Ik stam uit de tijd van de Langspeelplaat (
), het cassettebandje en later de CD..En heb dan ook een hele collectie (vnl oude) muziek... het grootste gedeelte van die CDs ben ik aan het inladen op mn MacBook, zodat ik daar nog gebruik van kan maken..
Maar, je hebt tegenwoordig ook Spotify, je hoeft dan geen nrs meer te kopen maar kan voor 10€ pm streamen.. als je 10 liedjes of 1 CD per maand zou 'kopen' , heb je het er al uit.
Als je 2 uur per dag muziek streamt kost dat je 3100MB, dus met een abonnement van 5G of hoger kom je wel weg.. (als je het online blijft doen en niet offline beschikbaar maakt)
Je hebt ook IMusic. Aangezien ik Apple heb, kan ik daar ook wat mee. Kost ook 10€ pm meen ik, en volgens de snel doorgelezen handleiding kan het heel veel... Op het moment dat je je abonn opzegt, ben je wel veel kwijt geloof ik.
Er zitten vast jongere mensen op bokt die hier verstand van hebben en mij de voors / tegens en werkwijze op een eenvoudige manier kunnen uitleggen
Ben benieuwd!

En je favorieten en eigen afspeellijsten kan je natuurlijk ook downloaden. 

Ik heb altijd Spotify gehad en dat werkt inderdaad vlekkeloos over alle platforms. Had er echt nooit problemen mee. Echter gebeurde het steeds vaker dat met name hiphop artiesten hun muziek niet meer (gelijk) uitbrachten op Spotify en wel op iMusic. Na een proefabonnement van 3 maanden was ik om. Vind de interface esthetisch gezien een stuk mooier (dat is lang niet voor iedereen belangrijk maar voor mij zeker wel een factor) en het aanbod is minstens even groot, al dan niet groter. Heel veel verschil maakt het denk ik niet, het is echt persoonlijke voorkeur. Een andere rede waarom ik bij iMusic zit is omdat ik daar met studentenkorting via Unidays maar 5 euro per maand betaal.