connie64 schreef:wow 89 euro voor 4 personen lees ik hierboven????
douchen jullie wel iedere dag, staat er wel een kachel aan?
sorry maar ik geloof er echt niets van, wij betaalden in ons vorige huis met zn tweeen al 280 euro en ja dan hadden we ook een open haard die in de winter dag en nacht aanstond.
Aangezien je voorschotbedrag afhankelijk is van wat je verbruikt, van je woonoppervlakte, van de mate van isolatie etc, kun je daar helemaal niets over zeggen. Zelfs in dezelfde woning wisselt het nog sterk. Ik betaal maandelijks 140 euro, mijn buurvrouw 70. Give or take a few. Zelfde woning, ZIJ zou theoretisch gezien méér moeten verbruiken omdat zij op de hoek zit. Maar dat doet ze dus niet. Nou kan ik (zoals heel veel mensen doen
) woestig de Eneco bellen en roepen "IK BETAAL TEVEEL!!! Mijn buurvrouw betaalt de helft minder dan ik!!!!" maar mijn voorschot is, gezien mijn verbruik, gewoon terecht. Mijn man werkt thuis, er staan 24/7 een aantal computers aan thuis, er staat een ouwe, stroomvretende vriezer in de kelder, ik zet NOOIT iets uit
Ik verbruik inderdaad minder gas dan mijn buuf maar wel 3 keer zoveel elektra
Wat ik wil zeggen: Je kunt niet op basis van je eigen verbruik en voorschotbedrag concluderen dat iemand anders teveel of te weinig betaalt