Nieuw huis, welke provider tv/internet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Nieuw huis, welke provider tv/internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 16:25

Hallo,

Eind oktober krijgen wij de sleutels van ons nieuwe huis. Wij zijn aan het rondkijken waar we internet/tv gaan afsluiten. Mijn voorkeur gaat uit naar Ziggo, maar waarschijnlijk zijn er ook goedkopere opties.

'Eisen':
- Geen huis telefoon
- Alleen internet en (2) tv's
- internet voor normaal thuisgebruik
- Wij hoeven geen extra sportzenders etc

Bij Ziggo:
- Internet 40 Mb/s
- 70 digitale tv zenders
Voor €45 P/maand

Nu zag ik net bij Tele2, internet 50mb/s + 49 zenders voor €35 P/maand.

Waar zitten jullie? Bevalt het jullie, waarom wel, waarom niet?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:44

Kpn. Nu iets van 60 euro. Maar wel met interactieve tv, extra zenderpakket waaronder HBO en spotify. Ideaal.

Ohja en conbivoordeel want mijn mobiel is ook van kpn.

Azmay

Re: Nieuw huis, welke provider tv/internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:47

Ga je landelijk wonen of meer in een stad?
Wij hebben de keuze uit KPN of Telfort geloof ik en dan is de verbinding bij KPN nog te triest voor woorden ook. De rest ontvangen we gewoon niet.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:50

Over alle providers vind je negatieve en positieve geluiden. Het is ook allemaal een pot nat.

Thuis heb ik KPN op kantoor heb ik Caiway. Ben met beiden tevreden. Vroeger had ik thuis Caiway maar de Rekam krijgt het niet voor elkaar om in dit gebied storingsvrij te werken dus overgestapt op KPN. De klantenservice van Caiway vind ik echt retegoed! En ik kan echt een zeikerd zijn als dingen niet naar mijn zin gaan. Ik had zoveel storingen dat we op een gegeven moment afgesproken hebben dat de dagen dat ik thuis niet kon werken ook niet hoefde te betalen. Dat is netjes!

Op de zaak kon ik alleen met Caiway omdat ik glasvezel wilde en omdat kantoor net in een ander gebied zit wat Rekam WEL goed onder controle heeft was het voor mij snel besloten.

Rekam daarintegen heb ik geen goed woord voor over. Duidelijk dat deze een monopolie heeft. De kabels zijn van Rekam en als je een monopoliepositie hebt dan kan je alles maken, want de klanten kunnen toch niet om je heen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 16:55

Mijn ouders hebben KPN, en betalen nooit minder dan €100,- per maand, glasvezel en extra sportzenders. Verder vind ik KPN ontzettend traag (menu) dus dat valt voor mij eigenlijk al af..

Ik ga in een stad wonen.

Caiway en Rekam heb ik echt nog nooooit van gehoord :=

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:09

Zijn lokale providers voornamelijk westland.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:13

Ziggo belooft 40 mb, dat leveren ze zeer vaak ook, alleen is er sinds ze samen zijn gegaan met een ander wel vaak gedoe met de wifi.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:16

bigone schreef:
Ziggo belooft 40 mb, dat leveren ze zeer vaak ook, alleen is er sinds ze samen zijn gegaan met een ander wel vaak gedoe met de wifi.

De WiFi problemen liggen meer aan de modems die ze zelf verstrekken, zet je er een eigen WiFi router achter is dat probleem opgelost

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:17

eenitraM schreef:
Kpn. Nu iets van 60 euro. Maar wel met interactieve tv, extra zenderpakket waaronder HBO en spotify. Ideaal.

Ohja en conbivoordeel want mijn mobiel is ook van kpn.

Wij hebben exact hetzelfde, inclusief dat combivoordeel. Ideaal, zou niet anders meer willen. We downloaden ons kapot en interwebs blijft snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:18

Ik ben groot fan van KPN, vrijwel nooit storingen met de TV hier en door het combivoordeel als je er ook een mobiel abonnement hebt kom ik erg voordelig uit de hoek.

Ziggo heb ik op een ander adres gehad, daar was ik dan weer niet over te spreken. Ons internet lag er echt elke 2 minuten uit en het kon niet opgelost worden.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 17:42

Ik heb geen mobiel abonnement bij KPN dus geen combivoordeel.. Plus dat ik ook geen HBO en sporify hoef :D

Ziggo heb ik eerder al weleens gehad en was daar wel tevreden over. Ook omdat ik nu weer in bijna dezelfde buurt ga wonen.

Niemand ervaringen met een goedkopere provider zoals bijv Tele2?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:00

Zelf ga ik voor Ziggo, zeer vriendelijke personeel en zeer snel behulpzaam.

Nooit klachten over gehad, soms is er wat en dan is het zeer snel opgelost.

Wil niks meer anders, van KPN hoor ik vaak negatieve verhalen en die komt er bij mij niet binnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:23

Ziggo deed het bij ons slecht na de verhuizing. Was iets met de bekabeling, helaas pindakaas. Nu bijna 2 jaar KPN en het werkt perfect.

Je kunt ook KPN zonder alle fratsen nemen hé? Ik had in mijn appartement Online, goedkoop en nooit problemen mee gehad.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:27

Wij hebben hier telfort. Niet heel.snel internet maar wel prima. En best een hoop zenders en betalen 35 Euro per maand. Geen aansluiting voor telefoon. Wel heb ik mobiel ook telfort en krijg ik daardoor ook een verdubbeling van internet en belminuten. Ik ben te vrede.

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:28

Wij hadden eerst UPC, wat dus ziggo werd. Echt vreselijk. Klantenservice ook. Wij zijn inmiddels verhuisd en hier is ziggo (gelukkig) niet mogelijk. Wij zijn overgestapt naar Caiway. Heel tevreden over! 1 keer een storing gehad maar zeer netjes opgelost door de klantenservice. Kan het zeker aanraden.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:33

Bottles schreef:
Wij zijn overgestapt naar Caiway. Heel tevreden over! 1 keer een storing gehad maar zeer netjes opgelost door de klantenservice. Kan het zeker aanraden.

Ik ben ook echt zeer, zeer aangenaam verrast door de klantenservice van Caiway. Je merkt aan alles dat ze gewoon druk bezig zijn de markt op te gaan, en klantenservice speelt dan een hele belangrijke rol.

Ik vond het echt een verademing om iemand aan de telefoon te hebben die luisterde, meedacht en ook gewoon terugbelde op de afgesproken datum.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 20:20

Caiway is in Brabant denk niet te kringen?

Online wil ik absoluut niet :D Vriendin van mij heeft een hele rechtzaak tegen hun gehad, uiteindelijk wel gewonnen maar man man man wat is zij daar slecht behandeld.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:28

Is meer westland, zuid holland. Helaas zeg ik er bijna bij :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:29

Hier Ziggo ook voor 45 euro per maand prima tevreden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:33

Azmay schreef:
Ga je landelijk wonen of meer in een stad?
Wij hebben de keuze uit KPN of Telfort geloof ik en dan is de verbinding bij KPN nog te triest voor woorden ook. De rest ontvangen we gewoon niet.

Telfort gaat ook via het KPN netwerk...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:40

Ik betaal bij Telfort iets van 48 euro voor tv met extra pakket zenders en internet. Vorig jaar een keer een grote storing gehad maar dat was het dan ook. Ik heb een mooi beeld op tv en mijn internet is ook snel zat. Was eerst jaren bij Ziggo maar die vond ik zo duur worden en had problemen met van alles en nog wat in het begin van de fusie dus ben overgestapt en heb nog geen spijt.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:58

Wij zitten bij telfort en betalen €24 euro voor alleen internet en hebben gratis tv thuis op 1 tv.
Dat komt omdat we wat problemen hadden met de verhuizing,
Ziggo en kpn zou ik nooit nemen is mij te duur.

Goede snelle verbinding zowel toen ik in het dorp woonde en nu ook in de stad snelle verbinding.

Ik heb bij zowel online, kpn , ziggo en nu telfort gezeten maar alles via breedbandwinkel.nl afgesloten.
Krijg je flink korting en geen gezeik met de provider zelf

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:17

Ik heb telfort,betaal voor internet en basispakket tv 30 euro,
maar omdat ik mijn mobiele telefoon er ook heb krijg ik nog 5 euro korting per maand :j
Alles werkt naar behoren hier

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:51

Wil je ook Horse & Country TV? Dit is het moment om voor een provider te kiezen die ook Horse & Country TV kan leveren. :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:27

Het is even de vraag wat je belangrijk vindt. Ziggo gaat over de kabel en daar is nauwelijks verlies wat er voor zorgt dat qua internet over het algemeen geldt: Waar je voor betaald krijg je ook. Ik haal thuis de 150mbps waar ik voor betaal ook keurig binnen. Alle andere providers gaan over de telefoonlijn en daar treedt wel verlies op, en wat je binnen haalt is dus afhankelijk van hoever je van de centrale af zit.

Als je internetsnelheid niet persé belangrijk vindt, dan wordt het een ander verhaal en zul je inderdaad kunnen kijken naar "de goedkoopste" en zenderaanbod enzo.

Ik heb overigens prima ervaringen met Ziggo/voorheen UPC. Probleem gehad met de signaalsterkte, is keurig opgelost, fijne klantenservice. Maar zijn ook genoeg slechte ervaringen te vinden, dat houd je toch. Voor elke ontevreden klant zijn er ook 10 tevreden klanten, moet je maar denken, alleen die zetten hun verhaal niet op internet hahahaha :P