hennepkwekerij bij de bovenburen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

hennepkwekerij bij de bovenburen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 16:25

Mijn buren, 4 huishoudens en ik ruiken al tijden een wietlucht in ons huis. We kwamen er toevallig twee dagen geleden achter dat we allen de lucht in huis hadden. We vermoeden dat er in het appartement boven mij een hennepkwekerij wordt gehouden. We zien nauwelijks mensen daar. We weten dat het is onderverhuurd aan oostblokkers. Aangezien we allen een vermoeden hebben en ook een brommend geluid horen (motor van de airco?) zitten we toch niet meer zo lekker in ons huisje. We zouden graag willen dat de politie polshoogte gaat nemen. Mocht het zo zijn dan is het uiteraard wel gevaarlijk. Er kan brand ontstaan of waterschade. We voelen ons niet echt veilig zolang we niet weten of ons vermoeden juist is. Een vriend vertelde mij dat er veel geld omgaat in de handel van wiet en adviseerde om anoniem de melding te doen om te voorkomen dat ze je wat aandoen. Het zijn vaak geen frisse figuren.

Mijn buurvrouw heeft vandaag contact gezocht met de politie en onze zorg en angst gedeeld. Maar ze komen niet. We moeten zelf maar aanbellen en vragen of ze wiet telen. Dan de VVE bellen waarop die de eigenaar inlicht. De eigenaar woont daar echter niet. Dus een brief schrijven is zinloos. Een telefoonnummer zullen ze ook niet hebben. Hebben ze ook niet van mij. De wijkagent inlichten was ook een optie maar wat kan die doen?

Hoe dan ook we zitten nu met de handen in het haar. Morgen gaan we allemaal afzonderlijk nog een melding doen maar ik krijg het idee dat er weinig actie ondernomen zal worden. Tot het een keer in de fik vliegt.

Heeft iemand dit wel eens ervaren of in zijn (nabije) omgeving? Wat zouden we verder nog kunnen doen?

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:27

Jeetje, ik vind het een rare reactie van de politie...
Inderdaad allemaal melding ervan maken. Desnoods via meerdere kanalen, politiebureau, wijkagent, eventueel meld misdaad anoniem etc.

Gelukkig geen ervaring hier. Lijkt mij dat het inderdaad voor gevaarlijke situaties zorgt.
Laatst bijgewerkt door xxrossiexx op 21-08-16 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:27

Ik vind het een raar verhaal dat de politie niet komt voor een hennepkwekerij? Ik zou eerst zelf nog eens bellen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:29

Rare reactie van de politie. Ik zou zeker de wijkagent ook benaderen, en nogmaals (allemaal) melding doen bij de politie. Mijn ervaring is juist dat ze vermoedens van hennepkwekerijen (normaal gesproken) erg serieus nemen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:31

je kan ook de energie-leverancier bellen. dan moeten ze ook illegaal stroom aftappen.
(= grootverbruik, vandaar dat ze dat allemaal illegaal doen )
of meld-misdaad-anoniem bellen of mailen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:32

Ik vind t ook vrij bijzonder dat ze niet op zo'n melding afkomen.
Geloof dat er zelfs tvspotjes over zijn geweest.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:33

Serieus? Wat denken ze dat er gaat gebeuren? :?

*dingdong*
"Hallo mijnheer de oostblokker, teelt u toevallig wiet want wij ruiken dit precies in onze appartementen?"
"Oh hemeltjelief, ik ben betrapt! Wij hebben hier inderdaad een plantage staan. Roept u even de politie, dan zoek ik even mijn koffertje met kleren bijeen voor de cel."

:o?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:34

hoe heeft je buurvrouw contact opgenomen? Bij het bureau geweest of telefonisch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:35

Wat een raar verhaal zeg. Wij hebben hetzelfde gehad met onze huurders, maar de politie ging meteen een warmtemeting doen. En zelf aanbellen.. De huurder bij ons had zo'n plausibel verhaal, daar prik je echt niet doorheen hoor. Gewoon bij de politie blijven klagen en melding maken, tot ze een warmtemeting starten en als gevolg daarvan een inval doen. Wat een bullshit.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:35

Servicecentrum van de politie is niet altijd even, hoe zal ik het zeggen, snugger.
Ik zou anders gewoon zelf naar het politiebureau gaan en je verhaal daar uitleggen

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:36

Kwanyin schreef:
Serieus? Wat denken ze dat er gaat gebeuren? :?

*dingdong*
"Hallo mijnheer de oostblokker, teelt u toevallig wiet want wij ruiken dit precies in onze appartementen?"
"Oh hemeltjelief, ik ben betrapt! Wij hebben hier inderdaad een plantage staan. Roept u even de politie, dan zoek ik even mijn koffertje met kleren bijeen voor de cel."

:o?

_/-\o_

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 16:47

Ik vind het ook vreemd. Ze heeft het nummer van meld misdaad anoniem gebeld. Dit omdat we werden geadviseerd om het anoniem te doen. Dit vanwege het feit dat je dit soort criminelen niet tegen je wilt hebben. Ze vonden het niet genoeg bewijs om polshoogte te nemen. Dus 5 huishoudens ruiken een sterke wietlucht en horen een motor brommen maar dat is dus niet genoeg. Ik vraag me dus af wat we nog meer moeten signaleren. Vanaf het balkon van de buurvrouw kunnen we een klein beetje naar binnen kijken maar het zit potdicht. Sinds eergisteren is de lucht minimaal bij mij. De buren zeggen nog wel een sterke lucht bij tijd en wijle over de dag te ruiken. Dat motortje blijft ook brommen. Het feit dat het minder ruikt kan volgens kenners komen omdat er is geoogst. Weet je al telen ze wiet, dat zal mij een zorg zijn. Ik ben alleen bang voor de gevaren. Dat is de reden dat we het fijn zouden vinden als er even polshoogte genomen kan worden. Mocht het niet zo zijn dan blijft die penetrante wietlucht uiteraard wel vreemd. Vandaar dat we het idee hebben dat er toch wel wat aan de hand is.

xxrossiexx

Re: hennepkwekerij bij de bovenburen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:50

Oh kijk meld misdaad anoniem vindt dus dat er te weinig reden is. dit is dus geen reactie van de politie geweest op de klacht.
Dan moet je bepalen ts, over de gevaren van een eventuele hennepkwekerij groter zijn dan het gevaar wat je loopt als je een melding doet bij de politie zelf.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:51

Mijn ouders hebben n aantal jaren terug hun naastgelegen huis verhuurd aan n man en zijn zoon.
Deze man vertelde dat ze bijna niet thuis waren omdat ze beide internationaal vrachtwagenchauffeur waren.
Geen probleem dachten mijn ouders.
Naarmate de winter kwam viel mijn ouders op dat hun aangrenzende muur wel erg warm aanvoelde, dit in combinatie dat ze de mannen bijna nooit zagen en wanneer ze er wel waren dan kwamen ze in de nachtelijke uren.
Vaak hoorden ze vreemde " buitenlandse" stemmen in de nacht.
Ze hebben de politie gebeld met de mededeling dat ze vermoedde dat er hennep geteeld werd.
Ze kregen inderdaad ook te horen dat ze niet kwamen kijken!
Mijn moeder is zelf met de reserve sleutel naar binnen gegaan en gaan kijken.
Inderdaad in alle kamers hadden ze n folie tegen de muren geplakt en zwarte "plastic" op de ramen geplakt.
Vervolgens heeft ze weer met de politie hierover gebeld om te zeggen dat ze het nu zelf gezien had.
Waarop de politie antwoorde dat ze een overtreding had begaan om het huis zonder toestemming te hebben betreden _-:( .
Dus er werd nog geen aktie ondernomen door de politie.
Ze heeft iedere dag weken lang de politie "gestalkt" met telefoontjes en bezoeken.
Waarop ze op een dag zijn komen kijken *\o/* .
De mannen hebben ze nooit kunnen traceren, dus die lopen nog vrij rond.
Vervolgens hebben zowat het hele huis van binnen kunnen renoveren en verven.

Ik hoop dat jullie wat sneller succes zullen krijgen.
Het is zo raar hier in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:58

TS, ik zou het zeker niet anoniem melden. Nu ligt het natuurlijk wel anders dan bij ons, omdat je niet de verhuurder bent. Maar zolang je zelf in de bekendheid aangifte doet (hoeft meneer de Oostblokker natuurlijk niet te weten) kun jij niet als verdachte de boeken in gaan maar alleen als getuige. Als wij anoniem aangifte hadden gedaan, waren mijn ouders hoofdverdachten geweest.
Plus ik vermoed dat er wel wat meer actie wordt ondernomen als je gewoon bij de politie je verhaal gaat doen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:00

Inderdaad is een wietlucht en brommend geluid niet genoeg. Voor hetzelfde geld zitten er dagelijks een boel rokers bij elkaar en hebben ze een airco aan voor frisse lucht. Niet ongewoon.

Dat een en ander potdicht zit is wél verdacht. Dat is namelijk niet zo gewoon in Nederland...

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:04

Hoe kom ik achter de energieleverancier? Het zijn koopappartementen en ieder heeft eigen keuze hierin. De energieleverancier die ik heb hoeven de buren niet te hebben. Daarnaast ze zijn er een paar maanden terug pas ongetrokken dus de meterstanden zullen nog niet opgevraagd zijn.
Wel balen dat je niet serieus genomen wordt door de politie. Ze kunnen dus blijkbaar een warmtemeting doen? Hoe gaat dat in zijn werk?

Ik ben geen dagelijks gebruiker van wiet. Sterker nog ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een joint heb gerookt maar ik weet toch echt wel het verschil tussen de geur van een wietplant en een joint.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:11

xxrossiexx schreef:
Oh kijk meld misdaad anoniem vindt dus dat er te weinig reden is. dit is dus geen reactie van de politie geweest op de klacht.
Dan moet je bepalen ts, over de gevaren van een eventuele hennepkwekerij groter zijn dan het gevaar wat je loopt als je een melding doet bij de politie zelf.

Meld misdaad anoniem is geen politie?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:12

Lusitana schreef:
Inderdaad is een wietlucht en brommend geluid niet genoeg. Voor hetzelfde geld zitten er dagelijks een boel rokers bij elkaar en hebben ze een airco aan voor frisse lucht. Niet ongewoon.

Dat een en ander potdicht zit is wél verdacht. Dat is namelijk niet zo gewoon in Nederland...

Het bromgeluid is dag en nacht. 24/7.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:20

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:23

tienus63 schreef:
Hier kun je vinden wie er netbeheerder is in je regio.
Die maken er wel werk van.
Het zal niet de eerste keer zijn dat er kortsluiting ontstaat door een kwekerij.

http://www.energieleveranciers.nl/netbe ... beheerders

De netbeheerder hier is Stedin. Dat weet ik maar welke energieleverancier? Kunnen er zoveel zijn. Daarnaast ze wonen er pas een paar maanden dus de meterstanden zullen nog niet opgenomen zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:24

Netbeheerder komt in actie en die zal het wel doorspelen aan de energieleverancier.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:30

Bel gewoon de wijkagent, niet misdaad anoniem. Je wijkagent komt echt wel kijken bij jullie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:32

Zelf ook nog een keer bij de politie melden, misschien heeft je buurvrouw ook gewoon geen duidelijk verhaal gehouden.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:40

Niemand wil dat ze erachter komen dat wij melding hebben gedaan. Mochten ze kwaad willen dan zijn we straks de sjaak. Als we het anoniem doen weten ze nooit wie van de buren melding heeft gedaan. Kan dan ook uit hun eigen omgeving komen.