Boxspring irt romantische slapers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Boxspring irt romantische slapers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 16:09

Hello!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen:
Ik heb ruim een jaar geleden een pocketvering boxspring gekocht bij beterbed. We hebben expres gekozen voor twee losse matrassen om een kuil te voorkomen.
Mijn vriend en ik vinden elkaar heel lief en we slapen iedere nacht lepeltjelepeltje of ik slaap op zijn borst. Nu heb ik beterbed onze boxspring eens te bekijken want zowel de matrassen als de boxspring beginnen uit elkaar te staan in het midden. Zij hebben vervolgens een compleet nieuw bed geleverd maar helaas ontstaat binnen een paar weken hetzelfde probleem. Dus ik denk dat het misschien meer aan ons ligt :')
Ze matrassen schuiven ook uit elkaar. Ookal zit er een strakke molton omheen.

Hebben jullie dit ook? Hebben jullie tips?

Ik heb al op internet gegoogeld en ik lees dat mensen met sjorbanden matrassen aan elkaar vastmaken ivm het schuiven >;)

We overwegen nu een steigerhouten bed te laten maken zodat het niet meer uit elkaar schuift maar ik ben bang dat we met de nieuwe matrassen precies hetzelfde probleem hebben met het inzakken in het midden.

chocobroodje

Re: Boxspring irt romantische slapers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:22

We hebben er een 2persoons topper overheen, dat houdt het hier prima op zijn plaats

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:23

Wij hadden dit met onze vorige matrassen ook.. hebben uiteindelijk toch maar een tweepersoons traagschuim gekocht. Slapen we nu 4 jaar op en nog steeds geen kuil. Loodzwaar ding, dus hij wordt ook niet vaak gedraaid :+

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 18:31

chocobroodje schreef:
We hebben er een 2persoons topper overheen, dat houdt het hier prima op zijn plaats

We hebben ook een topper er op maar wel een dunne. Misschien is een dikke al beter

Jans schreef:
Wij hadden dit met onze vorige matrassen ook.. hebben uiteindelijk toch maar een tweepersoons traagschuim gekocht. Slapen we nu 4 jaar op en nog steeds geen kuil. Loodzwaar ding, dus hij wordt ook niet vaak gedraaid :+

Ik ben niet zo van het traagschuim geloof ik maar alles is beter dan dit dus dat gaan we proberen! Bedankt voor de tip

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:35

Willeke_ schreef:
We overwegen nu een steigerhouten bed te laten maken zodat het niet meer uit elkaar schuift maar ik ben bang dat we met de nieuwe matrassen precies hetzelfde probleem hebben met het inzakken in het midden.

Als je de matrassen met regelmaat omdraait en verwisselt zakken ze niet in hoor.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:40

wij hebben een tweepersoons matras gekocht, want ondanks de topper bleef er een "kloof". Ik heb wel de middenpootjes van de onderbedden met spoorriempjes aan elkaar gebonden om uit elkaar schuiven te voorkomen (we hebben een harde vloer, geen tapijt)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:43

Bij ons bestaat de topper en het matras deel onder de topper ook uit 1 stuk alleen het onderstel bestaat uit 2 stukken? Misschien kun je naar zoiets kijken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:47

Hier ook 2 boxsprings met 2 matrassen. Eens in de zoveel tijd keer ik de boel, dan is er niks aan de hand? Gaat al meer dan 9 jaar goed. Gewoon af en toe omkeren.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 19:00

Goof schreef:
Willeke_ schreef:

Als je de matrassen met regelmaat omdraait en verwisselt zakken ze niet in hoor.

Dat doen ze nu ook hoor. En we draaien ze iedere dag of eens per twee dagen om...

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 19:02

Morrie schreef:
wij hebben een tweepersoons matras gekocht, want ondanks de topper bleef er een "kloof". Ik heb wel de middenpootjes van de onderbedden met spoorriempjes aan elkaar gebonden om uit elkaar schuiven te voorkomen (we hebben een harde vloer, geen tapijt)

Haha slim! Bij ons huidige bed zijn soortgelijke strips meegeleverd inderdaad dus dat zit er al onder

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:24

Voor de mensen met een topper: wat voor topper hebben jullie? Ik heb 4 jaar lang een topper van ikea gehad (volgensmij de een-na-goedkoopste toen), maar het laatste half jaar kreeg ik daar behoorlijke rugklachten van. Nu een tijdje zonder maar dan heb je dus die kuil inderdaad, dus wil nu eigenlijk graag een nieuwe.. Nog aankooptips of concrete suggesties?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:25

Ik heb een boxspring van Swiss sense, en alles blijft keurig bij elkaar. Ook een topper erop van Swiss sense zelf. Kost wel wat meer dan Ikea :+ maar het is een waanzinnig fijn bed waar ik sinds ik er in slaap ook niet meer met pijn uit op sta. In tegenstelling tot mijn vorige/andere bedden, daar kom ik uit als een 90-jarige :))

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:37

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:06

Wij hebben ook een boxspring met twee matrassen, deze zijn beide verschillend (partner had ander type nodig) maar zitten samen in 1 'matrashoes'. Dus kunnen nooit verschuiven of los komen. We draaien hem wel regelmatig om, ook ondersteboven.

Hij is echt nog als nieuw en blijft perfect, zonder kuilen. Maar wel wat duurder dan Ikea, beterbed en dat soort winkels.

Topmatrassen verkoopt deze zaak niet eens. De eigenaar zegt altijd, als je matras niet goed is of niet bij jouw lichaam past, los je dat echt niet op met een topmatrasje.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 08:34

Jelleee schreef:
Wij hebben ook een boxspring met twee matrassen, deze zijn beide verschillend (partner had ander type nodig) maar zitten samen in 1 'matrashoes'. Dus kunnen nooit verschuiven of los komen. We draaien hem wel regelmatig om, ook ondersteboven.

Hij is echt nog als nieuw en blijft perfect, zonder kuilen. Maar wel wat duurder dan Ikea, beterbed en dat soort winkels.

Topmatrassen verkoopt deze zaak niet eens. De eigenaar zegt altijd, als je matras niet goed is of niet bij jouw lichaam past, los je dat echt niet op met een topmatrasje.

Waar komt jullie bed vandaan?

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:07

Hier nog een! Ik was ook zo'n romantische slaper met ondertussen mn ex. En ik lag dus altijd in die welbekende kuil. Niks hielp..
Nieuwe matrassen gekocht gebeurde weer hetzelfde. Regelmatig matrassen gekeerd, de kuil bleef.
En mn ex gaf mij maar de schuld.
Ik heb zelf een boxspring met een hele topper, een heel matras en 2 losse onderstellen. Nooit een probleem gehad met kuilen.
Ik zal dan ook nooit meer in een bed kruipen met 2 matrassen want dan ben ik geheid veroordeeld tot de kuil :')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:16

Ik heb een boxspring met de poten aan elkaar 2 losse matrassen en een goede dure nasa traagschuimtopper. geen last van uit elkaar schuiven .
o ja onder de matrassen ligt antislip

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:25

Wij hebben de boxsprings met spanbanden aan elkaar gebonden :+ antislipmatjes van de ikea tussen de boxspring en het matras :) een t-stuk tussen de matrassen :) dan een 2 persoons topdek erop en dat allemaal in een 2persoons hoeslaken. Lijkt hier nu aardig te blijven liggen

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 09:58

Ginger1991 schreef:
Hier nog een! Ik was ook zo'n romantische slaper met ondertussen mn ex. En ik lag dus altijd in die welbekende kuil. Niks hielp..
Nieuwe matrassen gekocht gebeurde weer hetzelfde. Regelmatig matrassen gekeerd, de kuil bleef.
Ik heb zelf een boxspring met een hele topper, een heel matras en 2 losse onderstellen. Nooit een probleem gehad met kuilen.
Ik zal dan ook nooit meer in een bed kruipen met 2 matrassen want dan ben ik geheid veroordeeld tot de kuil :')

Of gewoon een snoeihard snurkende vriend zoeken zodat je toch aan de andere kant van het bed gaat liggen :Y)

Wij hebben er trouwens ook anti slip onder. En super strakke hoezen waarvan ik hoopte dat ie ze boel ook bij elkaar zouden houden.

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:08

Willeke_ schreef:
Ginger1991 schreef:

Of gewoon een snoeihard snurkende vriend zoeken zodat je toch aan de andere kant van het bed gaat liggen :Y)

Wij hebben er trouwens ook anti slip onder. En super strakke hoezen waarvan ik hoopte dat ie ze boel ook bij elkaar zouden houden.

Haha jaa dat zal een eis worden voor de volgende :')

Die kuil bij ons kwam door 2 losse matrassen denk ik. Hebben het zelfs nog geprobeerd met een heel matras boven op de 2 losse matrassen en daar de topper bovenop.
Maar dat was ook geen succes lag veel te hard en zakte evengoed nog in een klein kuiltje.

Zie regelmatig de tip spanbanden voorbij komen, poging waard om te proberen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:09

Willeke_ schreef:
Jelleee schreef:

Waar komt jullie bed vandaan?

Bij Jac Nota, maar die zit alleen in Dirkshorn (Noord Holland).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:04

little_birdy schreef:
Ik heb een boxspring met de poten aan elkaar 2 losse matrassen en een goede dure nasa traagschuimtopper. geen last van uit elkaar schuiven .

Waar heb je zo'n antislip mat vandaan? Dat vind ik dan weer wel handig.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:14

Je kan ook brede klitteband gebruiken onder de matrassen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:22

Goof schreef:
little_birdy schreef:

Waar heb je zo'n antislip mat vandaan? Dat vind ik dan weer wel handig.

Ikea heeft antislip matjes

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:33

We hebben een boxspring in een 'normaal' bed. De matrassen passen daar precies in (heel vervelend als je ze wilt keren, want je moet ze echt strak tegen de rand leggen :')) en blijven goed liggen. Expres een extra omheinig, want ik heb een hekel aan schuivende matrassen en het gevoel dat ik er vanaf kan vallen. We hebben dus heel veel pootjes onder het bed. Vier van het bed zelf en dan nog vier per persoon, maar het is nog nooit iemand opgevallen. Mensen kijken ook verbaasd als we zeggen dat het een boxspring is.