Tot ik laatst las over het zelf opknappen van een trap, met een beetje moeite zou je al een heel eind moeten komen. Gelukkig ben ik zelf vrij handig als het gaat om slopen en opknappen dus toen ik laatst een beetje aan de trapbekleding peuterde bleek dat het relatief makkelijk loskwam. Eerst even met mijn vriend overlegd: ging ik echt de trap kaaltrekken? En wat dan? Zelf bekleden ging hem niet worden, maar een goede trapverf zou zijn werk ook moeten doen.
Komende week heb ik voorjaarsvakantie, een mooi moment om ermee aan de slag te gaan. Dus vanmorgen ging ik gewapend met een stanleymes en plamuurmes de trap te lijf.
De oude trapbekleding: vol vlekken, muf en versleten.

Het eerste resultaat na 15 minuten: oooh, dit valt mee!

Helaas leek het erop dat er alsmaar meer lijm en nagels waren gebruikt naarmate ik hoger de trap op kwam.

Uiteindelijk was dit het resultaat na 2 uur lang steken, trekken en vloeken: 14 traptredes en 3 vingerknokkels kaal.

Straks eens kijken of de lijm op waterbasis is of niet, ik vermoed het laatste dus het wordt straks eerst een ritje naar de bouwmarkt voor goede lijmverwijderaar. Dan de resterende nagels eruit trekken en gaatjes opvullen.
Uiteindelijk wil ik de trap schilderen, maar welke verf en kleur we willen zijn we nog niet helemaal over uit. Gelukkig hebben we nog even om daarover na te denken.
Heerlijk, dit soort spontane ideeën.

(zit met katten en als die die troep op hun pootjes krijgen )

Bij ons ging het er vrij makkelijk vanaf omdat er vloerbedekking op lag van 1963.
Alleen de rugbekleding en van die domme spijkertjes overal, dat was echt vreselijk werk.
jeetje wat pokkewerk was dat. 

. Heb tot nu toe dreft gebruikt , dasty en dan chemische meuk en de verfbrander . De stoot borden willen niet kaal ook niet met de verfkrabber , is een rot trap misschien lak ik hem af en laat ik hem zo