Samsung S5 mini nu kopen? Nog up-to-date?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Samsung S5 mini nu kopen? Nog up-to-date?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 18:41

Hoi,

Mijn S4 mini heeft het vrijdag begeven en een medewerker bij KPN zei me dat dat waarschijnlijk is gebeurd omdat hij een update niet meer aankon wegens veroudering.

Nu wil ik zo snel mogelijk een nieuwe mobiel van max 250 euro. De nieuwste Samsungs zijn me veel te duur, dus ik kijk vooral naar de S5 mini, maar krijg ik dan niet al gauw hetzelfde probleem als met de S4 mini? Als dat verhaal klopt tenminste, want ik heb hem maar 2 jaar en een paar maanden gehad. Had gehoopt er langer mee door te kunnen!

Help?

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:47

Ik heb mijn s5 mini juist net vervangen omdat hij erg traag werd. Hij heeft maar 1.5 mb ram en dat merk je wel met de nieuwste versie van Android en wat zwaardere apps

Lonni

Re: Samsung S5 mini nu kopen? Nog up-to-date?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:49

Lijkt mij dat het prima kan hoor, ik heb een S2 plus die al 4 jaar lang trouw zijn werk doet. Hij wordt traag maar niet vervelend of zo. Echter gaat de batterij langzaamaan dood nu dus heb ik verdergekeken en ga ik waarschijnlijk voor een A3, die is nieuw,(qua updates etc) onder de 250 euro en voor mij een prima modelletje, wellicht ook iets voor jou?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 18:49

Gwahir schreef:
Ik heb mijn s5 mini juist net vervangen omdat hij erg traag werd. Hij heeft maar 1.5 mb ram en dat merk je wel met de nieuwste versie van Android en wat zwaardere apps

Ja daar was ik wel bang voor! Wat heb je als opvolger gekozen?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 18:50

Lonneke2001 schreef:
Lijkt mij dat het prima kan hoor, ik heb een S2 plus die al 4 jaar lang trouw zijn werk doet. Hij wordt traag maar niet vervelend of zo. Echter gaat de batterij langzaamaan dood nu dus heb ik verdergekeken en ga ik waarschijnlijk voor een A3, die is nieuw,(qua updates etc) onder de 250 euro en voor mij een prima modelletje, wellicht ook iets voor jou?

A3 staat ook op mijn watchlist, maar de accu schijnt de dag niet goed door te komen lees ik in reviews.

Overigens was de S4 mini nog helemaal gaaf! Altijd in hoesje gehad met beeldbeschermer, geen krasje te zien. Maar toch is hij echt morsdood na iets meer dan 2 jaar gebruik, terwijl ik toch wel voor een jaar of 4 wilde gaan.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:52

Ik denk dat qua accu van de A3 het er vooral aan ligt wat jij allemaal op je telefoon doet.
Ik ben nog scholier en ben dus enkel in de pauzes en na school met mijn telefoon bezig. Een vriendin van mij heeft de A3 en die heeft hier geen problemen mee. Wel denk ik dat als je er volle dagen mee bezig bent dat de accu idd niet goed genoeg is

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 18:54

Lonneke2001 schreef:
Ik denk dat qua accu van de A3 het er vooral aan ligt wat jij allemaal op je telefoon doet.
Ik ben nog scholier en ben dus enkel in de pauzes en na school met mijn telefoon bezig. Een vriendin van mij heeft de A3 en die heeft hier geen problemen mee. Wel denk ik dat als je er volle dagen mee bezig bent dat de accu idd niet goed genoeg is

Tja, veel whats app, en muziek. Voor de rest doe ik geen intensieve spelletjes ermee.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:02

Ik heb mijn S5 mini ook weggedaan omdat hij nogal verouderde. Ook twee keer weg kunnen brengen omdat ik geen verbinding met ofwel GPS ofwel netwerk kon krijgen. Ik zou hem niet aanraden.. Als opvolger ben ik toch gegaan voor de dure S7, maar ik ben er ongelooflijk blij mee. In tegenstelling tot mijn S5 mini die al vanaf dag 1 af en toe vast liep en steeds trager werd, heb ik hier in een paar maanden nog geen enkel probleem mee gehad.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:06

Als je een S4 mini gewend bent en je net pas de S5 mini aanschaft dat is deze zeker een verbetering!
Heb hem nu een half jaar in gebruik en vind hem erg fijn.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:09

Ik heb de S5 mini nu anderhalfjaar. Hij doet het nog prima! Buiten de batterij, die is echt prut :+

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:14

Kijk is voor n Wiko, vergelijkbaar met Samsung, en echt super telefoons. Ook duo sim mogelijk. Heb nu een Sony gekregen maar ik ga als deze op is, weer terug naar Wiko! Zeer betaalbaar en mooie kwaliteit! Ik had de Wiko rainbow en de rainbow jam.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:20

Misschien is de Samsung A5 nog een optie?

Niet zo duur als de 'populaire' modellen, maar verder zeker vergelijkbaar ;)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:22

Ik heb de a5 2016 paar weken geleden gekocht, echt een super toestel. Had eerst de s4.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:54

Ik heb ook de s5 mini, voor mij een prima toestel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:55

Ik had de s5 mini, binnen een jaar een systeemfout en luidspreker kapot. Dus ik kon niet meer bellen.

Raad je deze telefoon af, weet nog iemand waarbij de luidspreker kapot is gegaan

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:55

Hier ook s5 mini, functioneert prima en ik heb nog geen problemen met de batterij, kan er 2 dagen mee doen zelfs!. Ik heb hem nu een jaar.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:52

Oh ow, ik hoop dat mijn mobiel t nog wel blijft doen dan. Ik heb de S3 en behalve de terugknop en batterij doetie t nu nog prima :+
Ik wil net als jij nietzo veel geld uitgeven aan een telefoon. S3 is luxe genoeg voor mij, heeft alles wat ik nodig heb. Belachelijk hoeveel die nieuwe dingen kosten. Hopelijk blijft mijne t nog ff doen :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 01:38

Ik heb de a3 mini 2016 en met normaal gebruik kan ik twee dagen met de batterij doen. Heb deze gekozen omdat het een nieuwer model is en ik geen gezeur heb met updates. Ben zeer tevreden!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 02:50

Ik had de s3 mini, deze is kapot gegaan na 2 jaar en nu heb ik een galaxy A3. Heel blij mee en geen problemen met de batterij. Kan gerust een hele dag mee bij mij. Is ook afhankelijk wat ik er mee doe, als ik lange shiften heb op het werk, dan gaat hij zelfs 1,5 of zelfs 2 dagen mee aangezien ik dan geen tijd heb om met de telefoon bezig te zijn. Op vrije dagen kan het zijn dat ik hem 's morgens om 10u uit het stopcontact haal en hem om 20u al terug moet ophalen. Ik doe er wel alles mee: agenda, muziek, Internet, afspraken,... en heb hem op sommige momenten ook constant in mijn handen en ligt hij geen 5minuten neer...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 03:04

Ik heb een S4 mini en nog geen problemen met updates of apps. Wel met het oplaadpunt, in anderhalf jaar tijd nu toe aan de tweede keer vervanging. Ik overweeg dus ook over te schakelen op een andere telefoon. Wensen zijn samsung model en niet groter dan huidige telefoon. Ik lees even mee.

S5 mini hoor ik hele wisselende verhalen over, en is toch ook weer een stukje groter, denk dat dat mijn keuze niet zou zijn.

Hoe groot is de A3 mini, Macs?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 07:47

Ik en mn vriend hebben de s5 mini (gehad). Verkoper zei laatst dat dit echt een probleemserie geweest is. Mijne loopt vrij vaak vast, snel vol, traag. Mn vriend had idd problemen met luidspreker en derg. Komende maand haal ik een nieuwe op.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 08:00

Ik zou een s5 mini echt afraden. Ik had zelf de s4 mini en hierna besloten nooit meer de mindere variant van het origineel te nemen, de mini''s zijn echt een mindere.. zeker aangezien de s7 inmiddels al uit is en het met de updates heel hard gaat de laatste tijd zou ik dat afraden.

De a3 is een hele goede. Mijn vriend heeft hem al meer dan een jaar. Al een paar keer hard gevallen en geen beschadiging en ook een hele goede batterij. Beetje de Nokia onder de Samsung naar mijn idee.

Succes met zoeken!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 08:50

Ik heb hem nu een jaartje, kwam van de s3 mini af. Ik vind het een fijn ding en hij houd het vast nog een jaar vol tot ik een nieuwe kan nemen. Met mijn lage budget was de keuze ook beperkt moet ik zeggen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 08:58

Science90 schreef:
Lonneke2001 schreef:

A3 staat ook op mijn watchlist, maar de accu schijnt de dag niet goed door te komen lees ik in reviews.

Overigens was de S4 mini nog helemaal gaaf! Altijd in hoesje gehad met beeldbeschermer, geen krasje te zien. Maar toch is hij echt morsdood na iets meer dan 2 jaar gebruik, terwijl ik toch wel voor een jaar of 4 wilde gaan.

Ik heb zelf een a3 en de accu werkt prima.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 09:04

Ik vind de originele versies allemaal veel te groot daarom mijn keuze voor de mini.
Ja en budget natuurlijk.