Aangezien ik geen rijbewijs heb voor de auto, en dus afhankelijk ben van ander vervoer, gebruik ik nogal eens mijn brommer. In deze tijd van het jaar is dat helaas een beetje koud en stuit ik op een vervelend probleem. Als ik mijn brommerhelm op heb, beslaat deze tijdens het rijden. En als het dan vrij koud is, zoals vanmorgen, bevriest die condens direct. Niet heel handig, want je ziet dan geen steek...
Vizier (een klein eindje) open zetten heeft geen nut, want dan gaat mijn bril ook gezellig meedoen met beslaan. Deze bevriest gelukkig niet, maar om de kilometer de bril moeten afvegen omdat je niks ziet, is ook niet alles. Bovendien ben je dan niet met de aandacht bij t verkeer, wat weer gevaarlijke situaties en ongelukken in de hand werkt... Liever niet... Bovendien is vizier open (kiertje of helemaal) soms best wel heel koud voor t hoofd
... Ik zoek dus nu dé gouden tip die ervoor zorgt dat mijn vizier niet meer beslaat/ bevriest onderweg. Wellicht dat er hier Bokkers zijn die ook op brommertje rondtuffen en weten hoe je dit oplost. Namens mijn hoofd én de andere verkeersdeelnemers alvast bedankt voor jullie adviezen/ tips!