zet, dan gaat je maatschappij het uitzoeken, terwijl die er in dit geval niets mee te maken heeft. Jij hebt immers niets gedaan.

Dit dus :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:39

Het argument van haar baas lijkt me duidelijk. Daarom zou ik hem juist wel invullen. Maar dan wel met jouw versie van het verhaal.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:49

HorseTopShop schreef:
Het argument van haar baas lijkt me duidelijk. Daarom zou ik hem juist wel invullen. Maar dan wel met jouw versie van het verhaal.

Prima dat haar baas zegt dat de bus goed verzekerd is. Maar als TS écht niets heeft gedaan, dan heeft de verzekeraar van de bus er geen klap mee te maken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:54

Dit bedoel ik dus.

fenja schreef:
We gaan contact opnemen met de verzekering van de bus morgen. Het bedrijf heeft geen zin in ruzie met iemand uit het zelfde dorp als het bedrijf.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 19:32

De papieren zijn ingevuld. Ik heb echter verklaard dat ik verder niets vernomen heb en dat de bus ook niks heeft. De bijrijder geeft dit ook aan. De bijrijder is in mijn geval als mijn getuige ingevuld. De mevrouw zei dat een buurman getuige was geweest (ik heb geen buurman gezien en de plek waar het gebeurd is is ook niet zichtbaar uit een woning van de buurman.) maar die staat niet ingevuld als getuige op het schadeformulier. Schadeformulier is wel ondertekend omdat dat moet. Het is aan de verzekeringsmaatschappijen om uit te zoeken wat er aan de hand is. En of er uitgekeerd gaat worden. Deze mevrouw heeft niks meer aan haar getuige omdat dit niet vermeld is op het formulier van haar kant. En het inmiddels ondertekend is. Wij hebben een gedeelte en zij heeft een gedeelte. Het is nu afwachten wat de verzekering gaat doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:47

Waarschijnlijk zal de verzekering dit wel uit gaan vechten. Je rijd op een herkenbare bus dus kan me zo maar voorstellen dat mevrouw de deukjes zag, de buurman even nieuwsgierig kwam neuzen en zich alleen jullie bus kon herinneren. Jouw baas is het verstandigst, geen gedoe maken, mensen uit eigen klein dorp en als bedrijf wil je geen gedoe en zeker op het platteland gaat het meteen rond. Los van het feit of je er nu wel of niet een deukje in hebt gereden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:02

Ik snap dat je je zorgen maakt, en je verward voelt omdat jij het idee hebt dat je het niet hebt gedaan en dat je nu (vals) beschuldigd wordt. Ook vanaf je werk zullen ze daar misschien iets van vinden en wil je het liefst je onschuld bewijzen.
Wat regelmatig gebeurt (is mijn ervaring) is dat autos al een schade hebben, en dat er dan iemand of een bedrijf wordt aangemerkt van 'die schade heb jij gemaakt' terwijl het soms totaal iemand anders was.

Ik zou jouw versie gewoon zo op papier zetten en het bedrijf het verder laten regelen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:39

Je kunt beste ALTIJD het formulier invullen. Vermeld duidelijk jouw versie van de feiten. Daar teken je voor niet voor verantwoordelijkheid :)