Nieuwe (samsung)telefoon voor Opa?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Nikita

Nieuwe (samsung)telefoon voor Opa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 16:30

Lieve Bokkers,

mijn opa is op zoek naar een nieuwe samsungtelefoon. Zijn vorige, een s4 mini, heeft problemen met de accu en daarom wil hij graag een nieuwe. Nou blijft het een opa en is hij niet heel handig met technische snufjes...Maar meneer wil natuurlijk wel graag een beetje een hip telefoontje om mee te doen met de kleinkinderen ;) :D

We zijn dus op zoek naar een samsung (ivm besturingssysteem dat hij begint te begrijpen), prepaid, goede batterij en een leuke camera erop. Opa wil ook graag dat de telefoon nog in zijn broekzak past.

Zijn er bokkers met suggesties? Ik wil graag voorkomen dat Opa straks een hele dure telefoon krijgt aangesmeerd. Een abonnement is absoluut niet nodig met zijn mobiel gebruik. Het budget is maximaal 300 euro, maar dit vind ik persoonlijk erg veel en wil liever niet dat hij dat gaat uitgeven voor een speeltje waar hij de helft maar van snapt haha.

Heel erg bedankt voor het meedenken!

Goof

Re: Nieuwe (samsung)telefoon voor Opa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:35

Deze eisen zijn zo duidelijk dat je heel simpel alle Samsung modellen kunt bekijken en die kunt filteren. ga desnoods even bij een mediamarkt kijken welke modellen er zijn en welke dan ook nog een handig formaat hebben.
Kom je verder mee dan tips vragen op bokt ;)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 16:38

Goof schreef:
Deze eisen zijn zo duidelijk dat je heel simpel alle Samsung modellen kunt bekijken en die kunt filteren. ga desnoods even bij een mediamarkt kijken welke modellen er zijn en welke dan ook nog een handig formaat hebben.
Kom je verder mee dan tips vragen op bokt ;)

Ik was inderdaad al van plan om mee te gaan, maar ik hoopte dat bokt eventueel nog suggesties voor opa-vriendelijke telefoons. Ik heb al bij de Phonehouse gekeken maar ik heb zelf niet zoveel verstand van al deze specificaties. Vandaar mijn vraag...
wel bedankt voor je antwoord!

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:42

Ik heb een A3, dat is een serie die prima werkt maar wat goedkoper is dan de S-versie.
Wel kan mijn telefoon geen verbinding maken met de wifi, omdat ie de 5 megahertz (?) niet ondersteunt, dat is wel een groot nadeel, maar thuis en eigenlijk overal behalve op school heb ik prima wifi, prima camera en accu en heb er volgensmij 200 euro voor betaald

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:52

Ik heb ook de A3, ben ook tevreden. Zolang je niet teveel van je telefoon vraagt doet hij het prima. Qua formaat past ie wel in m'n broekzak, maar is niet heel klein.
Camera vind ik matig, maar als je gewoon af en toe een foto wil maken is hij prima.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:05

Misschien een wat nieuwere versie van de S4 mini? Bijvoorbeeld S5 mini of de S6 mini. Ik gok dat de telefoons grotendeels gelijk aan elkaar zijn, dat is misschien ook wat makkelijker voor je opa! :)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:07

Destination schreef:
Misschien een wat nieuwere versie van de S4 mini? Bijvoorbeeld S5 mini of de S6 mini. Ik gok dat de telefoons grotendeels gelijk aan elkaar zijn, dat is misschien ook wat makkelijker voor je opa! :)

S5 mini zou inderdaad nog kunnen, ik denk dat de S6 mini buiten budget valt

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:08

De s5 mini is echt een top telefoon! Maar alle smartphones hebben helaas geen accu die dagen meegaat, dat kun je gewoon niets vergelijken met de nokia''s van vroeger.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:09

Lonneke2001 schreef:
Destination schreef:

Er bestaat geen s6 mini :o

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:09

Minoes schreef:
Lonneke2001 schreef:

Er bestaat geen s6 mini :o

Nee ik kon hem al niet vinden, maar aangezien dat hierboven werd gezegd nam ik aan dat die er wel was :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:11

Oh dat verklaart _O-
Maar ze zijn al bij de S7, toch? Ik dacht dat de mini tegelijk uitkwam met de grote versie altijd. But then again, ik hou niet zo van Samsung.

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:12

Misschien eens bij de J serie van samsung kijken.
Zowel mijn vader (J1) als ook mijn moeder (J3) heeft een en
ze zijn er allebei tevreden over.
Niet te duur en voor de eisen van minder fanatieke gebruikers
een prima telefoon volgens mij.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:13

:= er bestaat wel een s5 mini, die heb ik 2.5 jaar gehad en nu heeft m'n moeder er plezier van :D

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:17

Ik heb nu de S5 mini, ding gaat nu 2 jaar mee en begint wel een beetje op te raken, maar ik gebruik hem ook wel redelijk intensief (plus dat mijne een miskleum is want hij was na 3 weken al kapot waardoor hij naar de telefoonwinkel moest etc. :+). Nou is dat niet zo interessant, maar ik vind het wel een super fijne telefoon. Hij past qua formaat goed in broekzakken maar is ook groot genoeg voor mannenvingers. Hij is makkelijk te begrijpen en de camera kan mooie foto's maken. De batterij gaat lang mee vind ik (ik merk nu pas sinds een paar weken dat hij sneller leeg gaat). Er zijn veel hoesjes voor te vinden online wat misschien ook handig is en ik geloof dat hij ook in het budget valt :)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 18:13

Bedankt voor alle reacties! Ik ga zeker even kijken naar de s5 mini! En de J-serie klinkt ook interessant!

Opa vindt J5 ook heel mooi haha! Dat wordt even kijken in de winkel of hij het juiste formaat is, maar opa denkt dat het juist wel handig is te bedienen. Bedankt allemaal!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:29

Nieuwe batterij voor z'n huidige telefoon kopen?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:33

ik heb ook een a3 2016, is misschien wel wat groot voor je opa, maar ik vind het een erg fijne telefoon

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 22:14

cissy schreef:

Helaas hebben we dit gedaan en het lijkt niet te helpen. En hij heeft geen verzekering afgesloten...

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:18

Ik heb mijn moeder een A3 gegeven . Die is absoluut niet technisch maar komt hiermee prima door

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:58

Waar heeft hij hem gekocht? Als er nog garantie op zit zou ik allereerst even langs een Samsung point gaan, met de bon. Samsungs staan erom bekend dat de batterij kuren kan gaan geven, desalniettemin hoort het apparaat wel gewoon mee te gaan voor 2 jaar(garantie).

En daarbij zou ik toch nog even willen vragen, hoeveel beltegoed gebruikt hij? Vaak is een heel klein abbonnementje met (vertraagd) onbeperkt internet en wat belminuten voor een aantal euro's in de maand toch goedkoper. Daarnaast heb je nog als voordeel dat als het internet een keer aan blijft staan het beltegoed niet gelijk leeg wordt getrokken. Maar goed, dit allemaal even terzijde :).

Voor het gemak voor je opa en zijn gebruik zou ik gaan voor de S5mini, maar zou hierbij wel even willen zeggen dat deze ongeveer dezelfde problemen kán hebben met de accu.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 17:31

Opa heeft de j5 aangeschaft en is helemaal gelukkig ermee. Bedankt allemaal voor het meedenken!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:09

Ik wou idd ook een j5 aanraden maar hij heeft m al zie ik. Welk model heeft ie? Die van 2015 of 2016? Ik heb de 16 en mn ma de 15. We zijn er allebei erg tevreden over. Mn ma is ook niet zo heel handig ermee maar gaat erg goed. Wel groot voor in de broekzak trouwens.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 18:10

Siersma schreef:
Ik wou idd ook een j5 aanraden maar hij heeft m al zie ik. Welk model heeft ie? Die van 2015 of 2016? Ik heb de 16 en mn ma de 15. We zijn er allebei erg tevreden over. Mn ma is ook niet zo heel handig ermee maar gaat erg goed. Wel groot voor in de broekzak trouwens.

De 2016.
hij is eigenlijk heel blij met het formaat. Typt en kijkt wat makkelijker haha

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:14

cissy schreef:

Zat ik ook aan te denken.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:43

Ik heb een a5, is precies het budget, heeft handige functies als een zaklamp en goede camera, past in je zak en heeft een heel fijn helder beeldscherm!