Een foto van hier heb ik niet direct, maar ze lijken heel erg op deze:

Iemand een idee wat het is en of het giftig is voor konijnen?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

.
Ibbel schreef:Het is een stuk handiger de boom van je buren te fotograferen op het moment dat-ie gewoon vol in het blad staat. Afgevallen blad is wel heel lastig om op af te gaan, laat staan afgevallen blad 'wat er op lijkt'. Wat je hier laat zien lijkt wilgenblad te zijn, maar dat wil niet zeggen dat de boom van je buren een wilg is.
MaudiW schreef:http://www.groenrijk.nl/GroenEncycloped ... riacanthos
dit is hem denk ik maar of hij giftig is weet ik niet. Bij mijn ouders kan je nu niet meer de auto of het huis in stappen zonder ze je aan je voeten te hebben....
Roodvos schreef:Ibbel schreef:Het is een stuk handiger de boom van je buren te fotograferen op het moment dat-ie gewoon vol in het blad staat. Afgevallen blad is wel heel lastig om op af te gaan, laat staan afgevallen blad 'wat er op lijkt'. Wat je hier laat zien lijkt wilgenblad te zijn, maar dat wil niet zeggen dat de boom van je buren een wilg is.
Juist, zoiets wilde ik ook zeggen.
Dit lijkt op wilg, maar als het gaat om "lijkt op" dan zou het ook nog blauwe of gele/gouden regen kunnen zijn. Hoewel dat blad iets ronder is. Of nog iets anders...
tengeltje11 schreef:Lijken ook op wilgenblaadjes.
Hoe groot zijn ze?
Desty schreef:Ik denk eerder dat het de fluweelboom is. Deze wordt ook als een van de eerste geel in het najaar.
KLIK
Kuggur schreef:Ik begrijp dit soort hopeloze topics niet; hoe denk je dat je een betrouwbare determinatie kunt maken met behulp van een foto, niet eens van de afgevallen blaadjes zélf, maar van blaadjes "die er op lijken". Zeker gezien de betreffende blaadjes niet een ongewone vorm hebben.
Pien63 schreef:Het is de Gleditsia zoals al werd genoemd. Naast blaadjes liggen er dus ook lange dunne 'haar' achtige sprieten bij zoals je ook op de foto van TP kunt zien (linkerbovenhoek foto)

. Het is dus blijkbaar niet zo dat die blaadjes er altijd gaan liggen, het komt gewoon omdat er de laatste dagen zoveel wind is.
.